דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאור הנער משדרות שניצל ממות בטוח - סיפור אמיתי 

מאת    [ 11/02/2008 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3556 פעמים ]

זהו האחרון והמופלא שבניסי ההצלה בשדרות * מאור, צעיר חילוני משדרות שהה עם משפחתו בבית גיסו בפרדס כץ אחרי ש´קאסם´ נחת ליד ביתם * אביו שב הביתה לטפל בעניני מס רכוש וגם מאור בקש לחזור * הרב יוסף ויצמן שלט"א העומד בראש כולל והמרכז ללימודי יהדות ´תורה ודעת´ להפצת יהדות הצליח לשכנע אותו להתעכב עוד לילה אחד ולהצטרף ללמוד * בלילה שבין ראשון לשני השבוע עסקו במדרשה בסוגיא המספרת על רבא שנמנע מלישון במטתו אחרי שעורר עליו קטרוג * לפנות בקר טילפן אביו של מאור מבית החולים והודיע כי טיל פגע בחדרו של מאור וננעץ בדיוק במטתו * : ´´קבלתי איתות משמים להמשיך וללמוד´´ *

´´לא יאומן כי יסופר´´, מלמלו בהתרגשות האברכים והבחורים הלומדים בכולל לאברכים מצויינים ובמדרשית הערב ´תורה ודעת´ ברחוב אצ"ל 16 בפרדס כץ. לא מעט ספורים מופלאים הצטברו באמתחתו של ראש כולל "תורה ודעת" ומנהל המרכז ללימודי יהדות, הרב יוסף ויצמן שליט"א, ספורים על בחורים חילונים שהשליכו מאחורי גוום את כל הבלי העולם הזה כדי לקבל על עצמם חיי תורה ומצוות, אולם ספור מדהים שכזה על השגחה שמימית גלויה, אפילו הוא לא שמע.

בעקבות פינוי תושבי שדרות בתחילת השבוע הופיע במדרשה בחור חילוני צעיר, מאור שמו, שבא להתארח אצל גיסו עד יעבור זעם. הגיס שחר רפאל, אברך יקר בן תורה, שכנע אותו להשתתף בכמה שעורי תורה במסגרת המדרשה. לפני שלשה ימים נחתה רקטת קסאם בסמוך לביתו של מאור ואבי המשפחה נאלץ לשוב לשדרות כדי לטפל בעניני מס רכוש. בעקבות כך בקש גם מאור לשוב הביתה.

´´באותו ערב קבלתי טלפון בהול מהגיס המספר לי שמאור נחוש בדעתו לשוב הביתה כי הוא משתעמם ואין לו מה לעשות כאן´´, מספר הרב ויצמן. שליט"א ´´מיד נסעתי אליו ובמשך שעה וחצי ישבתי ושכנעתי אותו להקדיש לפחות ערב אחד נוסף ללמוד תורה. לבסוף הוא הסכים להגיע לעוד שעור תורה אחד ורק למחרת ישוב הביתה לשדרות´´.

באותו הערב למדו במדרשה את הגמרא במסכת תענית בדף כ"ד ע"ב המספרת על כחו המופלא של האמורא רבא שהצליח בכח תפילתו להוריד גשמים. בהמשך מספרת שם הגמרא שמעשהו זה של רבא עורר עליו קטרוג וכדי להנצל מהסכנה הוא נמנע מללון באותו לילה במטתו. ואכן למחרת בבקר נמצאה המטה כשהיא מפורקת לחלוטין כאילו נחתכה בסכינים.

´´למה לא מתרחשים ניסים גלויים כאלו גם היום´´?, תהה הנער מאור. ´´גם אני רוצה לראות באופן מוחשי את יד ה´ ´´.

לא חלפו אלא שתים עשרה שעות ומאור קבל את התשובה לשאלתו. בשעה שש בבקר מצלצל אצלו הטלפון ועל הקו נמצא אביו המספר לו כי הוא מתאושש בבית החולים לאחר שנפצע קל מפגיעת רקטה. מתברר שממש באותם הרגעים בהם למד מאור תורה בפרדס כץ פגעה רקטת קסאם בחדרו שבשדרות והרסה אותו לחלוטין. המיטה עליה אמור היה מאור לישון באותו לילה התפרקה לחלוטין, ממש כאילו נחתכה על ידי סכינים... ´´אתה שומע, מאור´´, זעק האב לתוך הטלפון כשקולו נחנק מהתרגשות. ´´לו היית חוזר לשדרות כבר לא היית בין החיים´´.

ספור ההצלה הפלאי הפך לשיחת היום בקרב אברכי הכולל ולומדי המדרשה. ´´רואים בצורה מוחשית איך התורה מגינה ומצלת´´, אומר הרב ויצמן. וגם מאור עצמו לא נותר אדיש. ´´אני מרגיש שקבלתי את חיי במתנה´´, הוא אומר בהתרגשות, ´´אחרי מה שקרה אני חש שקבלתי איתות ברור משמים להמשיך ולהתקדם בלמוד התורה´´.

ביום שלישי האחרון הגיע אביו של מאור למרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת" היישר משדרות שם נערכה סעודת הודיה לקב"ה על הנס הגדול. דמעות של התרגשות חנקו את המשתתפים כאשר אביו של מאור בירך את ברכת הגומל עם שם ומלכות.

שיעור מוחשי למאמר חז"ל "התורה מגנה ומצלה" התורה שומרת ומצילה
http://torah.mykehila.com/ims///plainPage.do?cid=501&categoryID=3903&type=custom.page
הרב יוסף ויצמן שליט"א ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת" רחוב אצ"ל 16 בני ברק.
מחבר הספרים רבי המכר: "ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי. "מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד. ויועץ רוחני.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב