דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעלון - כל הסוגים והשינויים ביניהם 

מאת    [ 20/04/2013 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1768 פעמים ]

מעלון – כל הסוגים והשינויים ביניהם 
מעלון כשמו כך הוא למעשה – כלי עזר ש מטרתו הינה בעצם לבטל את אותה המוגבלות של האיש הנכה, הקשיש, הסיעודי או התשוש ככה שהמדרגות בבית ממש לא יהוו כפקטור כנגדו. על ידי המעלון אמורים מרבית אלו ש מתקשים לנוע במדרגות להוסיף ולגור בביתם בלי שיעלה בם הצורך להחליף לדירה בעלת מפלס בודד, דירת קרקע או לחילופין כל סוויץ' למסגרת מתאימה נוספת. המעלון דומה ממש בפעילותו למעלית שאנחנו מזהים, אך כמו שתראו בהמשך, מצויים מגוון מיני מעלונים, כש- כל סוג של מעלון מיועד לסוג אוכלוסיה אחר. 

מעלון מדרגות אנכי 
ונתחיל בסוגו של המעלון אשר פועל ממש כדוגמת מעלית. מעלון זה עולה למעלה מטה בדרך אנכית ומתאים לבני אדם הזקוקים לכסא הגלגלים שלהם בכדי להתנייד. המעלון האנכי מומלץ מאוד כ אלמנט חיצוני כך הוא משמש בתור מעלית פרטית אצל כל איש נכה שגר בבית קומות בלי שום מעלית או אולי שדרך הגישה למעלית היא לא אפשרית עבורו. מעלון אנכי מיועד לשימוש גם בתוך הבית, רק שבאפשרותכם לאתר מקום פנוי לפיר לא גדול וששתי הקומות לא מופרדות בתקרה. 

מעלוני המדרגות 
בארץ ישראל נפוץ ביותר להשיג דירות מגורים בעלות שתי קומות (דופלקס) ועוד הרבה יותר נפוץ לראות דרכי גישה לבתי מגורים הכוללות מדרגות. מעלון מדרגות מיועד לבטל את אותו הפער בין חוסר יכולתו מטעם המטופל הנכה לעלות במדרגות ל המשך השהייה בבית וכל זה בלי נחיצות במעבר או לחילופין עריכת שיפוצים ועובדות בניין אגרסיביים ויקרים יותר מידי. מעלון מדרגות הינו מתקן ש מסיע את אותו האיש הנכה במעלה ובמורד המדרגות וזאת באמצעות לחיצה על גבי שלט או אולי בקר לחיצים מובנה. אפשר למצוא שני אפשרויות של מעלוני מדרגות : 
· מעלון מדרגות בישיבה – המעלון עצמו בנוי מכיסא. סוג זה ייעודי לאסקולה של בני האדם ש סובלים מקשיי התניידות אך מסוגלים לצעוד בגפם ולהתיישב באופן עצמאי על הכיסא. 
· מעלון לכיסא גלגלים – כמו למעלון האנכי, מעלון זה בוודאי מכיל משטח לכסא הגלגלים ולכן ייעודי בשביל אוכלוסיית הנכים ש אינם יכולים לעמוד על רגליהם כלל. 

את כל מעלוני המדרגות תוכלו לחלק לסוגים נוספים כגון אלה העולים בקו ישר ואלו היכולים להתמודד עם צורת מדרגות מעוקלות. ככה שאין זה חשוב מה תנאי השטח בדירתכם, היום באפשרותכם להתאים עבור כל בית מעלון איכותי ולהמשיך לחיות בקלות הביתית המוכרת לך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב