דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורות עקבית: לפצח את הסוד 

מאת    [ 24/04/2013 ]

מילים במאמר: 1789   [ נצפה 2600 פעמים ]

"להיות עקבי הוא דבר הקשה מכל," הורים רבים מספרים לנו. וזה נכון, זה כל כך קל להניח את שלטון ואז הזניח אותה כשאתה עייף או ממהר. במאמר זה, ג'יימס להמן מסביר מדוע עקביות היא מפתח להתנהגותו של הילד שלך, ואומרת לך דרכים לשמור על מסלול כאשר אתה מרגיש כמו לוותר.

כאשר ילדך הוא צעיר, הוא מתחיל ללמוד מתמטיקה פשוטה.הדרך שהוא לומד באמצעות תהליך הנקרא "חזרה וחזרה." בתוספת ראשונה, פשוטה וחיסור הם מושגים הזרים ביותר בעולם אליו. אבל לאט לאט, הוא מתחיל להבין ששתיים ועוד שתיים שווה ארבעה, ואז הוא בונה על הידע הזה. עקביות היא הכרחית. תסתכל על זה ככה: מה אם שניים ועוד שניים לא תמיד לעשות ארבעה? איך הילד שלך ילמד בנוסף אם הכללים תמיד היו משתנים? אם זה היה המקרה, הוא לעולם לא ילמד איך לפתור משוואות במתמטיקה בצורה נכונה או מתאים הלמידה שלו כדי להתמודד עם בעיות מורכבות יותר. תהליך למידה זה נקרא "הפנמה", כי הילד שלך לוקח אותה מבחוץ ב, זה הופך לחלק מאותו מבפנים.

עקביות היא האחת הדרישות העיקריות לילדים ללמוד כיצד לחזות דברים. במילים אחרות, אני יכול לנבא ששתיים ועוד שתיים שווים לארבעה. האם אני יכול לחזות איך האמא שלי הולכת לפעולה אם אני אחטוף התקף זעם? האם אני יכול לחזות איך האבא שלי יגיב אם אני מאחר לבית הספר? האם אני יכול לחזות איך ההורים שלי עומדים לפעול אם אני לא עושה את שיעורי הבית שלי? בואו אודה בזה, יכולת חיזוי היא אחד מיסודותיה של החברה שלנו, שבגלל זה אנחנו מבולבלים כאשר הרכבות לא יפעלו בזמן או הדואר אינו פתוח. לילדים, חוסר עקביות מייצר חרדה. תחשוב על זה ככה: מה אם הבוס שלך היה יום יפה אחד ומתכוון הבאים? מה אם היא אמרה "עבודה טובה" לך ולאחר מכן הסתובבה ואמרה "זה בלתי מתקבל על דעת" לאחר שבצעת את אותה המשימה בדיוק באותה הדרך? או מה אם העובדים שלך הופיעו לעבודה לפעמים, אבל לא הגיע זמנים אחרים?

ילדים צריכים להיות מסוגל לחזות כי שניים ועוד שניים הם הולכים להיות 4 באותו אופן שהם צריכים להיות מסוגלים לחזות מתי הם הולכים לישון, איך הם הולכים להיות עסקה אם הם מקללים, ומה יקרה אם הם לא עושים את שיעורי הבית שלהם. עקביות היא מפתח כלי לימוד לילד שלך, כי כשמשהו לא עולה בקנה אחד, הוא יכול לתרגל אותו ולשלב אותו בתוך עצמו עד שהוא הופך להיות חלק ממנו.

בואו נסתכל על זה ככה. מה אם יום אחד אתה לא לנקות את החדר שלך והאמא שלך צועק וצורח עליך "להגיע לשם ולקחת את הדברים"? ומה אם ביום שלמחרת, היא ממהרת כל כך שהיא מרימה אותו בשבילך? ואז, מה יקרה אם כעבור ימים היא צועקת עליך שוב?ואז, בשבת, היא מרימה אותו בשבילך, כי החברה תבוא לכאן. מה אתה לומד?

רוב הילדים לומדים שאם הם סובלים את האמא שלהם צועקת עליהם קצת, סופו של דבר היא תהיה לנקות את חדרם. הדבר השני שקורה הוא שהם לא יודעים איך ההורים שלהם הולכים להגיב, הם למעשה אתה לומדים איך לחיות עם חרדה וכאוס. הם לומדים שהעולם הוא לא צפוי ותגובות מבוגרות לא ניתן למדוד. כתוצאה מכך, מאפיינים שונים לפתח בילדים שונים. החלק הופכים לתוקפני ועוין, בעוד שאחרים נעשים תואמים ופסיביים. כולם ללמוד להתמודד עם הבלתי צפוי, ששוב, יוצר חרדה. ילדים צריכים לפתח את היכולת להתמודד עם חרדה כשהם צעירים, אז זה יכול להיות מכריע להגנה שלהם. למרבה הצער, לעתים קרובות הם בסופו של פתרון בעיות באמצעות התנהגות שאינה הולמת.

למה היא עקביות הדבר הקשה ביותר עבור רוב ההורים?

למה זה כל כך קשה להורים להיות עקביים? קודם כל, הורים הם בני אדם. אם אנחנו באמת לדחוף ולאמן את עצמנו, אני חושב שזה קל להגיע ממסלול.להורה, התועלתיות לעתים תופסת את מקומו של עקביות. זה מהיר יותר כדי לאסוף את החדר של הילד שלך עצמך כאשר יש לך חברה קרובה מעל ממה שהוא כדי לקבל את בנך לקחת אחריות על כך. לא מעט הורים אמרו לי דברים כמו, "אני כל כך מתוסכל מזה שהבת שלי לא תעשה את מה שאמרתי לה לעשות אלף פעמים שאני מתחיל לצעוק עליה".

אני גם מאמין שהורים רבים, שלא באשמתם, לא באמת יש הבנה של אופן שהעקביות חשובה.רוב המשפחות שראיתי בתרגול הטיפול שלי היו בחושך על זה, אז אני עבדתי איתם כדי לתת להם את הכלים הנחוצים להם. אני אמרתי, "זה מה שקורה כאן: אם אתה צועק על הילד שלך במשך ימים, כי הוא לא עושה את המטלות שלו, ואז אתה עושה את שיעורי הבית שלו בשבילו בימים הקרובים, וביום שלאחר מכן, אתה תעניש אותו, אתה הולך לגדל ילד שלומד ששום דבר שמישהו עושה הוא צפוי. ואם הדברים אינם צפויים, והוא לא יכול להפנים פתרון בעיות ומיומנויות חברתיות, הוא גם לא יהיה מסוגל להפנים את הערכים, ידע וחוויות שייקח לעצב את התנהגותו ".

שוב, הפנמה, תרגול וחזרות-אלה הם המפתח ללמידה. תאמין לי, אם ההורים שעבדתי עם כל דבר מחשבה כאב את הילדים שלהם, שהם יעשו כמיטב יכולתם כדי לנסות ולשנות אותו. אבל רבים ראה כחוסר עקביות רק להיות אנושיים ובמובן מסוים, הם צודקים. הם עובדים יותר מדי, המומים ולעתים קרובות מותשים. אבל השורה התחתונה היא שבחירת תועלתיות על עקביות יש השפעה על ההתנהגות והאופי של הילד שלך.האמת היא, שילדים רבים היום הם אגרסיביים והרסניים, וזה נובע בחלקו מהורות לא עקבית.

זה קל להורים להכות את עצמם כאשר הם מקבלים את המידע הזה. אולי חלק העובד סוציאלי, פסיכולוג או מורה אומר להם שהם לא עקביים מספיק בבית. זה קל להרגיש להרביץ, טינה והמומה. אבל השורה התחתונה היא, שלעתים קרובות ההורים מאשימה את עצמם ולהרגיש שהם לא עושים עבודה טובה. לפעמים הם מאשימים את הילד שלהם, או היועץ שלא הבין את מה שהיא רוצה עבורם.

אבל הנה עסקה: אני לא חושב שמכה את עצמך היא תשובה לכל דבר. אני חושב שבושה וחרטה להפוך את הבעיה רק תחמיר, הם רק יגרמו לך יותר כועסים מבפנים כאדם.

אני מבין שההורים מקבלים נשחק, לעתים קרובות הם ינסו להיות עקביים, אבל אם הם לא רואים את השינוי מייד, הם מתייאשים. אישית, אני חושב לוותר אחרי כמה ימים או שבועות הוא האחת הטעויות הגדולות ביותר שאתה יכול לעשות כהורה. שינוי התנהגות לוקח הרבה זמן וזה לוקח יישום עקבי של עקרונות ורעיונות חדשים במטרה לילדים לשלב אותם מבפנים. ועד אז, הילד שלך זקוק להורה למבנה החיים ומגבלות עליו הקבוצה שלו, בגלל שהוא ילד, ולא מבוגר קטן. ילדים לא חושבים כמו מבוגרים, הם לא רואים את העולם באותה הדרך כמו מבוגרים, והם לא חווים את הדברים כפי שאנחנו עושים.

המוח של ילד צעיר עובד בצורה שונה מאוד משלנו, וכך גם מתבגר. עד שנתי העשרים המוקדמות שלהם, מוחם של הילדים כל זמן משתנה ושינוי בדרך בה הם פועלים. אם אתה מדבר עם איש הזה שהוא 21, שהוא בדרך כלל רוצה את אותו דבר כמו ילד שהוא עושה 16: מכונית, דירה, חברה, מערכת סטריאו. הוא לא השתנה הרבה: הוא עדיין אינו בוגר. אם אתה מדבר עם אותו האדם כשהוא 30, הוא יגיד שהוא רוצה ביטחון ויכולת חיזוי. אולי הוא רוצה קריירה שזה כדאי, או שרוצה לעשות קצת כסף. הוא חושב על חיסכון בכסף, להשקיע בדברים, ועתידו. רוב ילדי בנים 22 הם לא חושבים בכיוונים האלה עדיין כי מוחם עדיין מתפתח.

מה אתה יכול לעשות כדי להיות יותר עקבי

להסתמך על רעיונות פשוטים ובטון: זה כל כך חשוב לשמור את זה פשוט ככל האפשר. למשל, הייתי לי הורים לרשום את הכללים שהם חשבו שהם מתאימים, ולאחר מכן היינו הולכים עליהם. לאחר מכן, הם יתחילו לעקוב אחרי מה שכתבו למטה בבית. זה יעיל, כי אז הוא לא עזב עד לדמיון שלך או לזיכרון. יש לך רשימה. הייתי שואל את ההורים לשקול את הדברים הבאים, ולספק לי עם תשובה:

מה שעה זמן המיטה?

     מה שעה זמן היגיינה בשירותים?

     מה שזמן הוא זמן הכנת שיעורי הבית?

     מה הוא הגמול?

     מה הן ההשלכות?

כל כללים אלה נכתבו על פיסת נייר צהוב, ולאחר מכן ההורים החלו לשלב אותם. אני יעצתי להורים לקרוא את הרשימה הזאת בקול רם לעצמם בכל בוקר. קצת מחשבה זה היה מטורף. הם היינו אומרים, "איך אני יכול לעשות את זה? אני ארגיש טיפשי. "אבל הרעיון של חזרות וחיזוקים חשוב בהורות, יותר מדי. כהורה, אתה צריך לעשות חזרות מידע חדש זה.התהליך של קריאה בקול רם מחזק טכניקות והכללים החדשים שלך. ואז אתה מכניס אותם לפועל.יום יבוא, ואתה לא צריך לקרוא את הרשימה שלך בקול רם, כי אתה תהיה לחיות אותו. זהו כלי פשוט, אבל דבר אחד אני מלמד הורים כדי לעזור להם להיות יותר עקבי.

קבל את התמיכה שאתה צריך: אם אתה לא מבין עד כמה חשוב היא עקביות ואתה לא יודע איך ליישם אותו על בסיס קבוע בבית שלך, אתה צריך לקבל עזרה. ישנן תוכניות הורות, חוגים, קבוצות תמיכה ואנשי מקצוע שם בחוץ שיכול לעזור לך.

מניח את הכללים החדשים

הורים שואלים אותי אם הם צריכים לשבת עם הילדים שלהם באופן מיידי ולספר להם מה את כללי הבית החדשים. אני חושב שהדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להפוך את הכרזה גדולה לילדים שלכם על כל השינויים שיתקיימו, ולאחר מכן לא פעל דרך. מה נוטה לקרות הוא שאתה תרגיש הרבה יותר טוב קצת, אבל אז כשאתה כבר לא פעלת דרך, היא מתפרק. במקום זאת, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להתחיל להנהיג הכללים החדשים שלך.

מצפה התנגדות, תלוי בגיל של הילד שלך. אם הם בני חמש או שש שנים, מצפה התפרצויות זעם. אם הילדים שלך הם מבוגרים יותר, מצפה ויכוחים וטריקת דלתות. למרות שזה אולי לא מרגיש את זה בזמן, כל אלה הם הסימנים לכך שהטכניקות החדשות שלך עובדות. הילד שלך עלול לדחוף בחזרה, אבל לדבוק הרובים שלכם.

לאחר שתתחיל ליישם את החוקים החדשים בבית שלך בהצלחה, אתה יכול להתחיל לדבר עם הילדים שלך על השינויים. אם יש לך שלפני התבגרות או נער בבית, אני חושב שזה חשוב לשבת כאשר הדברים הולכים טוב ואומרים, "אני הולך לעשות דברים באופן עקבי יותר מעתה והלאה. אני לא ממש עקבתי דרך ואני לא מרגיש בנוח עם הדרך שאני כבר קביעת הכללים למטה. אז מעתה והלאה, עוצר משמעות עוצר. אם אתה מגיע בשתי דקות לאחר עוצר או דקה לאחר עוצר, תהיינה לכך השלכות. אם אתה בא בעוצר או לפני, יהיה גמול והתגמול הוא שאתה מקבל כדי לצאת שוב בשבת הבאה. החדר שלך צריך להיות נקי בשלב זה. שיעורי בית יש לעשות בזמן הזה. הציונים שלך צריכים להישמר ברמה זו על מנת שתוכל לנהוג או לצאת בסופי השבוע בשעתי הלילה. "

הילד המבוגר יותר, התנגדות יותר תוכל להתמודד. מצפים להיבדק. למעשה, אם הילד שלך הוא 4 או 14, מצפה למבחן. מעל לכל, לא נותנים בבדיקה תקטן בזמן.

הדבר השני שאתה צריך לשאול את עצמך הוא, "האם הציפיות שלי ריאלית? האם אני להיות עקבי על הדברים הנכונים? "אם אתה להיות עקבי לגבי שינה 07:00 לילד צעיר, זה נהדר. אם אתה להיות עקבי לגבי שינה 07:00 ל13-בן, אני חושב שאתה צריך להסתכל שוב על זה.

זכור, הורות, ממש כמו בילדות, היא דינמית שמתפתח כל זמן. זה לוקח קבוע הרצל הסתגלות, גמישות ומוצקה. בסופו, אין "סוד" לעקביות, זה פשוט על נכונותו של הורה לקחת את הזמן כדי להיצמד לכללים שהשליכו לילד שלהם. היתרונות של הורות עקבית הם שהילד שלך יהיה להפנים הכללים והערכים שלך לאורך זמן וללמוד לעשות דברים עם תזכורות פשוטות ולא קונפליקט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב