דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות גופנית מונעת היווצרות אבנים בכיס המרה 

מאת    [ 26/04/2013 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 3143 פעמים ]

לאור מחקר שנערך במשך 8 שנים על 45,000 גברים מתברר כי הסיכון לאבנים בכיס המרה עולה כאשר מנהלים אורח חיים לא בריא ויורד כאשר עוסקים בפעילות גופנית באופן סדיר.

ברוב מוחלט ממחקרים קודמים לא נמצא קשר ישיר בין אבנים בכיס המרה ופעילות גופנית, אבל ראוי להדגיש כי מחקרים אלו לא היו מקיפים מספיק ולא היו בדיוק מירבי. אי לכך, מחקרים אלו שטענו כי פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לאבני מרה, לא הצליחו לשלול קשרים אחרים להפחתת הסיכון כמו תזונה נכונה ושימוש בתוספי מזון.

בשנת 1986 החלו צוות של חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ומבית החולים לנשים בבוסטון (הלא כיום הוא נקרא בית החולים בריגהם אנד וימנס) מחקר שעקב אחר 45,000 גברים בני 40 ומעלה. כל שנתיים התבקשו הנבדקים למלא שאלון רפואי לגבי הרגלי התזונה שלהם ותדירות הפעילות הגופנית אותה הם מבצעים. הנבדקים דיווחו כי את זמנם הפנוי הממוצע בשבוע הם מעבירים בהליכה, רכיבה על אופניים, ריצה ואף טניס. במחקר נערכה השוואה בין 800 נבדקים שהתגלו אצלם אבנים חדשות בכיס המרה לעומת השאר.

לפי מסקנות החוקרים, 30% מהמקרים של אבנים בכיס המרה בקרב גברים יכולים להימנע על ידי חצי שעה של פעילות גופנית לפחות ארבע פעמים בשבוע ושמירה על תזונה מאוזנת. במחקר נערכה השוואה בין גברים פעילים גופנית לכאלו שלא והתוצאות הראו כי לאלו שצפו בטלוויזיה במשך 40 שעות ויותר בשבוע היה סיכון גבוה פי שנים לפתח אבנים בכיס המרה מאשר אלו שצפו בטלוויזיה במשך פחות מ-6 שעות.

השמנת יתר הינה גורם ראשי לאבנים בכיס המרה. אי לכך, לפי טענת החוקרים פעילות גופנית פועלת באופן סמוי למניעת אבני מרה בכך שהיא עוזרת בשמירה על משקל גוף תקין. אמנם, על מנת להשיג הפחתה גדולה בסיכון למחלה צריך לעסוק בפעילות נמרצת אך גם פעילות שגרתית, כמו צעידה או ריצה קלה, יכולה להשיג את המטרה.

בחשיפת תוצאות המחקר, החוקרים המליצו לבצע מחקר זהה בקרב נשים, שלהם סיכוי כפול מזה של גברים להיווצרות אבנים בכיס המרה, וזה כדי להסיק מסקנות נרחבות לגבי הקשר בין אבני מרה לפעילות גופנית בקרב כלל האוכלוסיה.

ההמלצה הגורפת היא שמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית מאוזנת כחלק מאורח חיים בריא המפחיתים את הסיכון לא רק להיווצרות אבנים בכיס המרה אלה למגוון רחב של מחלות ובעיות גופניות. במידה ואובחנתם כבר באבנים בכיס המרה מומלץ להמשיך בפעילות גופנית מתונה ותזונה מתאימה לטיפול באבני מרה ולהיות תחת מעקב אצל הרופא.

 

המרכז הישראלי לטיפול באבנים בכיס המרה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב