דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארוחות בשטח ללא דאגות 

מאת    [ 24/04/2013 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2467 פעמים ]

בין אם יוצאים לטיול ארוך של מספר ימים הכולל לינת שטח ובין אם מתכננים פעילות של יום קצר, אחד הנושאים החשובים לדאוג להם מבעוד מועד קשור באותן ארוחות בשטח. לעיתים, הדאגה לאוכל מלחיצה בתנאי שטח נוטה כמעט באופן אוטומטי לייצר פרצוף של דאגה בקרב כל מתכנן, אך האמת היא שבחשיבה מקדימה ניתן להגיע לתוצאות טובות וחוויותיות שלא ניתן להגיע אליהן אפילו בבית. עצם התפאורה הטבעית מייצרת תיאבון לכל סגנון אצל מרבית האנשים, לכן הסוף בדרך כלל צפוי להיות טוב מלכתחילה.

ראשית, בכדי לדאוג להפקת ארוחות שטח טובות, כדאי לדאוג לציוד. כיום, ניתן לבשל באמצעות סאג', גזייה, מנגל תוך שמומלץ בכל מקרה לחפור בור באדמה. כל אלו יכולים להביא לכדי תוצאות בישול מעולות אשר ולא שגרתיות.

בתור הישראלים המצויים, לא בנקל ניתן להתעלם מאופציית המנגל ובכך ניתן לעשות על-האש כמובן. בארוחה עשירה בשטח אשר תכלול בשר, פרגיות, שיפודים ועוד. גם צמחונים או טבעונים יכולים ליהנות מאוד מהפתרון שמאפשר המנגל, באמצעות קליית שיפודי ירקות מ פטריות, עגבניות שרי, בצל, פלפלים, פיתות על האש, חצילים קלויים ועוד מאכלים משביעים נוספים אשר מקבלים טעם ייחודי באותן ארוחות בטבע.

הבחירה האלטרנטיבית של שימוש בגזיה מאידך, מאפשרת לבשל למעשה כמעט הכול כמו בגז של הבית. על הגזייה ניתן לבשל מאכלים פשוטים כמו פסטה או אורז, אך ניתן גם להכין מוקפץ תאילנדי לצהריים או אפילו חביתות ופרנץ' טוסט לבוקר. בדומה לכך, באמצעות בור באדמה או מדורה, ניתן להכין תפוחי אדמה ובצלים בדיוק כמו בל"ג בעומר ומי שרוצה יכול להכין אפילו עוף שלם עם אורז באמצעות בישול ארוך בתוך הבור עם נייר כסף כמובן.

אך אולי הטרנד הפופולארי הצובר תאוצה של השימוש בסיר הפויקה הוא אחד המתאימים ביותר אלה המבקשים לייצר תבשילים וקדירות שכמעט לא ניתן לטעות בהם עם סיר הפלא הדרום-אפריקאי הזה. אומנם, הוא מצריך רכב והתחשבות בניידות בדרכים בשל כובדו, אך אולי היתרון המשמעותי בו לעומת יתר האלטרנטיבות מצוי בפשטות שבו; ניתן פשוט לזרוק ירקות או בשרי לסיר ולהמתין.

מי שרוצה להרים את החוויה של ארוחות בטבע עוד כמה צעדים קדימה ורוצה ליהנות מהן כמה שרק אפשר, יכול להשקיע גם באלמנטים נוספים כמו יצירת משקה או קינוח בשטח. כך למשל, באמצעות קינמון, סוכר ואבקת חלב ניתן להפיק צ'אי הודי טעים וארומתי בערב ואפילו בבוקר. גם בגזרת המתוקים לא חייבים להתפשר וניתן להכין פנקייקים טעימים במיוחד בשילוב עם שוקולד ובננות אשר מטעימות בכל רגע ביום, בין אם קמים בבוקר, עושים ארוחת ערב או אם עוצרים באמצע הדרך. באופן הזה, מטיילים בטבע, נהנים מהנוף, משכשכים במים ואפילו נהנים מאותן ארוחות שטח שמשאירות טעם טוב של עוד עד לפעם הבאה.

מומחים בתחום הפקת אירועים בטבע והפקות אירועי תוכן וחוויה. אלי לנדאו, מנכ"ל ומייסד "בטבע שלך", יחד עם צוות מנחים, מדריכים ואנשי מקצוע ממגוון רחב של תחומים מזימינים אתכם לפנות אלינו לאיפיון וקבלת הצעות עבור אירועים בטבע ואירועי תוכן. מסדנאות בשטח, סדנאות ODT, אירועים משפחתיים, ימי גיבוש, ימי כיף ועוד, ועד ימי צבא וגדנ"ע ופעילויות מותאמות לנוער, ולכל גיל ורעיון.תנו לנו חזון או רעיון, ואנחנו נתפור לכם אירוע מקורי, מיוחד ומרגש.לפרטים נוספים הכנסו ל"בטבע שלך".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב