דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות וטיפים בנושא מוצרי פרסום 

מאת    [ 12/02/2008 ]

מילים במאמר: 1830   [ נצפה 2187 פעמים ]

מוצרי פרסום הם סמלים מוחשיים, פריטים שימושיים או דקורטיביים. בדרך כלל מודפס עליהם שם, לוגו או סלוגן החברה.
מוצר פרסום יכול להיות סוג של פרסומת, מתנה עסקית, הטבה או פרס. כאשר מוצר פרסום ניתן בחינם, מדובר בפרסום. כאשר המוצר ניתן בתמורה לרכישה, השקעה או תרומה כספית הוא יהיה הטבה.
לחלק מהחברות הפרסום הרגיל באמצעות אמצעי תקשורת, כגון: עיתונים, טלוויזיה, ירחונים, ורדיו - פשוט אינו מספיק לקידום מוצר או מסר.
האלטרנטיבה היא בדרך כלל טלמרקטינג, פרסום בדואר או מוצרי פרסום.
בניגוד לאמצעי פרסום אחרים, מוצרי פרסום נוטים להישאר בסביבה, לכן רואים אותם שוב ושוב. הסכומים שתשקיעו בפרסומת באמצעי תקשורת פי כמה וכמה יותר גבוהים מאלה שיש להשקיע במוצרי פרסום.
יחד עם זאת, מוצרי פרסום נחשפים לאנשים יותר זמן מאשר פרסומת בטלוויזיה, למשל. אם נעשה קצת חשבון, נוכל ללמוד כי למוצרי פרסום יש השפעה לטווח ארוך יותר מכל פרסום אחר, וזה הופך אותם לזולים הרבה יותר. לדוגמה, מאפרה עם הדפס לוגו יכולה להישאר על הדלפק שנים, ובמשך זמן זה רואים אותה עשרות אלפים אנשים, וכל זאת - בכמה שקלים בודדים של עלות.
מוצרי פרסום משרתים מספר מטרות מרכזיות:
הם עוזרים ליצור קשר אישי וקרוב עם הלקוח, לגרום לו להרגיש שאכפת ממנו.
הופכים כל מפגש, אפילו הסטנדרטי ביותר, לאירוע שהלקוח יזכור.
מוצרי פרסום יכולים לשמש מתנות שימושיות לשעות הפנאי של העובדים ולחזק את תחושות השייכות שלהם לחברה.
הענקת מוצרי פרסום מחזקת את נאמנות הלקוחות ועוזרת להישאר בתודעה שלהם לאורך זמן.
אנשים מטבעם אוהבים לקבל מתנות. המילה "בחינם" היא אחת המילים החזקות ביותר במכירות.
מחקרים אחרונים מראים בצורה מדעית שזה מתבטא בתוצאות של קניות חוזרות, נאמנות לחברה והמלצת המוצר לאחרים.




רעיונות פרסומיים
יחסים בין בתי עסק יכולים להיות די מסובכים לפעמים, במיוחד שאתם מחפשים את הרעיון הפרסומי המושלם. אתם לא רוצים שהרעיון יהיה יותר מדי מסובך או יותר מדי סתמי, אלא בדיוק במידה הרצויה. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מהי באמת המידה הרצויה. בואו ננסה לברר את זה ביחד.
צריך להשקיע מחשבה רבה בזמן בחירת מוצרי הפרסום איתם תבחרו לפרסם את העסק.
קודם כל, כמה כסף אתם מוכנים להוציא עבורו? שנית, באיזה תחום עוסקים הלקוחות שלכם, ואיזה שירות הם מספקים? לבסוף, איך זה יעזור לכם לקדם את החברה שלכם - בואו נתחיל מהתחלה.
לפי הדוגמה שלנו, לקוח ההיפותטי קונה מכם כל חודש בסכום של X שקלים. עליכם לשאול את עצמכם האם המצב יהיה דומה ברבעון הבא. אם אתם רואים שהם הולכים לתת לכם יותר עבודה מבעבר, הייתי אומר שכדאי לקנות להם מוצר שמהווה אחוז מסוים מהסכום שבו הם קנו מכם. אם אתם משערים שתהיה לכם פחות עבודה מהם ברבעון הבא, עליכם לבנות על סכום נמוך יותר.
כעת עליכם לבחון את התחום שבו עוסקים לקוחותיך. אינכם רוצים לתת סט למניקור למי שעוסק בתעשיית מזון. חשוב לבחור מוצר בעל ערך מוסף למקבל, מתנה שתהיה לו שימושית בסביבת העבודה, תתאים לאורך חייו והוא ייהנה ממנה. לפי הדוגמה שלנו זו יכולה להיות, נאמר, ערכה פרסומית לרחיצת רכב. שימו לב, ישנם מוצרי פרסום שעדיפים על אחרים. לדוגמה, יהיה הרבה יותר יעיל להפיץ חולצות פרסומיות מאשר קרם ידיים פרסומי. הסיבה לכך ברורה - הרבה יותר אנשים יראו את החולצה ואת הלוגו שמודפס עליה, ולעומת זאת, מעט מאוד יזכו לראות את הלוגו על בקבוקון של קרם ידיים, שנמצא אצלכם על השולחן.
בנוסף לכך, עליכם לשאול את עצכם מהי התדמית אותה אתם מבקשים לשדר ללקוחות שלכם בעזרת המוצר. בחרו במוצרים אחרים בין אם תרצו לשדר מסר של יוקרה ובין אם תבחרו לשדר מסר של חברה צעירה וחדשנית.
מהוא היעד השיווקי של המוצר? חשוב לייחד את המוצר ולבחור אותו בהתאם ליעד שאנחנו מנסים להשיג בעזרתו (אמינות, זריזות, יושר, הנאות, אכפתיות וכו'). מוצר נכון יזכיר למקבל אותו את השירותים שהחברה מספקת וישדר לו את המסר הנכון.
ישנם כמה מוצרי פרסום שהם אולטימטיביים, ומתאימים נפלא לכל תחום עיסוק אפשרי. אלה מוצרים כמו לוחות שנה, תיקים פרסומיים, מימיות מודפסות, עטים פרסומיים, מחזיקי מפתחות בהזמנה אישית. בנוסף לכך, רצוי לבחור במתנה מקורית איכותית ומפתיעה, שתחזיק לאורך זמן, תבדיל אתכם מהמתחרים.

מיתוג
כשמעניקים מוצרי פרסום הדבר החשוב ביותר הוא ליצור זהות בינם לבין החברה.
לכן, בנוסף לבחירת מוצר שיתאים לצרכי הלקוחות מומלץ ל"מתג" את המוצר ולהוסיף לו את לוגו החברה ו/או את הסלוגן שלה.
המיתוג יכול להתבצע על-ידי הדפסה, חריטה, רקמה ועוד בהתאם לדרישות הלקוח ולסוג המוצר. הבחירה במספר הצבעים שתבחרו להדפיס על המוצר שלכם תלויה בתקציב שלכם ובמוצר שבחרתם.
הדפסה ביותר מצבע אחד דורשת הכנת מספר גלופות ולכן מחירה גבוה יותר. גלופה היא מעיין חותמת תבליט המשמשת להטבעת הלוגו ו/או הטקסט על גבי המוצר. הכנת הגלופה הינה חד פעמית ולכן מתבצע תשלום בנפרד כלפי הכנתה. ככל שמספר הפריטים שהוזמנו גדול יותר, כך מחיר הגלופה מתפזר על פני יותר מוצרים ומחירם יורד.
כשאתם בוחרים מוצר חלק בעל צבע בסיס אחד, מומלץ לשלב בהדפסתו מספר צבעים,שיבליטו את הלוגו על גבי המוצר.
אבל, כשאתם בוחרים להדפיס על מוצר בעל מספר צבעי בסיס, מומלץ להדפיס את הלוגו בצבע אחד על מנת לא ליצור בלבול בעיניים ולשוות ומוצר מראה נקי ומכובד.

בחרתם במוצר המתאים ביותר לצרכים שלכם, התאמתם אותו לקהל היעד שלכם והוספתם לו מיתוג נכון.
איך תדאגו שהוא באמת ישרת את המטרה שלו, יימתג אתכם בצורה האופטימאלית וייחקק בזיכרון הלקוחות שלכם? כשמגישים מוצר פרסום ללקוח חשוב להקפיד על מספר כללים שיגרמו לו להתייחס למוצר ולחברה במלוא הרצינות ולזכור אותה כבעלת ערך.
הביטו ללקוח בעיניים כאשר אתם מגישים לו את המוצר, גרמו לו להרגיש שהוא חשוב לכם.
הגישו לו את המוצר ביד. הראו לו שאתם מכבדים וגאים במוצר שאתם מעניקים לו.
כאשר אתם בוחרים לתת מתנה במהלך פגישת עסקים או אירוע, עשו זאת לקראת הסוף, אלא אם היא נחוצה ורלוונטית למהלך האירוע. אתם לא רוצים שהלקוחות שלכם "יגררו" עם המתנה כל האירוע, יראו בה נטל והיא תאבד מערכה כשהם כבר יעזבו את האירוע. אלא שהם יראו בה יתרון ויעזבו את האירוע כשהם זוכרים את המתנה ועם תחושה נעימה ואוהדת כלפיכם.

איך לרכוש עט פרסומי?
חושבים לקנות עט פרסומי ולא יודעים ממה להתחיל?
אנחנו רוצים להקל עליכם ,לכן סיכמנו את כל התהליך מהתחלה ועד סופו. אז בואו נתחיל.
השאלה הראשונה שעולה כשרוצים לבחור מוצר פרסומי כלשהו, היא "איפה ניתן לסגור את עסקה הכי טובה?" כולנו עובדים קשה ובתמורה לכספינו היינו רוצים לקבל את המוצרים הכי איכותיים. ברשותנו מבחר עשיר של מוצרים איכותיים וייחודיים שלא ישאירו אף אחד אדיש. החל מסכום של שקל בודד ליחידה ניתן למצוא עט ולחרוט או להדפיס עליו את לוגו החברה או כל מידע אחר. ניתן לסנן את המוצרים על פי עלותם ולבחור את מה שמתאים לתקציב שלכם. ברגע שמצאתם את טווח המחירים שלכם, הגיע זמן לצעד מספר 2.
הצעד השני הוא מציאת אותו עט מושלם. אתם כבר יודעים מה טווח המחירים שלכם, אבל עליכם להחליט איזה מבין כל העטים יתאימו ללוגו שלכם. באתר יש הרבה סוגי עטים, חלקם צבעוניים, חלקם שקופים, חלקם עם תופסן ועוד... לכן, השאלה הבאה שעליכם לשאול את עצמכם היא - לאיזו מטרה צריך את העט? האם המטרה היא לחלק אותם לאנשים ליד הדוכן שלכם? או שזו בעצם דרך להגיד ללקוח וותיק "תודה" על שנים של שימוש בשירותיכם? במקרה הראשון הייתי אומר שצריך לבחור עט כדורי פשוט, ויש לבחור עט יותר יוקרתי, אם מדובר במתנת תודה.
הדבר השלישי שיש לקחת בחשבון הוא הכיתוב שתחרטו על העט הפרסומי שבחרת. מקומות בהם ניתן לחרוט/להדפיס על העט הם קטנים יחסית, כ 5 ס"מ רוחב ו 1.5 ס"מ גובה, לכן לא כדאי להעמיס מעל ומעבר.
3-4 שורות של טקסט ישר זה הכי מומלץ, ואם יש לכם לוגו יחסית מורכב, בעל פרטים קטנים ומסובכים, עדיף לא להוסיף אותו לכיתוב כלל, כי הפרטים ילכו לאיבוד כשהלוגו יוקטן.
הלוגו יהיה מודפס או חרוט על העט, וזה תלוי בסוג העט ובחומרים ממנו עשוי. מיקום הקטע המודפס גם תלוי בסוג העט, ברוב עטים המקום הפנוי הוא על גוף העט, אבל ישנם סוגי עטים עם מקום חריטה/הדפסה נוסף על הקצה, על התופסן או על הפקק.
זהו. הצעד האחרון הוא רק להזמין.


המדריך לתערוכות
תערוכה היא אירוע בו מציגים שירותים ומוצרים בתחום מסוים. בתור מציגים עליכם לתת ללקוחות את החוויה הכי נעימה ליד הדוכן שלכם. יש שתי סיבות לכך:
קודם כל, הנכם מעוניינים בלקוחות עתידיים. נוסף על כך הנכם רוצים להראות ללקוחות החדשים שאתם "על גובה". אנו מבינים שתערוכות יכולות להיות עסק מסובך ומלחיץ, אז הכנו לכם מדריך קטן בנושא כדי שהתערוכה שלכם תהיה הכי מוצלחת שאפשר.
הדבר הכי חשוב שיש לזכור הוא - "תזמון הוא הכול". כדאי לתכנן היטב מבעוד מועד. הכינו רשימות או טבלאות על מנת לבחון את כל ההיבטים של מטרותיכם בתערוכה.
לדוגמה, אם הנכם מעונינים להשתתף בתערוכה בנושא תרופות, הדבר הראשון שתצטרכו לברר הוא הגודל והמידות של הדוכן שלכם, וזאת כדי שתוכלו להתחיל לתכנן את המראה הכללי שלו, ובהתאם להחליט איזה מידע חשוב עליכם לקחת עמכם, בין אם זה ציוד או בין אם זה דוגמיות.
חשבו על הדרך הטובה ביותר למשוך תשומת לב של קהל היעד שלכם. שאלו את עצמכם שאלות כמו: "האם שם החברה שלי צריך להיות על הדוכן עצמו או מעליו?" "מהו המקום הכי טוב לעלוני פרסום?" "האם אני צריך סלוגן קליט?"
ברגע שיהיו לכם תשובות לכל השאלות, אתם יכולים להתקדם הלאה לצעד השני, שהוא קהל היעד שלכם.
לפי הדוגמה הנ"ל לגבי תערוכת תרופות קהל היעד שלכם אמור להיות ,בעקרון ,חברות המפיצות תרופות, או אנשים שמעוניינים לייצרן.
כעת, כשאתם יודעים מה עליכם להביא, ואיך עליכם לסדר את הכול - כיצד תמשכו אנשים לדוכן שלכם?
למעשה, יש שתי אופציות בסיסיות. הראשונה- להעסיק מציג טוב במיוחד. השנייה- לארגן חלוקת מוצרי פרסום ענקית. בואו נעיף מבט על שתי האופציות שלפנינו, נתחיל מהמציג. די קשה למצוא אחד טוב, וזה עלול להיות יקר. חוץ מזה, למה שתשלמו למישהו שהידע שלו הוא מתחום אחר לגמרי? הרי מי שמכיר את המוצר או השירות הכי טוב זה אתם עצמכם. אתם מנהלים עסק בתחום מסוים, זה אומר שיש לכם בוודאי כמה שנות ניסיון וכישורים בתחום זה. עכשיו בואו נבחן את האפשרות השנייה שהזכרנו, והיא חלוקה מסיבית של מוצרי קידום מכירות.
כמובן, שזו תהיה משימה קשה לכשעצמה, אך עם תעשו קצת מחקר ותמצאו מוצרי פרסום טובים, רוב הסיכויים שלא תתאכזבו. אתם יכולים אפילו להימנע מהצורך לבחור מה בדיוק לרכוש, בכך שתצורו קשר עם יועץ פרסום מקצועי אצלנו. הם יוכלו להפנות אתכם לכיוון הנכון כדי שתמצאו את המוצר שיקדם אתכם בצורה הטובה ביותר, ובהתאם לתחום בו אתם עוסקים.
לבסוף, חשבו על כל הפרטים. בזמן המתנה לתערוכה חשבו, לאן רצוי שהמוצרים אלה יגיעו, כמה יש לחלק ביום הראשון של התערוכה, האם לחלק את המוצרים כפרסים בתחרות או הגרלה כלשהי. לאחר מכן עשו חזרות על כל הנקודות שעליכם להעביר, ונסו לזכור בעל-פה את מה שיהיה עליכם לומר במהלך האירוע. לא כדאי לכם להסתכל על דף נייר לרענון הזיכרון משתי סיבות. קודם כל, אתם מאבדים קשר עין. שנית, זה ייתן רושם של חוסר מקצועיות והכנות מראש.
אם כבר מדברים על קשר עין, הקפידו לשמור עליו תמיד. זה נותן לאנשים הרגשה שאתם לא רק מעוניינים לשמוע אותם, אלא גם מכבדים אותם.
ברגע שהכול מוכן, אתם יודעים איך הכול אמור להראות, אתם מכירים את קהל היעד שלכם, וכל המוצרים נקנו והוכנו לקראת התערוכה.
עשיתם המון חזרות על הדברים שיש לכם לומר ועל הדרכים בהן אתם הולכים להציג את החברה. עכשיו עשו הפסקה וקחו מנוחה, כי ימים של תערוכה הם תמיד קשים וארוכים.

אז מה למדנו על מוצרי פרסום?
דבר ראשון, מוצרי פרסום יכולים לעזור לחברתכם בדרכים מגוונות וברמה שלא שיערתם, אם משתמשים בהם בצורה נכונה.
שנית, דעו את קהל היעד שלך, הדבר יעזור לך בכל היבט אליו תפנה, ולאו דווקא בנישת מוצרי הפרסום. בנוסף עליך לדעת את התחום הספציפי בו עוסקת החברה. השתמש ברעיונות ועצות של העובדים בקשר למוצר מסוים לפני חלוקתו בין לקוחותיך.
ודבר אחרון הכי חשוב - תכנן מראש וקח בחשבון את עניין הזמן.
יוגב ברנדט
אמייז
מוצרי פרסום



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב