דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר ייעודי לסלולרי או אתר מגיב? responsive design or mobile web 

מאת    [ 19/04/2013 ]

מילים במאמר: 802   [ נצפה 2247 פעמים ]

כאשר מספר המשתמשים באינטרנט הסלולרי עולה בקצב של פי 5 משתמשים בכל שנה, יותר ויותר חברות יהפכו את שירותיהם לזמינים למשתמשים במכשירים הניידים. אתר אינטרנט שנראה טוב על מחשב שולחני או מחשב נייד לא בהכרח מאפשר לגולשים בטלפון הסלולרי או בטאבלטים לגלוש בצורה נוחה ,קלה ומזמינה באותו אתר. לכן ,כיום, נוצר הצורך להתאים את אתר אינטרנט גם למכשירים ניידים בעלי מסכים קטנים .

כאשר מתכננים איזו אסטרטגיה מתאימה ביותר להתאמת אתר האינטרנט שלך למכשירים ניידים, עליך לשאול את עצמך כמה שאלות. האם אתה רוצה שתהיה התאמה מלאה בין אתר האינטרנט הרגיל שלך לבין האתר המוצג במכשירים ניידים - האם אתה רוצה שהם יפעלו במקביל - האם ישנם מטרות שונות לכל אתר? ושאלה חשובה לא פחות - כמה מאמץ ומשאבים כספיים ברצונך להשקיע בפיתוח אתר מותאם למכשירי סמארטפון וטאבלטים.

כל אלה הם השאלות החשובות כשאתה מתחיל לחשוב ולתכנן את אסטרטגיית השיווק בסלולר שלך. תשובות לשאלות אלה יעזרו לך להבין ולהחליט איזה סוג אתר אתה צריך.כדי לעזור לך, במאמר זה נציג את היתרונות וחסרונות של עיצוב מגיב או אתר אינטרנט סלולרי.  (Responsive Design  or  Mobile Site) וננסה לעזור בקבלת החלטה באיזה אסטרטגיה עליך לבחור.

Responsive Design - עיצוב מגיב

מהו עיצוב מגיב ?

אתר מגיב הוא בעצם אתר אינטרנט שיכול להתאים את עצמו למסכים שונים, ללא קשר למכשיר שבו הוא מוצג. אתר האינטרנט שלך "הרגיל "  משנה את גודל התצוגה באופן אוטומטי בהתאם למכשיר שבוא הוא מוצג. משמעות הדבר היא שהגולש לא צריך להזיז ולהגדיל את המסך במכשיר הנייד, כאשר הוא נכנס לאתר עם מכשיר נייד ולא משנה גודל המסך שבוא הוא משתמש ,הניווט באתר והגלישה יהיה מותאמת.

יתרונות עיצוב אתר מגיב  - Responsive Design

הכוח הגדול של עיצוב מגיב הוא שקוד האתר לכל סוגי המכשירים הוא זהה. לכן התוכן המוצג בכל סוגי המכשירים הוא זהה לכן אין צורך לעדכן פעמיים כל דבר (גרסה השולחנית וגרסה ניידת), העיצוב (ברוב המקרים) הוא זהה וכך לא פוגעים במיתוג.

חסרונות עיצוב אתר מגיב  - Responsive Design

וריאציות עיצוב שונות צריכות להילקח בחשבון. כדי להתאים את האתר למספר רב של מכשירים ניידים וגדלי מסך שונים, יש צורך לתכנן וריאציות עיצוב שונות למכשירים שונים. כלומר ישנם אלמנטים אשר יופיעו במכשירים מסויימים ולא במכשירים אחרים אשר בהם תוצג וריאציה שונה של אותו אלמנט עיצובי . לכן פיתוח עיצוב אתר מגיב הוא תהליך מעט ארוך יותר ויקר יותר מאשר אתר סלולרי. חסרון בולט באתר בעל עיצוב מגיב הוא זמן הטעינה במכשירים ניידים. בדרך כלל אתרים אלו הם אתרים בעלי תוכן רב ולכן זמן הטעינה של האתר הוא ארוך יותר ודורש יותר משאבים מהמכשיר הנייד.

אתר סלולרי - Mobile website

מה זה אתר סלולרי?

בגישה זו, אתה יוצר אתר נפרד שמבקרים יראו אם הם על מכשיר נייד. אתר אינטרנט נייד דומה לאתר רגיל, וניתן לגשת אליו בעזרת דפדפנים שונים, וההבדל היחיד הוא שהוא נוצר עבור התקני מסך קטן.אתרים ניידיםלמעשה הם אתרים שונים מהאתר הרגיל ולמעשה אתר נייד הוא אתר אחר מהאתר הרגיל ובעל דומיין אחר בדרך כלל סאב דומיין המתחיל ב M לדוגמה www.m.yourdomin.com  

יתרונות אתר סלולרי ?

קל יותר, מהיר יותר ליישום ופחות יקר להשקה. אתר סלולרי יכול להיות אופציה הרבה פחות יקרה. יש צורך בפיתוח אתר אחד המתאים לכל סוגי המכשירים הניידים. אתרים ניידים מותאמים לשימוש במכשירים ניידים ולכן קל מאוד לנווט בהם וכל האלמנטים העיצובים מותאמים לגלישה בנייד (למשל כפתורים גדולים יותר, כתב גדול יותר וכו')

חסרונות אתר סלולרי-  

מכיוון שאתר סלולרי הוא אתר שונה לחלוטין מן האתר הרגיל יש צורך בפיתוח אתר חדש. מכיוון שאתר סלולרי הוא שונה הזנת התכנים והעדכונים של האתר היא נפרדת מן האתר הרגיל מה שמצריך עבודה כפולה בעדכון האתר. בדרך כלל אתר סלולרי מכיל פחות מידע ותוכן לכן הם קלים יותר ומהירים יותר מאתרים מגיבים.  

 מסקנה ?

גם לבניית אתר סלולרי וגם לבניית אתר בעל עיצוב מגיב יש את היכולת להשיג נוכחות ניידת עבור העסק שלך, אבל לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. היכרות עם כל אחד מהם היא רעיון טוב לביצוע בחירה מושכלת . ישנם הרבה היבטים לשקול כאשר חושבים על האסטרטגיה הניידת שלך ומה שמוצג במאמר זה הוא רק קצה הקרחון בתכנון האסטרטגיה לפיתוח אתר המותאם למכשירים ניידים. מההשוואה לעיל עולה בבירור כי יש יתרונות וחסרונות לכל אחת משני האפשרויות שיש לך ליצור נוכחות סלולרית לאתר האינטרנט שלך . אך כאשר משווים את שני אלה, אתה באמת צריך לזכור על מה המטרה של האתר הולכת להיות. אם מדובר באתר שמטרתו לספק למשתמשים חווית גלישה ,ניווט קל ומידע בסיסי עליך ,על העסק שלך או על מבצע מסוים אתר סלולרי הוא הפתרון האידיאלי עבורך . עם זאת, אם אתה צריך להוסיף ולעדכן כל הזמן את האתר לשנות ולהוסיף מוצרים או תכנים , אם אתה רוצה לפתח חנות וירטואלית אשר מותאמת לסמאטפון או לטאבלט עיצוב אתר מגיב הוא הפתרון הרצוי עבורך. כמו כך ישנם היבטים רבים אשר יש לשקול לפני שמחליטים באיזה דרך לבחור, כגון התקציב מוקצה לטובת התאמה ופיתוח אתר למכשירים ניידים, קלות השימוש של מנהל האתר ושל הגולשים, אורך הזמן המוקצה לפיתוח האתר ועוד

רמי גבני - NewShop- חנויות וירטואליות. newshop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב