דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטמה ברפואה הסינית 

מאת    [ 11/02/2008 ]

מילים במאמר: 698   [ נצפה 2389 פעמים ]

אסטמה:

כל אחד שחווה התקף אסטמה, מכיר את הסימפטומים של קוצר הנשימה, הצפצופים, שיעול ותחושת החנק. כמו כן גם את תחושת הפחד והפאניקה שמעורבים בהתקף. חומרת האסטמה נעה בין צפצופי נשימה קלים וקוצר נשימה, אשר במקרים רבים המצב דורש התערבות מהירה עד לכשל נשימתי שיכול להיגמר במוות.

למרות שהגורמים להופעת ההתקף והמחלה שונים אצל אדם זה או אחר, התוצאה היא אחת. זיהום של דרכי הנשימה מוביל להיצרות של שרירי הנשימה, ייצור מוקוס ונפיחות בפתחי האוויר. אסטמה, כמו אלרגיות, היא חוסר איזון במערכת החיסון. חלק במערכת החיסון הוא בפעילות יתר, בעוד חלק אחר במערכת החיסון הוא לוקה בחסר. דבר המוביל לרגישות יתר, זיהום והיצרות סמפונות. למרות שהמחלה יכולה לפרוץ בכל גיל, מחצית מהאנשים שסובלים ממנה הם ילדים מתחת לגיל 10, ביחס כפול לבנים. המחלה צוברת תאוצה מיום ליום ובמקביל אין לרפואה הקונבנציונאלית דרכים יעלות להתמודד איתה מלבד תרופות, שרק מקלות על הסימפטומים ולא מטפלות המחלה עצמה.

הגורמים לאסטמה: 1.

ממקור אלרגני - למשל פולן, עובש, קרדית אבק הבית, עשן סיגריות, מטהרי אוויר, קטורת, צבע, טלק, לכה, אבק גיר ועוד מזהמי אוויר למיניהם. 2. תוספי מזון ותרופות, חיסונים (בעיקר טטנוס או דיפתריה - טטנוס )3. זיהומים חוזרים בדרכי הנשימה. 4. מאמץ גופני - בעיקר חשיפה לאוויר קר ויבש תוך כדי מאמץ. הטיפול המקובל: רוב מקרי האסטמה מטופלים על ידי תרופות, שעושות עבודה מצוינת בשמירה על חיים במצבים אקוטיים. אך, הרפואה לא עושה דבר כדי לגלות למה האדם חולה במחלה או איך ניתן לרפא אותו. קבוצות תרופות נפוצות לטיפול באסטמה: Bronchodilators מקלים על שיעול, , צפצופי נשימה, קוצר נשימה. תופעות הלוואי שלהן: בחילות, הקאות, כאבי ראש, עצבנות, אי שקט, אינסומניה. קורטיקוסטרואידים מורידים דלקת בדרכי האוויר, הם גם מורידים את יכולת הגוף להתמודד ולהחלים מטראומה, זיהומים וניתוחים. תופעות לוואי: עיכוב גדילה בילדים, פה יבש, שיעול, תאבון מוגבר, עלייה במשקל, אגירת נוזלים, שינויי מצבי רוח, כולסטרול גבוה, אוסטיאופורוזיס, סוכרת, קטרקט, חולשת שרירים. אנטיהיסטמיניםמשמשים להורדת התקפי אסטמה, אשר מגבירים את חומרת המחלה. הם גורמים לנמנום, פה יבש, עצירות, בלבול, סיוטי לילה, עצבנות ואי שקט.

רפואה סינית לאסטמה:

הטיפול ברפואה הסינית הוא יעיל מאוד במצבי אסטמה אקוטית וכרונית. על פי הרפואה הסינית, כל מחלה היא סימן לחוסר איזון בגוף. על ידי השבת האיזון לגוף בעזרת דיקור וצמחי מרפא, הרפואה הסינית מטפלת באסטמה ובכל חוסר איזון שגורם לתופעות אחרות. על יד טיפול באדם ולא במחלה, פותרים את הבעיה מהשורש. על פי הרפואה הסינית האדם הוא המיקרוקוסמוס ליקום. בשביל להישאר בריא יש לשמור על איזון בין האנרגיות הדינאמיות בגוף: היין והיאנג אשר יכולות להתבטא כחום וקור ובדיוק כמו בעולם שאקלימים קיצוניים פוגעים בו כך גם בגוף דרוש איזון.
כמו שצוין קודם אסטמה היא חוסר איזון של מערכת החיסון. הרפואה הסינית שואפת לשקם ולהביא לאיזון אשר יחזק את החוסן של האדם ויביא לכך שהאדם יוכל לרפא את עצמו. כאשר השורש מטופל הסימפטומים נפתרים. ובמקרה של אסטמה הטריגרים מאבדים מהיכולת שלהם. בטיפול נלקחים בחשבון אורח החיים, תזונה, גורמים סביבתיים ועוד. ברוב המקרים אסטמה מאובחנת כחוסר צ'י (אנרגיה) של הריאות, טחול או כליות והצטברות ליחה. זה יכול להיגרם מתזונה לא נכונה, חשיפה לרעלים, זיהומים חוזרים בדרכי הנשימה, גנטיקה, סטרס, חוסר פעילות גופנית, עצב רב או אבל, עבודת יתר מול המחשב וגם תרופות לטיפול במחלה יכולות להחמיר את המחלה. לרוב זהו שילוב של כמה גורמים והמטפל ברפואה סינית עובר על היסטוריית המטופל כדי לקבוע את הטיפול הטוב ביותר.

דיקור לאסטמה:
הדיקור היה בשימוש במשך 3500 שנים בהצלחה רבה בסין לטיפול במחלות שונות בדרכי הנשימה כולל אסטמה. הדיקור יכול להוריד את תדירות וחומרת ההתקפים. בטיפול מחזקים את הריאות ואת מערכת החיסון. בעזרת העברת אנרגיה מאיברים שעודפים באנרגיה אל האיברים שחסרים באנרגיה, במקרה הזה ריאות, נוכל לחזק אותן ולשפר את תסמיני המחלה. תזונה: אנשים רבים לא מודעים לחשיבות שבתזונה בטיפול באסטמה. על מנת לסלק את הליחה מדרכי הנשימה, לא כדאי לצרוך מוצרים יוצרי ליחה כגון תפוזים, בננות, מוצרי חלב, בוטנים ועוד. בנוסף, מומלץ לצרוך מזונות מסלקי ליחה כגון ירקות ומזונות העשירים בוויטמין C ו- E, סיבים תזונתיים, סידן, מגנזיום, סלניום, אבץ וויטמיני B למיניהם.

צמחי מרפא לאסטמה:
הרבולוגים בסין השתמשו בצמחי מרפא במשך אלפי שנים לטיפול במחלות שונות וביניהן אסטמה. הצמחים נבחרים כך שייצרו סינרגיה מיוחדת בין הצמחים כדי שיהיו יותר אפקטיביים וייצרו איזון בגוף. אם הצמחים נבחרו בצורה טובה לא יהיו תופעות לוואי כלל, בשונה מתרופות, אשר משפיעות לא רק על המחלה, אלא דרך ההורמונים השונים בגוף משפיעים על המערכות השונות בגוף, דבר שלא תמיד נרצה.


 רק בריאות, צחי שגב, מטפל ברפואה סינית
www.chinese-medicin.com
צחי שגב מטפל ברפואה סינית Lic.Ac
דיקור, שיאצו, צמחי מרפא, תזונה ותוספים.
קליניקות בתל אביב ובנס ציונה.
www.chinese-medicin.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב