דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בנעלי בית: ייעוץ פסיכולוגי מקוון 

מאת    [ 27/04/2013 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2349 פעמים ]

לפני מספר שנים פנה אליי במייל בחור מדרום הארץ, נכה פיזית קשה, בקשר לבעיה בזהות המינית , אחד מתחומי המומחיות המרכזיים שלי. הוא הפנה אותי לסרטון ביוטיוב, המתאר את חייו ונדהמתי למראה עיניי מנכותו הקשה. לא ראיתי כיצד יעשה את דרכו מדרום הארץ לקליניקה שלי אשר בתל אביב והמלצתי לו ברגישות המתחייבת על שני עמיתים מאזור מגוריו. טובים ככל שיהיו, הם אינם מומחים בנושא הזהות המינית. באותם ימים הייתי שבוי בעמדה השמרנית לפיה טיפול פסיכולוגי חייב להיערך פנים אל פנים בחדר הטיפולים עד כדי כך שלא הייתי מוכן להעמיד השקפה זו במבחן נוכח המגבלה הפיזית הקשה של אותו בחור, אשר סביר שהייתה מונעת בעדו להגיע אליי לקליניקה בתל אביב באופן קבוע. גם מצלמת אינטרנט וסקייפ לא היו אז ברשותי.

לפני מספר חודשים התקבל אחד ממטופליי ללימודי דוקטורט בארה"ב. התלבטנו יחד האם להחליף את הקשר הטיפולי האמיץ בינינו בקשר עם מטפל ישראלי בארה"ב, אשר לא הוא ולא אני לא הכרנו מקרוב וקיבלנו עליו המלצות רק דרך צד שלישי. לאחר לבטים, התחברתי לסקייפ, משימה לא פשוטה עבור טכנופוב כמוני, והתחלנו לקיים "פגישות" טיפוליות בסקייפ, בשלב זה בהקלדה. בקשות להתראיין במצלמה לאחת מרשתות התקשורת גרמו לי לרכוש מצלמת אינטרנט ומאז מתקיימות פגישותינו השבועיות, בנות 50 הדקות המסורתיות, פנים אל פנים, מצלמה מול מצלמה, באותה שעה בשבוע, בה נהגנו להיפגש בקליניקה שלי.

קרוב אל העין - קרוב אל הלב

כמו תופעות רבות אחרות המתרחשות ברשת האינטרנט, גם טיפול פסיכולוגי און-ליין נתקל בתחילת הדרך בהתנגדות עזה מצד הממסד הפסיכולוגי, כשהטענה העיקרית הייתה היעדר המפגש הבין-אישי פנים אל פנים. התפתחות אפשרויות תקשורת ברשת, מצד אחד, והאמביוולנציה הכרוכה בפנייה לטיפול פסיכולוגי, מצד שני - הפכו את הטיפול ברשת נפוץ וזמין הרבה יותר. אך הנתון המשכנע ביותר העולה מתוך מחקרים שנערכו בנושא הוא יעילות הטיפול. גוף מחקר הולך וגדל על ייעוץ מקוון ביסס את יעילותו בהצביעו על תוצאות טיפול שוות לפחות לטיפול הנערך במסגרת טיפולית מסורתית פנים אל פנים בחדר הטיפולים. לטיפול המקוון ערך מוסף  המאפשר למטופל להיות נוכח במספר גדול יותר של פגישות טיפוליות. מספר ההיעדרויות מפגישות קטן הרבה יותר יחסית לטיפול פנים אל פנים בחדר המטפל, כך מראה המחקר.

יש מחקרים שאף מצביעים על יעילות מוגברת של טיפול מקוון משום שהמטופל חש נינוח יותר ומפוחד פחות מאשר

פרופ' גידי רובינשטיין הוא פסיכותראפיסט המתמחה בין היתר בטיפול בהומוסקסואלים, בעל קליניקה בת"א ויועץ אקדמי בביה"ס למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית נתניה. http://www.giditherapy.co.il http://www.shrink-friendly.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב