דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם עסק משפחתי מתאים לי? 

מאת    [ 14/04/2013 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2963 פעמים ]

אנשים צעירים שואלים את עצמם האם להצטרף לעסק המשפחתי, שבבעלות המשפחה, או לבחור במקום עבודה אחר. לצעירים אלו מציע העסק בטחון כלכלי ופריבילגיות על אלה שמתחילים את דרכם מההתחלה בעסק שאינו שלהם, אבל באותה מידה זה עלול לסבך את זהותם, את הגדרת מקומם, לגבי מי שהם ומה שהם רוצים לעשות.

מומלץ למתלבטים לשים לב לנקודות הבאות:

 

האם אני מקשיב לקול שלי?

כדי לשמוע את קולך (רצונך האמיתי) מומלץ ל"חדד שמיעה" ולהאזין לקול הפנימי. לאנשים צעירים בדרך כלל יש קושי לשמוע את הקול הפנימי ולקבל את צפונות ליבם. השאלות שהם מעלים כדי לברר מהו רצונם האמיתי יכולות להשפיע על העסק המשפחתי ועל עתידו ולכן לא תמיד קיים עידוד מצד המשפחה לכך.

מומלץ בשלב זה של החיים למצוא אוזן אובייקטיבית, חבר קרוב, מורה, מנטור, או יועץ מקצועי שיעזור לצעיר זה למצוא תשובות. אפשר לפנות לפורומים או למקורות מידע אינטרנטים שיכולים לעזור בהכוונה זו.

 

מתאים לי לעבוד עם משפחתי?

לפני תחילת העבודה בעסק משפחתי כדאי לחשוב על הצדדים הנוספים הכרוכים בעבודה בעסק זה. מומלץ להתייחס לשאלה: האם קיית קרבה בין בני המשפחה? האם קיימת תקשורת טובה? מדברים ופותרים בעיות בשיחות או שקיים דיסטנס בין אנשים ואין בעצם כ"כ תקשורת.

עוד יש לשים לב לסוגיה האם המשפחה גמישה כדי לאפשר התפתחות, האם קיימת סטיגמה על אותו מועמד  מאז היותו קטן כך שיהיה עליו לעמול קשה כדי לשנות זאת.

 

מוטיבציה

המוטיבציה היא תערובת של מחשבות ורצונות במודע (וגם שלא במודע). בבואנו לחשוב על התפתחות תעסוקתית בתוך עסק משפחתי רצוי לבחון האם מעבר לכל ההטבות והנוחות יש לנו מוטיבציה לפעול, יש לנו רצון לעבוד, תחת מערכת היחסים שהיתה לנו עם המשפחה עד רגע הכניסה לעבודה.

 

המחיר

ההחלטה להצטרף לעסק משפחתי טומנת בחובה יתרונות רבים אבל גם מחיר מסוים באם קיימת התעלמות משאיפותיהם האמיתיות. במצב שבו אדם מרגיש ששילם את המחיר בעצם הצטרפותו לעסק, אך לא יהיה מוכן להודות בכך, לרוב יאשים אחרים בחוסר שמחה בחייו. יש חשש כי אלו ימנעו מלקחת אחריות על ההחלטה ויאמרו שהיה לחץ מצד המשפחה להצטרפות לעסק.

 

בעידן של היום אנשים מחליפים קריירות ותפקידים מס פעמים במהלך חייהם למרות שעדיין יש רצון בסיסי שיהיה לנו רק מקצוע אחד שאיתו נצעד עד סוף הקריירה.

כאשר אנו מחליטים החלטה בגיל 20 עלינו לדעת שהחלטה זו לרב הפיכה ניתנת לשינוי ומה שלא התאים בגיל 20 יכול להתאים מאוחר יותר.

כותבת המאמר: חדוה יוסף  יעוץ לעסקים משפחתיים נייד 054-9039990 אתר www.fbusiness-consulting.co.il   E-mail: hedvajosef@gmail.com  חונכת מטעם מט"י




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב