דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא - איך מדברים עם המתווכים 

מאת    [ 14/04/2013 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2017 פעמים ]

מתווכים הם גורם מוסמך על ידי הממשלה לגבות תשלום עבור חיבור בין קונה למוכר בעסקאות מקרקעין. גובה התיווך לא נקבע בחוק, עם זאת הממוצע בשוק הוא כ-2% מגובה העסקה. אל תהססו לשלם למתווך יותר אם הוא דורש זאת, ומגיע לו בגין עבודה מדהימה, ואל תחשדו אם מתווך מציע לכם תיווך בעמלה נמוכה יותר. מתווכים מכירים את האזור ואת השוק המקומי בצורה הטובה ביותר. מומלץ ללכת למספר מתווכים ולשאול הרבה שאלות על העיר, על האזור ועל המחירים. סקר סוק ממתווכים יכול להניב לכם הרבה מידע טוב ובחינם, הרי כל עוד לא נחתמה עסקה אינך מחויב לשלם לו.

אל תיבהלו אם המתווך מבקש ממך לחתום על טופס הצהרה לפני שהוא מראה לך נכס שהוא מציע - מעוגן בחוק, הוא מחויב להחתים אותך למקרה שהוא יאלץ לתבוע ממך את העמלה ובמקרה של סירוב שלך. אם מכר מספר לכם על דירה ללא תיווך, הגעת, וראית כי טוב, עדיין מומלץ לשאול על האזור בקרב מתווכים, כדי שתדע את טווח המחירים המקובל באזור.

שים לב אם הנכס בבלעדיות אצל מתווך ספציפי ואתה יכול להוכיח שהגעת אל האדם ללא עזרתו של המתווך, ואז לא תהיה חייב לשלם לו דמי תיווך - המתווך זכאי לתיווך רק במידה והיה הגורם היעיל בהתקשרות העסקה, כך לשון החוק. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין במקרים בהם אתה חש שאינך צריך לשלם תיווך.

היה נחמד למתווכים ותבוא בראש פתוח. הקשב להם בעודם מדברים על הנכס והאזור, וכך תלמד. אל תכנס לוויכוחים מיותרים. אם אתה חש בהונאה, אל תעבוד איתו. מטבע הדברים הרבה פעמים מתווכים לוחצים לעבר כיוון סגירת העסקה, הרי רק במעמד זה מגיע להם תשלום, על פי חוק. אין סיבה להלחץ. עשה את כל הבדיקות הנדרשות לפני חתיה על הסכם ואין סיבה לבצע זיכרון דברים, בדרך כלל זה יעבוד לרעתך.

אם המתווך מספר לך מידע אישי על המוכר, כגון גירושין, מחלות או מעבר לחו"ל, דע שעל פי חוק אינו אמור למסור מידע זה. כמו כן, הוא מחוייב על פי חוק ליידע את הקונה על כל בעיה שיש או שעלולות להתעורר בנכס, למשל אם יש נזילה בגג והדירה נמכרת בקיץ. כמו כן, הוא מחויב על פי חוק לעשות את הבדיקות הנדרשות כדי לספק לך את המידע הזה.

עם זאת, אל תופתע אם תפגוש בדרך מתווכים שמספרים דברים אישיים על המוכר, או שמספרים שהדירה מושלמת ואין שום בעיות. "כבדהו וחשדהו", אך אל תשכח לכבדהו. מתווכים הינם מקור הידע החינמי הטוב ביותר שלנו.

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב