דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המקום השקט בפנים 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 1635   [ נצפה 2241 פעמים ]

אני מפרסם כאן לראשונה ובאופן בלעדי, חלקים מתוך ספר חדש שאני שוקד על כתיבתו מזה למעלה משנתיים. הספר טרם הושלם ואני נמצא בעיצומה של הכתיבה והעריכה. אני מבקש לקבל משוב מהקוראים. אודה ואעריך, כל מי שימצא עניין בדברים, להעביר אלי משוב קצר. אקבל בברכה כל תגובה והיא גם תזכה להתייחסות ותשומת לב מרבית. בהמשך תמצאו את ההקדמה לספר במלואה, במאמר שני אפרסם בקרוב, פרק אחד מתוך הספר. קריאה מהנה.

הקדמה ( מתוך הספר החדש מאת גלעד גלבוע " המקום השקט בפנים" שיצא לאור בקרוב)

במהלך חיינו, אנו ניצבים לא פעם, אל מול רגעי או מצבי מבחן בהם אנחנו מבקשים שהדברים יתנהלו בדרך מסוימת, אבל, המציאות אינה מצייתת לרצוננו והדברים הולכים לעיתים אחרת. אנו נתונים בתוך מצבים, המצבים משתנים תדיר, כל מצב מתגלגל לתוך מצב חדש, כל סיטואציה גוררת סיטואציה חדשה ומצב נוכחי נבלע לתוך מצב חדש. לעיתים המצבים הינם סופיים, בלתי ניתנים לשינוי לחלוטין: עלינו להיוולד; עלינו למות; עלינו לסבול כאב פיזי; אנחנו חשופים לעיתים קרובות למקריות [ואולי לא מקרי ?] של המאורעות ואין באפשרותנו לחמוק מהם; ישנם מצבים שאין בכוחנו לשנותם. אנחנו לא חופשיים לבחור רבים מהמצבים והסיטואציות לתוכם מתגלגל קיומנו, התנאים מוכתבים. בעתות משבר, יש נטייה חזקה יותר לייחס אל מה שחסר כאל משהו שיכול היה להיות, שאילו רק היה, הכול היה יותר טוב [כגון בריאות טובה לאדם חולה, סטאטוס למי שלא השיג זאת, נוכחות אדם שהלך לעולמו וכד']. ככל שהמשבר חמור יותר, כך עלולה להחריף תלותו של האדם במשהו שאינו. בדרך כלל אנחנו מתייחסים למצבי מבחן אלה כאל "משהו לא טוב". כשאנחנו מבקשים לקבל תפקיד מסוים בעבודה וזה לא מסתייע, כשאדם קרוב, אהוב, נוטש אותנו או שאינו נוהג בנו בהגינות, כשאין בידינו היכולת להשיג את כמות הכסף שאנו חושבים שנחוצה לנו, וכד'...

חיינו עוברים בתנועה על ציר שקצותיו עונג מהצד האחד לעומת סבל בצד השני. תענוג וסבל הם שני הכוחות האדירים שבאמצעותם מונהגים חיינו. הטבע הפנימי שלנו, הרצון לעונג, מאלץ אותנו לפעול על פי נוסחת התנהגות הטבועה בנו מראש. לקבל הנאה מקסימאלית תמורת מאמץ מינימאלי. לכן האדם "מחויב" תמיד לבחור בתענוג ולהימלט מסבל ובכך אין כל הבדל בין האדם לבין בעלי חיים. אנחנו מבקשים את ההצלחה ודוחים את הכישלון, מחפשים רווח ונמנעים מהפסד, חותרים למצב רוח טוב ונמנעים מדיכאון. נעים מאופטימיות ונמנעים מפסימיות, רוצים להיות שמחים ולא עצובים, מחפשים רגיעה ובורחים מכעס, דוחים את האכזבה ומבקשים סיפוק, מחפשים להיות מעורבים ונמנעים מנטישה, דוחים את התסכול, הייאוש והבדידות ומעדיפים את היצירה, התקווה והשייכות. אוהבים לאהוב ושונאים לשנוא, מבקשים שישבחו אותנו ונפגעים מביקורת, מחפשים תהילה ומתביישים מבושה.

כמו מטוטלת, מרגע לרגע, מיום ליום, אל מול תרחישי חיינו, אנו נעים מהרגשות "טובות" לתחושות "שליליות". אנו מתייחסים לרגשות הנמצאים בצד העונג של הציר כדבר חיובי. לעומת זאת, כשעולים וצפים בקרבנו, אותם רגשות הנמצאים בצד הסבל של הציר, אנו מבקשים להימנע מהם, מחפשים דרכים " לא להרגיש" אותם.  לעיתים, אנו סובלים וניצבים, חסרי אונים, מול המציאות הרחוקה ממה ש"חלמנו" ו-"ביקשנו" שתהיה. לפעמים נדמה כאילו יש אנשים שמצליחים להשיג היעדים שלהם, שהכול נתון לרשותם ו"הולך" להם בקלות בשעה שאנחנו חשים שאנו נאלצים להתמודד עם אין ספור מכשולים המסכלים את מטרותינו. לכשאנו נתקלים באותם רגעי או מצבי מבחן, כאשר הלחצים, אי הוודאות, השינויים, התסכולים, חוסר הסיפוק, הרגשת החיסרון ורגשות שליליים אחרים משתלטים עלינו, אנו בדרך כלל, מגיבים כמו "טייס אוטומטי"- גוברת בנו הנטייה להמשיך באותו כיוון, במשנה תוקף, ומתוך הרגל, מסווגים או מתייגים מצבים אלו כ- "לא טובים", מצבים שראוי שלא יהיו בחיינו, מצבים שיש לברוח מהם ! מתאמצים יותר, לוכדים עצמנו במעגל קסמים של מאמץ יתר באותו כיוון, ולמעשה, בפועלנו כך, אנו בורחים! מרבית בני האדם אכן בורחים! לא מתייצבים מול המצב הדורש מהם הכרעה ופעולה, אלא, נמלטים אל שמיכת הפוך האשלייתית של אדם קרוב, צוללים לתוך דיבור סרק, שוכחים את עצמם בתוך הפעלתנות של העולם החומרי ומתמכרים לעונג. במצבי המבחן האלה, אנחנו בורחים בקלות: מתפרצים על מישהו, טורקים דלת, עוזבים את המקום בכעס מופגן, נמלטים לתוך ההמולה של ההמון, סועדים את לבנו ב"עיסוקים" ו ב "משחקים" שיסיחו את דעתנו. קוברים את הרגש עמוק בפנים ואיכשהו ממיתים, באופן זמני, כמו לקיחת סם הרגעה, את הכאב. שוקעים בתוך הדמיון שאומר:" היה יכול להיות אחרת..." ו/או "אם רק יהיה כך וכך...אהיה מאושר...". 

רבים חיים את כל חייהם בבריחה מעין זו. הסתכלו סביבכם ותראו כל כך הרבה אנשים עסוקים בבריחה. הנמלטים אינם נמנים כנראה עם האמיצים, הבריחה שלהם אל המולת הפעלתנות של העולם הפיזי, אינה פותרת או משנה דבר וחצי דבר ממצבם האמיתי, והם שוב ייפגשו עם האמת האמיתית. לכשתגמר הארוחה הטובה, לכשתסתיים המסיבה, כשיסתיים העונג המסופק על ידי גורם פיזי/חיצוני, חוזר האדם למצבו האמיתי, עד לבריחה הבאה.

האם מדובר כאן במזל? גורל? נסיבות? כוח עליון? ייתכן מאוד שלגורמים אלו יש השפעה מסוימת על מידת ההצלחה וההגשמה של מאוויינו בחיים, אבל בכל זאת, אנו פוגשים לא מעט אנשים שהצליחו להתגבר על נסיבות קשות, כאלו שהגשימו חלומותיהם, העפילו לפסגה שסימנו לעצמם, אנשים מאושרים. מדוע, אם כן, אמורים אנשים מסוימים להשלים עם אורח החיים המתסכל שהם חיים? להשלים עם בינוניות? להיות מתוסכלים? להיות אומללים? שאינם מצליחים לממש את מלוא היכולת הגלומה בתוכם? האם התשובה בגורמי הסביבה? בחוסר מזל? או שניתן למצוא מענה במקום אחר? מהו המפתח שפותח את השער לאושר? מהי הדרך המובילה להגשמה עצמית? מהו הנתיב המוביל לשלוות נפש, שמחת חיים והגשמת תשוקות ראויות?

בכך עוסק הספר שלפניכם. הוא מיועד לבני אנוש; אנשים, שמעוניינים לקחת אחריות על החיים שלהם, לתכנן ולעצב אותם כטוב בעיניהם. אנשים שמחפשים דרכים להיות יותר מאושרים, להיות שלמים עם עצמם, להיות שלווים ורגועים, לפעול ממקום של עצמה, להגשים את שאיפותיהם בחיים, להרגיש שהדברים הולכים להם יותר בקלות, לזרום עם מה שיש, להתפתח ולהתעצם אישית, להיות מחוברים לאינטואיציה, לרגש ולמחשבה שלהם באופן מאוזן, להיות יותר אנרגטיים, לחוש עצמה ויכולת לבצע את מה שהם היו רוצים לעשות. בני אדם שאינם שבעי רצון מהמצב הנוכחי, למשל: אי שביעות רצון ממקום העבודה, מבן/בת הזוג, חסרי בטחון עצמי, אנשים החשים ערך עצמי נמוך, המתקשים לקבל החלטות, הנמצאים לעיתים קרובות בדיכאון, הסובלים מתחושות של תסכול, אובדן, ריקנות, שכול, מתקשים לתפקד ביום – יום.

לאלה מכם שירצו בכך, זה עשוי להיות מסע מרתק לגילוי עצמי ולגילוי כמה דברים על הקיום האנושי והפוטנציאל הטמון באדם, שהוא אתם.

אנשים המבקשים לפתח ולבטא את כישרונותיהם ויכולותיהם בצורה יצירתית, ימצאו בספר מורה דרך/מדריך וכלים באמצעותם, יוכלו להקנות לחיים שלהם משמעות, שתהה טובה בעיניהם; לתכנן את חייהם ולהוציא לפועל את התכנית והחזון של חייהם, אותם יגבשו בעזרת הספר, ולהגשים  בחיי היום יום את מאווייהם בכל דרך ראויה, שיבחרו לחיותם.

הספר מיועד לכולם, גם לקורא שאינו מקורב לעולם הרוחני, ואינו עוסק בחשיבה פילוסופית. אם אתם אינכם מקורבים לעולם הרוחני, הרי שהדחף החזק להיצמד למה שהחושים שלכם יכולים לקלוט ולכל מה שכבר מוכר וידוע עשוי לעורר בכם ספקות, תמיהות, הסתייגויות וקושי לעכל הנאמר. לכם אומר, כי אין כוונתי לקחת מאף אחד מכם את הידע והניסיון שהוא צבר. כל רצוני לאפשר,  לכל אחד מכם, להסתכל על חייו מכיוון חדש, על דרך אחרת ללמוד, לדעת, לחשוב, לחיות ולהיות. כוונתי לגרות את הדחף האינטלקטואלי שלכם, לשאול, לחקור, לחשוב, לנסות, לדעת ולהיות. " החכמה היא לעיתים כדור אש, לא ניתן להתקרב אליו משום כיוון; לעיתים היא בריכה צלולה, ניתן להיכנס אליה מכל כיוון...".  כוונתי לתת בידיכם כלים שיאפשרו לכם לראות את הבריכה הצלולה ולהיכנס אליה שוב ושוב.

הכוונה שלי, להעמיד לרשות הקוראים "מדריך לחיים טובים". ניסיון למצוא דרך אל האושר, השמחה וההגשמה העצמית. הוא מיועד לאנשים ( human Being באנגלית מכנים את האדם " היות אדם") המבקשים, לקחת אחריות על חייהם, ולקבל "בעלות" על מה שהם ומה שהם רוצים להיות בחייהם.

אם אינכם יודעים עדיין, מהו ייעודכם בעולם הזה, מדוע נולדתם, מה משמעות קיומכם הפיזי, מהי מהותכם הרוחנית, כיצד להגשים את עצמכם כבני אנוש, כיצד  להימנע מסבל ולהפוך שמחה, אושר, סיפוק והגשמה עצמית, למרכיב הדומיננטי בשגרת חייכם – להשגת כל אלה ינסה ספר זה לעזור לכם, הוא גם יסלול עבורכם את הדרך למימוש היכולת שלכם  לעצב את מהות חייכם., מתוך חירות ובחירה חופשית.

הספר מזמין את הקורא לפעולה. תמצאו בו, לצד החומר העיוני, גם דפי עבודה, טבלאות, שאלונים ותרגילים, שיסייעו לכם להפוך מילים ודיבורים למעשים.

לאלה המעוניינים להפיק המרב ממנו, נדרשת עבודה רבה. עבודה "חיצונית" כגון: קריאה ולימוד של חומר עיוני ותיאורטי, מחקר, איתור ואיסוף מידע, לצד עבודה "פנימית". מסע פנימה אל תוך הנשמה שלכם על מנת ללמוד ולהכיר את עצמכם יותר טוב, להתחבר לרובד הרוחני שבכם,. הפלגה מהרובד הפיזי של הקיום אל האוקיאנוס הענק של הקיום הקוונטי והווירטואלי. בחירת ערכים שיהוו אבני יסוד לתפיסת העולם שלכם. לימוד והכרת "חוקי המשחק" של החיים והפנמה של הדרכים הנכונות "לשחק את משחק החיים". זיהוי עוצמות אישיות וכיצד להשתמש בהן ככלי למימוש עצמי, יחד עם בניית תשתית להעצמה אישית וטיפול בנקודות חולשה. מיון אופציות ובחירה בדרך בה אתם מבקשים לצעוד בחייכם, והגדרה ברורה של מושג ההצלחה עבורכם. בחירה מבין  מגוון גדול מאוד של אפשרויות שהעולם המודרני מציע: איזה מקצוע לרכוש? היכן לחיות? קריירה כשכיר? הקמת עסק עצמאי?  כיצד לבחור את "כלי התחבורה" היעיל ביותר, באמצעותו תגשימו את עצמכם? הבהרה של הכוונות שלכם, יצירת חזון אישי והצבת מטרות לחיים שלכם. מעבר לתכנית פעולה והצבת יעדים, איתור וסילוק מוקשים ומחסומים הצפויים להופיע בדרככם, לימוד והפנמת טכניקות "מנצחות" לתרגול עצמי, וליצירת קשרים ותקשורת עם בני אנוש אחרים למימוש הפוטנציאל הגלום בקשרים אלו, ליצירת חוויות אישיות וקבוצתיות עמוקות, בעלות משמעות, ליצירה ולפריון, לתרומה, ללמידה ולצמיחה, ששיאה, הינה חווית האהבה. לימוד שיטות וטכניקות להקניית הרגלים נכונים. ללמוד איך "לשווק" ואיך "למכור" את עצמכם ולהפוך למותג.  לאמץ גישות חיוביות כלפי השינוי, ללמוד להשתנות.

בין יתר המטרות של ספר זה, לעזור לכם להפוך מלים, משפטים ואמירות למעשים. השתמשתי בניסיוני והידע שצברתי, במהלך חיי, ובעיקר מאז 1989, באמצעות הידע והתובנות שרכשתי, יחד עם הכישורים והמיומנויות שלי, עזרתי כמדריך, מאמן, יועץ, מרצה, לאלפי אנשי מכירות ולמאות מנהלים, בקרב מאות ארגונים, לשפר את המקצועיות ואיכות חייהם המקצועיים, את ביצועיהם במכירות ולהגדיל התפוקות של רבים מהם בעשרות אחוזים. לקחתי את שיטות העבודה, המיומנויות והכלים שהקניתי למנהלי ואנשי המכירות ושעזרו להם מאוד ליישם ביצועים, יוצאי דופן לפעמים, והתאמתי אותם, כך שיוכלו לשמש כל אדם באשר הוא, בתכנון חייו, הצבת יעדים ומימושם. הוספתי וערכתי הדברים כך, שיסיעו גם, לצד בשיח הפנימי שלכם התומך בנקיטת פעולה, "לנצח" את פחדיכם ואת הצד האדיש והתבוסתן שבכם.

השאיפה הינה, לחפש את השביל המוביל למקום בו אין כל תורה ואין כל מורה דרך, זולת התכלית שלכם. נחוץ חזון, דרוש אומץ, דרושה מחויבות, דרוש זמן, דרושה אמונה גדולה, דרוש מאמץ ניכר, דרושה התמדה, להתקדם  בלא מעצורים, למרות הספק.

 

גלעד גלבוע מייסד ומנהל של  חברות : גלעד ייעוץ והדרכה  The KASH Consulting Group International ייעוץ ארגוני | השתלמויות | הדרכה | אימון 1:1 למנהלי מכירות | איתור מיון גיוס והשמת מנהלי ואנשי מכירות | טלמרקטינג | ספרים | הרצאות || טל:077.4000.041 | gilad@consultant.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב