דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמור תשעג הזר הקרב יומת 

מאת    [ 24/04/2013 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 1804 פעמים ]

ערש"ק פרשת, וכל-זר, לא-יאכל קדש, אמור תשע"ג.

פרשת אמור, פותחת התורה בדיני כהן, אמר אל-הכהנים בני אהרן; ואמרת אלהם, לנפש לא-יטמא בעמיו, דיני קדושתו של הכהן.ידועים הדברים, כהן הינו אדם אשר מזרע הכהנים, בני אהרון.מהותו של כהן הינה תכונה מולדת, אך להיות כהן המשמש בבית ה' יש צורך, מעבר לתכונה המולדת, גם תנאים נרכשים.תנאים אשר הינם תולדות הנהגת האדם, הכהן.הנהגות, אותן מצווה התורה את הכהן, אשר יביאו להיותו כהן עובד בבית ה'. קדשים יהיו, לאלהיהם,, הינו הציווי המרכזי של הכהן.

והכהן הגדול מאחיו, הכהן אשר מדרגתו יתרה על שאר אחיו הכהנים, חיובי הנהגתו יתרים על אחיו הכהנים.ר' נתן, קורא למדרגה יתרה זו של הכהנים,"עשירות דקדושה".עשירות אשר מהותה ריבוי קדושה.הכהן הגדול מאחיו עשירות קדושתו יתרה על אחיו.

עשירות דקדושה איננה עשירות הנקנית/נרכשת באופן ישיר, היינו אין עשייה נקודתית ומדוייקת אשר מביאה לידי עשירות זו.קניית עשירות דקדושה הינה תהליך אשר בנוי על עלייה במעלות הטהרה והקדושה.עלייה במעלות אלו הינן נמשכות ע"י הנהגות היוצרות שינוי פנימי, גדילה פנימית.שינוי המקרין כלפי חוץ, בחינת הארת פנים.

האדם במהותו, מאיר פנים.מאיר פנים, מאיר את עיני המתבונן בו מבחוץ.מאיר בבחינת מגלה את מהותו, שלו, האמיתית.מהות אמיתית אשר נבנית ע"י רכישת קדושה וטהרה.

הארתו הינה בחינת הארת פניו ענתה בו.

ידועים הדברים, עם ישראל נחלק לג' חלקים:כהנים, לווים וישראלים.חלוקה זו הינה חלוקה הנוגעת לענייני עבודת ה'.אין בחלוקת עבודה זו כדי להצביע על יתרון של מי מהחלקים.אין בחלוקה זו כדי להצביע לחשיבות האחד מהשני.כולנו, כהנים לווים וישראלים הננו בניו של הקב"ה, כולנו מצווים לעובדו, איש איש ע"פ מהותו.המשותף לכולנו הינה הארת הפנים, כדברינו, מעשיו של האדם מעידים לעומק מהותו הפנימית.הארת הפנים הינה אמיתיותו של האדם, אמיתיות זו באה לידי ביטוי בעיני המתבונן מבחוץ.המתבונן מבחוץ הוא הרואה את השלכות עשיית והנהגת האדם להנהגותיו.כפי עליית אדם בקדושה, בהארת פנים, כך עשירותו, עשירות דקדושה.

הכהן זוכה לעשירות זו מתוקף עבודתו המחייבת היותו בקדושה יתרה, שכן קירבתו לקב"ה גדולה יותר בשל היותו עובד ומשרת קודשא בריך הוא.

האדם מישראל, צריך שיידע, גם הוא בעבודתו, הנראית לכאורה,"הרחוקה" יותר מאשר עבודתו של הכהן הינו עובד ה'.כעובד ה' עליו גם כן לרכוש לו מעלות דקדושה.צריך שישאף וייעשה כל אשר לאל ידו להיותו עשיר דקדושה.עשירות דקדושה זו צריך שתהא בבחינת הארת פנים, שקדושתו תראה לעין כל, תראה מעוצם הקדושה ולא מצד ההראות בבחינת וראה הכהן והנה כיסתה הצרעת.הראות אשר איננה מהות פנימית, נראית בגוף כנגע, בחינה זו הינה והזר הקרב יומת.מהות פנימית איננה נראית בגוף, היראותה הינה רוחנית בבחינת הארת פנים.

דבר אל-כל-עדת בני-ישראל, ואמרת אלהם--קדשים תהיו: כי קדוש, אני יהוה אלהיכם

שבת שלום

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב