דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן למנוע נשירת שיער והתקרחות? 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3637 פעמים ]

כיצד ניתן למנוע נשירת שיער והתקרחות?

כיום גברים רבים ואפילו גברים צעירים בשנות ה 20 לחייהם , ולעיתים נפוצות אפילו בגילאים 17 ,18 כבר מתחילים להתקרח. ההתקרחות מתחילה ממראה של "מפרצים", כלומר קרחות קטנות בצידי הראש. בדרך כלל כשההתקרחות מתחילה והיא בשלבים הראשונים שלה, הסובלים מהתקרחות לא מבחינים בה. רק כאשר ההתקרחות או נשירת שיער מחמירה, שמים לב פתאום למפרצים הגדולים שצמחו. האדם עלול למצוא את עצמו עומד מול המראה ושואל את עצמו "איפה השיער שהיה לי לפני 5 - 10 שנים?" , התשובה היא שקו השיער של אותו אדם נסוג לאט לאט עם השנים.

במידה והסובל מהתקרחות לא יטפל בהתקרחות כשהיא בשלבים הראשונים שלה, היא עלולה להחמיר ולהגיע למצב הרבה יותר גרוע. התקרחות היא כמו סרטן במובן מסויים - ככל שמגלים אותה ומטפלים בה יותר מוקדם, ככה אפשר להציל את השיער. כיום, לאחר אלפי שנים של האנושות בחיפושים אחרי תרופות וטיפולים אפקטיבים נגד נשירת שיער והתקרחות, שהתחילה עוד במצרים העתיקה, ישנם כיום שתי תרופות מוכחות מדעית לעצירת נשירת שיער והתקרחות. התרופות נקראות בשם המסחרי "רוגיין" ו "פרופסיה".

אחוזי ההצלחה של תרופות אלו הם גבוהים, ואנשים רבים ברחבי העולם משתמשים בהם על מנת לעצור את ההתקרחות שלהם ובמקרים מסויימים אף להצמיח שיער חדש.

פתרון סופי לתופעת נשירת שיער והתקרחות?

כיום, נכון לשנת 2013, אפשר להגיד חד משמעית, שכן - יש פתרון סופי נגד התקרחות. בדיוק כמו מחלות רבות שבעבר נחשבו שאין להם תרופה וטיפול, וכיום עם התפתחות המדע, מטפלים במחלות אלו בקלות. בעזרת התרופות שנכתבו ניתן לעצור את תהליך ההתקרחות. כמו כן, ישנו טיפול מאוד אפקטיבי בשם השתלת שיער, שהיא בעצם ניתוח כירורגי. ההשתלה הראשונה נעשתה רק ב 100 שנים האחרונות. לפני השתלות השיער, אנשים הסתפקו בפאות נוכריות על מנת להסתיר את הקרחת. כיום, אפשר "להסתפק" בפשוט שיער מלא וללא קרחת או דלילות, באמצעות הטיפולים שנכתבו.

השתלת שיער היא ניתוח כירורגי פשוט ולא מסובך, ואפילו לא משתמשים בהרדמה מלאה על מנת לבצע השתלת שיער. השתלת שיער נעשת באמצעות הרדמה מקומית של העור בלבד. המטופל לא מרגיש בכאב במהלך ההשתלה. ניתן באמצעות השתלת שיער להשתיל שיער ב"מפרצים" ולהשלים את החצי קרחת, או במקרים אחרים, להשתיל שיער בקרחת שלמה. תחום ההשתלות שיער התפתח מאוד בשנים האחרונות, והיום זה כבר לא נראה כמו "שיער דשא".

ומה בעתיד בנושא נשירת שיער ?

בעתיד יהיו טיפולים אפקטיבים נוספים שיאפשרו לעצור את ההתקרחות באופן סופי ומוחלט, כגון שינוי גנטי וטיפולי גנטי. חקר ה DNA והגנום האנושי עדיין בפיתוח ותהליכים ונראה כי טיפול זה לא יגיע אלינו לצערינו בעשורים הקרובים, אך תמיד יכולות להיות הפתעות. כמו כן, יתכן שיפתחו תרופות נוספות לטיפול בתופעת נשירת שיער והתקרחות.

 

לקריאה נוספת ומידע נוסף כדי לבקר באתר נשירת שיער והתקרחות

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב