דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטות לעיצוב הקירות 

מאת    [ 13/04/2013 ]

מילים במאמר: 911   [ נצפה 2701 פעמים ]

הקירות שלנו מגדירים את חלל הפנים, גודלו וצורתו ונותנים לו מסגרת לעיצוב. הקירות יכולים להיות נייטרליים ולתת במה לריהוט ולאביזרים, אך הם יכולים להיות מושקעים יותר ודומיננטיים בעיצוב הפנים של החלל. יש דרכים רבות לעצב קירות, החל מצביעה פשוטה, דרך חיפויים שונים ועד טקסטורות ועבודות אומנות של ממש. חשוב להתאים את עיצוב הקיר לאופי החלל, גודלו ותכולתו וכמובן לבחור בגוונים מתאימים.

 

הקיר הלבן

קיר חלק בגוון כלשהו של לבן. אמנם רק במבט מרוכז במניפת הצבעים ניתן להבחין בהבדלים הדקים שבין הגוונים, אך כשהוא ממלא את כל הקיר נגלה שיש משמעות לגוון שבחרנו ולאווירה שנוצרת בחדר, לכן בכל זאת מומלץ להתעמק באפשרויות לפני בחירת הגוון  לצביעה.

הקיר הלבן מומלץ כאשר החלל עמוס יחסית ברהיטים ואביזרים אחרים או כשהקונספט כולו מבוסס על מינימליזם, על גווני הלבן או כרקע  לנגיעות צבע מנוגדות.

יתרונות: פשוט וקל ליישום ועלותו היא הזולה ביותר.

חסרונות: מתלכלך בקלות מטביעות ידיים ונגיעות של רהיטים.

פתרונות: להסתובב בבית עם כפפות זה לא הפתרון האידאלי, אבל ניקוי באמצעות ספוג הפלא נמצא יעיל להסרת רוב סוגי הלכלוך, גם לכלוך שומני. במקרה הצורך אפשר מידי פעם לכסות את האזורים המוכתמים בשכבת צבע חדשה.

 

הקיר  הצבעוני

בין אם מדובר בחדר שכולו צבוע בגוון צבעוני או רק בקיר אחד או שניים ממנו, הרי שכאן המבחר גדול בהרבה, כמספר הגוונים שבמניפה.בנשימה זו אי אפשר שלא להזכיר את טרנד ה"ווש" ששלט לפני מספר שנים, של צביעת הקיר בצורה לא אחידה, באמצעות ספוגים מיוחדים.

כאשר מדובר בחדר קטן יחסית  או עמוס בפריטים בגוונים חזקים, רצוי לבחור בגוון בהיר כדי להאיר אותו ולהקנות לו תחושת מרחב. בחדרים גדולים יותר ניתן לבחור גם בגוונים כהים יחסית. כאשר בוחרים לצבוע, לקשט או לחפות קיר אחד בלבד, כדי לתת לו דגש בחדר, כדאי לבחור בקיר שייראה מהכניסה או ממקום השהות העיקרי בחדר, כמו הקיר שבגב המיטה, הקיר שמול הספה או קיר הטלוויזיה.

יתרונות: פשוט וקל ליישום והעלות לא יקרה יותר מצביעה בגוון לבן.

חסרונות: במקרים רבים הגוון שנראה מתאים במניפת הצבעים נראה שונה כשהוא מכסה את הקיר כולו.

פתרונות: מומלץ לבחור בגוון בהיר בדרגה אחת מהגוון הרצוי במניפת הצבעים. ניתן גם לרכוש דוגמיות קטנות של מספר אופציות ולכסות באמצעותם אזורים על גבי הקיר. כך ניתן יהיה לבחון את הגוון במקומו הרצוי ובתאורה הקיימת  בחלל.

 

ציורי קיר

קיר מצויר או מדוגם הוא עבודת אומנות לכל דבר ויכול להתבצע על ידי צייר מקצועי או חובב. הציור מוסיף עניין ואווירה לחדר, בעיקר כשהוא מבוצע בצורה טובה ומתאים לסקאלת הצבעים ולאופי החלל. אפשר לצייר ביד חופשית ואפשר להיעזר בשבלונות או בסימון באמצעות סרט דביק.

 יתרונות: מוסיף יופי ודקורציה ללא תמונות. מי שיודע את העבודה יכול לחסוך רכישת טפט.

חסרונות: קבוע במקום ללא אפשרות העברה למיקום אחר.

פתרון: אין ממש, אבל ניתן לביטול מיידי על ידי שכבת צבע חלק.

 

מדבקות קיר

 מדבקות קיר יכולות לרענן כל קיר בכל גוון. הן יכולות לספר סיפור, או להוסיף קריצה שובבה, קורטוב הומור או רצינות בהתאם לדוגמא הנבחרת. קיימות מדבקות בצבע אחיד, מדבקות צבעוניות, אייקוניות ובשלל דוגמאות, כולל ציורים, תצלומים, משפטי השראה וציטטות.

 יתרונות: המבחר רב, קשת המחירים מגוונת וניתן להזמין אותן גם באינטרנט. הן קלות מאוד להדבקה ולהסרה גם בידיים החובבניות ביותר וחשוב מכל, הן מוסיפות המון.

חסרונות: אין.

       

 טפטים

 עולם שלם של דוגמאות, טקסטורות וצבעים. המבחר כל כך עצום כך שאפשר למצוא בערך הכל, ואפילו להזמין טפט של ציור או תצלום בגודל ספציפי. טפט יכול להקנות מראה ריאלי מאוד של חיפויים שונים, של חומרים ושל רוב סוגי עיצוב הקירות המוצגים כאן. הטפטים הסטנדרטיים מגיעים בגליונות ברוחב של כ-50 ס"מ, או יותר בהתאם לסטנדרט של החברה המייצרת. חשוב להצמיד את הטפט לקיר בדבק מתאים לפי הוראות היצרן ולהצמיד היטב את הגיליונות זה לזה. אפשר למצוא היום טפטים המיועדים גם לחללים לחים, טפטים בעוביים שונים, בצבעים מנצנצים ואחרים.

 

יתרונות: כיסוי מושלם של הקיר בדיגום מדויק. מבחר הדוגמאות והמחירים רב, יצרנים רבים ותחרות גדולה בשוק, כך שניתן למצוא דוגמאות רבות גם במחיר נגיש לכל כיס.

חסרונות: הדבקה לא טובה תיראה רע ויכולה לגרום נזק לטפט. אי אפשר להסיר ולהדביק שנית.

פתרונות: ביצוע ביד מיומנת או על ידי בעל מקצוע טוב.

 

חיפויים

קירות יכולים להיות מחופים בחומרים שונים, כשהנפוץ מביניהם הוא חיפוי לבנים אמיתיות או עשויות מחומר אחר. מה עוד? קרמיקה, עץ, שיש, במבוק, טקסטיל, פלסטיק, טפט ועוד.

 

יתרונות: הקניית מראה ייחודי לקיר יחד עם שכבה מגינה, כגון לבנים עמידות לחום בגב הקמין.

חסרונות: עלויות חומר החיפוי ועלויות התקנה גבוהות יחסית.

הדגשים: חשוב להתאים את החיפוי לשימוש המתאים, לרמת הלחות ולמיקום בפנים או בחוץ.

 

קיר עם טקסטורות

 ניתן להקנות לקירות טקסטורות בדרכים שונות כמו "שליכט" בצבעים ובמרקמים שונים, שימוש מברשות ייעודיות ואפילו קיימים היום טפטים עם טקסטורות שונות שניתן להצמיד לקיר לצבוע עליהם בצבעי קיר.

 יתרונות: ניתן לעצב כל טקסטורה כמעט ובגוונים שונים, אפילו מראה של חיפוי לבנים.

חסרונות: עבודה שלא כל אחד יכול לבצע. חיספוס גס מידי יכול להיות לא נעים למגע.

פתרונות: אפשר לקבל הדרכה ולנסות לבד, או למצוא איש מקצוע מיומן. להתאים את קוצניות החספוס לבני הבית, בעיקר הרכים בשנים.

 

סקירת הדרכים והשיטות לעיצוב הקירות מראה שהקיר יכול לקבל כמעט כל מראה אם באמצעות החומר האמיתי, כמו לבנים, קרמיקה או עץ, או באמצעות חיקוי של המציאות על ידי אפקטים שונים או טפטים.

עיצוב הקיר צריך להיעשות בהתאמה לקונספט של החדר, לסקאלת הצבעים ולאפקט המבוקש. הבחירה בחומר ובשיטה שבו ייעשה העיצוב תלויה בתקציב ובתנאים אובייקטיביים כגון שימוש ובלאי. בכל מקרה, ועל מנת להגיע לתוצאות היפות והאיכותיות ביותר, מומלץ לבצע את העבודה בידיים מיומנות.

איילת שטיין, מעצבת פנים.


כל מה שחלל פנימי צריך כדי להפוך לבית, לאזור עבודה או בילוי. כל אותן תוספות הכרחיות החל מצבע, טקסטיל, חיפויים, גופי תאורה, תמונות, אווירה ועד שלט הכניסה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב