דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ד''ר אתי דוד - סדרת המרצים של החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית אשקלון 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2418 פעמים ]

ד''ר אסתר דוד

סדרת המרצים של החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית אשקלון

המכללה האקדמית אשקלון זכתה במקום הראשון בקרב מוסדות ההשכלה הגבוהה, בסקר האיכות שערכה המועצה להשכלה הגבוהה. המדד העיקרי בסקר הינו היחס בין מספר המרצים למספר הסטודנטים. נכונותה של המכללה להשקיע בגיוס מספר רב יותר של מרצים ובאיכות גבוהה, מאפשרת לימוד בכיתות קטנות. בשיטה זו זוכים הסטודנטים ליחס אישי ותמיכה אינדיבידואלית במהלך לימודיהם

עיקרון זה ניכר במיוחד בשיטת הלימודים האינטימית בחוג למדעי המחשב של המכללה. בחוג זה, מיטב המרצים מלמדים כיתות קטנות אשר בהן כל מרצה מכיר אישית את תלמידיו, והם כמובן יכולים לפנות אל המרצה בכל סוגייה

במסגרת זאת, ומתוך רצון של התלמידים להכיר את הרקע של המורים, ובמקביל מתוך רצון המכללה להציג את המרצים בפני התלמידים, מוצג בסידרה זאת תמצית הרקע האישי והאקדמי של כל מרצה בחוג למדעי המחשב במכללה האקדמית אשקלון

בהצגת הרקע יש גם מסר לסטודנטים: כל אחד מן המרצים החל את דרכו ממש כמוכם. המשמעות היא שכל אחד ואחת מן התלמידים, אם רק ירצו בכך, יוכלו גם הם להגיע להישגים אקדמיים, ולקבל לשם כך מן המכללה, מן החוג ומכל אחד מן המרצים, את מלוא התמיכה והסיוע באווירה המיוחדת של המכללה האקדמית אשקלון

ד''ר אסתר דוד

אסתר  גדלה במושב יד-רמב''ם שבמרכז הארץ. את לימודיה האקדמיים החלה בהיותה בכיתה י''א במסגרת התוכנית למתמטיקה של אוניברסיטת בר-אילן לתלמידי תיכון מצטיינים מהם נהנתה מאוד. במסגרת השרות הלאומי תרמה אסתר שנתיים בתיכון בו למדה -  אמי''ת רמלה-לוד.

אסתר נהנתה תמיד מהוראה וכבר בכיתה ח' נתן לה המחנך להכין מערכי שיעור בגמרא וללמד על פיהם את כיתתה. בנוסף, החל מכיתה ו' נתנה שעורי עזר במתמטיקה ואנגלית לילדי המושב הצעירים ממנה.

את התואר הראשון השני והשלישי למדה באוניברסיטת בר אילן. במהלך התואר הראשון נישאה ובזכות תמיכתו ועידודו של בן זוגה המשיכה לתואר שני ושלישי שתמיד נראו בעיניה כמשימה בלתי אפשרית.

לאורך התואר השני והשלישי לקחה אסתר חלק בהוראה בקורסים שונים במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת אריאל ומכללת אשקלון.

ד''ר דוד סיימה את לימודיה לקראת הדוקטורט באוניברסיטת בר אילן בהנחיית פרופ' שרית קראוס בשנת 2003. נושא הדוקטורט היה פיתוח אסטרטגיות לסוכנים אוטומטים המשתתפים במכרזים אלקטרוניים ברשת.

בהמשך לסיום הדוקטורט נסעה אסתר עם משפחתה לאנגליה לבצע מחקר במסגרת עבודת הפוסט דוקטורט במעבדת בינה מלאכותית מבוזרת באוניברסיטת סאוטהמפטון באנגליה למשך שלוש שנים בהנחייתו של פרופ' ניק ג'נינגס.

בתקופה זו נהנו ילדיה הקטנים מהסביבה החדשה למדו מהר את השפה האנגלית וסיגלו לעצמם נימוסין אנגליים נחמדים שלמדו מחבריהם. במיוחד נהנו מימי ראשון שבהם לא היו לימודים ונתנה להם אפשרות לבלות כמשפחה. ביום החזרה ארצה, ידעה המשפחה שהדבר שהכי יתגעגעו אליו יהיו ימי הראשון המשפחתיים שהיו להם.

בתום תקופה זו  עלתה לארץ אסתר ומשפחתה והשתקעו בעיר אשקלון בה הצטרפה ד''ר דוד כמרצה בכירה  לצוות המקומי של המכללה האקדמית אשקלון בשנת 2006. במקביל העבירה קורסים באוניברסיטת בן גוריון (במחלקה להנדסת מערכות מידע) ואוניברסיטת בר אילן  (במחלקה למדעי המוח). כיום  בנוסף להוראה במכללת אשקלון מעבירה ד''ר דוד שני קורסי מבוא בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר אילן וכן קורס בחירה בחוג למדעי המחשב-בר אילן.

ד''ר  דוד הינה חוקרת פעילה בתחום המסחר האלקטרוני ומערכות למידה ופרסמה כ- 30 פרסומים אקדמיים. בנוסף, אסתר הינה זו הנשה החמישית ממארגני הכנס העולמי  של המסחר האלקטרוני  בשם Agent Mediated Electronic Commerce  . בנוסף נמנית אסתר על מארגני הכנס של האירגון הישראלי לבינה מלאכותית במכללת אשקלון ב 4  השנים האחרונות.

ד''ר אתי דוד מרצה כבר מספר שנים במכללה האקדמית אשקלון וזוכה להערכה רבה בקרב התלמידים אשר זוכים בסיום לימודיהם בתואר הנכסף: בוגר (B.Sc.) במדעי המחשב. אתי מעורבת אישית בפרויקט אשר במסגרתו משולבים הסטודנטים כבר במהלך לימודיהם בעבודה במספר מפעלי הייטק באיזור, צוברים ניסיון ויוצרים קשרים הפותחים בפניהם דלתות לקריירה עתידית בתעשיית ההי-טק בישראל.

 

 

 

 

 

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב