דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחים מגלים - למה מרכזיות IP אטרקטיביות? 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 2001 פעמים ]

מרכזיות IP הפכו להיות להיט בתקופה האחרונה ואנחנו רואים שפע רחב של הצעות ומבצעים. לאור התמורות בעולם המחשוב, מעבר למרכזית IP הופכת להיות בחירה טבעית למי שרוצה ליהנות ולמצות את יתרונות המחשוב כמו בתחום השיחות הטלפוניות. באופן מיוחד נדגיש את הפוטנציאל להוסיף ערך עסקי ממרכזיות ה-IP במיוחד כאשר מדובר על יישומי CALL CENTER ותמיכה, שילוב עם תוכנות CRM וכן ניתוח ולימוד מה קורה במסגרת BI וביג דטה.  מתוך תחקיר מקצועי של pCon בנושא, אנו מביאים את דבריהם של המומחים:

 

אופיר בר אוריין, מנהל חטיבת התקשורת, י.א. מיטווך ובניו, מציין שרוב הארגונים הגדולים בארץ כבר עברו ממרכזיות אנלוגיות למרכזיות IP. מרכזיות ה-IP מאפשרות אינטגרצייה של מערכת הטלפוניה  גם למערכות מידע  אחרות  בארגון ומתן אפשרות תקשורת אחודה בין כלל עובדי הארגון.  הוידאו נתפס כיום כחלק מתקשורת אחודה, המאפשרת למשתמש לפעול במספר ערוצים בו זמנית. שילוב פתרונות הוידאו הוא אינטגרלי במרכזיות אלו. אם בעבר נדרש לעשות שימוש במערכות מאד יקרות ולא שכיחות, כדי לקיים שיחות בוידאו, היום הפתרונות  משולבים במרכזיות ומאפשרים נגישות למספר גדול של עובדים ללא תלות במיקום פיזי. כל ארגון יכול לשלב שיחות וידאו, בין אם בטאבלטים, לפטופים או סמארטפונים. השיחות יכולות להתקיים אחד על אחד או בשיחות ועידה. יתרון חשוב של מרכזיית IP היא היכולת לספק תמיכה מאובטחת למספר רב של התקני מחשוב ניידים, החשובה במיוחד בשל מגמת ה-BYOD, כאשר המערכת מספקת כניסה מאובטחת לשירות הארגון, מסמארטפונים וטאבלטים אישיים.

 

על פי גיל באומל, מנהל פיתוח עסקי תחום Collaboration, סיסקו, לקוחות מחפשים כיום פתרון מלא ממרכזייה אחת, החל מטלפוניה, זמינות משתמשים, שיחות ועידה, שיתוף מסכים ושיחות בווידאו. קימת צמיחה מהירה מאד בתחום וועידותהווידאו, שנובעת מהיכולת לנהל שיחות באיכות גבוהה מאד, בצורה אינטואיטיבית ופשוטה, במגווןמערכות קצה. ארגונים רבים אימצו את השימוש במרכזיית IP, מארגונים עם עשרות ועד עשרות אלפי עובדים ומכל המגזרים, כולל בנקים, הייטק ותעשיה. פלטפורמה כגון ה-Business Edition 6000 מאפשרת לארגון בינוני ליהנות ממגוון רחב של שרותים מתקדמים (Voice, Video, Chat, Presence, Conferencing, Voice Mails) בצורה גמישה ומהירה ובעלות התחלתית נמוכה. המרכזייה תומכת גם ב-50 סניפים מרוחקים ומאפשרתלהוזיל עלויות לארגונים מבוזרים. את היישום ניתן לבצע בחצר הלקוח (On-Premise) או כשרות מנוהל ע"י שותפי סיסקו הרלוונטיים ובכך להוזיל את עלויות האחזקה והניהול של המערכת. תכונת השיתוף של מערכת מסוג זה, מסייעת לשפר באופן משמעותי אתפרודקטיביות העובדים, מאחר והם זמינים יותר. שביעות רצון העובדים מכלישיתוף אלו גבוהה מאחר והם מצפים להמשיך להשתמש באותם כלים בהם הם עושים שימוש בבית (כמו צ'טווידאו), גם בסביבת העבודה.

 

מודי אזולאי, מנהל מוצרים ופתרונות טכנולוגיים ביורוקום, אומר שאחת התועלות העיקריות של מרכזיית IP עבור מנמ"רים, היא מתן כלי ניהול לטלפוניה, ובכך שהיא מציעה זמינות מכל מקום ובכל עת. ממשק אחיד מפעיל את כל אמצעי התקשורת, כולל צ'ט, מייל, מצלמות ושיחות שמע רגילות. בחלק מהארגונים, קיימת אינטגרציה בין מערכת ניהול זאת לבין מערכת ה-CRM וכך כרטיס הלקוח מופיע על גבי צג הטלפון, לפי זיהוי מספר הטלפון במערכת. העלות תלויה ביישומים, בקיבולת המערכת, בכמות השלוחות ובסוגי הטלפונים המחוברים לשרת זה. לפני יישום שירות מרכזיה בענן, מומלץ למנמ"רים לבחון האם הדבר  מתאים לארגון, לבחון את העלות לאורך זמן ואת איכות השירות. המגבלה העיקרית של מרכזיית IP, היא בכך שהציוד בארגון צריך להיות מותאם לטלפוניית IP, מהיבטים כמו רוחב פס ואספקת מתח לטלפונים. לעתים, לא חייבים להחליף את כל הציוד הקיים עבור יישום מרכזיית IP, וניתן לבחון שימוש בחלק מהציוד שכבר בארגון.

 

למעוניינים ניתן לקרוא סיכום מנהלים של תחקיר pcon - למה מרכזיות IP אטרקטיביות?

 

אשמח לקבל משוב והערות לנושא.

 

קובי שפיבק,

מומחה לקידום מנהלי מידע והעורך הראשי של pCon מציע - תחקיר מקצועי חינם – איך לחסוך בהוצאות התקשורת?

 

 

 

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב