דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי ברכיים: הצרות מתחילות מלמטה 

מאת    [ 12/04/2013 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 1922 פעמים ]

במידה רבה, הברכיים הם מרכז הכובד של הגוף שלנו. הם הנושאים את עיקר המעמסה מדי יום ביומו, לרוב בצורה מעוררת כבוד, עד שמתחילים הכאבים. בדרך כלל, הם יאפיינו אנשים בגיל העמידה, כמו גם ספורטאים. לצרה הצרורה הזו קוראים כאבי ברכיים, והיא אחד הסיבוכים הבריאותיים המשמעותיים ביותר שיש.

כך נגרמים כאבי ברכיים

ברמה הכללית, הרי שמרבית כאבי ברכיים קשים נגרמים עקב סיבה עיקרית אחת, והיא שחיקה. הבעיה היא שהשחיקה הזו, למרבה הצער, מאפיינת כמעט כל אחד מאיתנו, ובעיקר בגילאים מבוגרים. הסטטיסטיקה מראה כי שמונה מבין עשרה אנשים מעל גיל 45 סובלים מכאב ברכיים זה או אחר. כמובן שהאחוזים גדלים עוד יותר יחד עם הגיל.

ספורטאים מקצועיים, או לכל הפחות כאלה שמרבים בפעילות גופנית, מצטרפים גם הם, לא פעם, למשוואת הכאב הזו. הדבר יכול להיגרם עקב העומס על הסחוס בפעילויות אלה, כמו גם בגלל תנועות לא נכונות במהלכן.

התוצאה: הגבלה כמעט מוחלטת של התנועה

ההשלכה העיקרית של כאבי ברכיים, מטבע הדברים, היא על תנועתו של האדם. זו הסיבה העיקרית בגינה נזקקים קשישים רבים למקל הליכה, או לא יכולים לנוע כלל. בכך למעשה נפגעת שגרת החיים של האדם פגיעה אנושה, ורבים מהם מאבדים את היכול לעבוד, או אפילו לבצע את הפעולות שבעבר נחשבו לפשוטות ביותר.

ברמה הפרטנית יותר, הרי שכאבי ברכיים עלולים לבוא לידי ביטוי בקושי ללכת הליכות ארוכות או לעלות במדרגות, בחוסר יכולת לעמוד פרק זמן ממושך או אפילו בקשיים בשינה. ככל שהשחיקה גוברת, כך גם צורתה של הברך משתנה. היא הופכת לנפוחה יותר, ובתוכה מצטברים נוזלים שונים. אלה, מיותר לציין, רק מחמירים את הבעיה.

בכאבי ברכיים ניתן לטפל

עקב העובדה כי כאבי ברכיים מופיעים לרוב בגיל העמידה, הרי שיש הסבורים כי לא ניתן לטפל בהם כלל. "זה בגלל הגיל", הם אומרים לעצמם, ולא מנסים לעשות דבר כדי לשפר את המצב. כמובן שזו טעות חמורה: הרפואה המודרנית אמנם לא הצליחה למצוא פתרון חד משמעי לכאבי ברכיים, אך מציעה לא מעט דרכים להקל על הבעיה, ובכך למעשה להחזיר לאדם את יכולת התפקוד.

אז מה עושים?

איש המקצוע אשר צריך להציע פתרונות להקלת מצבם של הברכיים הוא אורתופד, או לחילופין כירופרקט. הטיפול התרופתי, ובכלל זה משככי כאבים, מסייע להקל את תסמיני הכאבים. באותה מידה, מוצעים כיום לא מעט אביזרים אורתופדיים, המשפרים את מצב הברך: מייצבי ברכיים, רפידות, ברכיים אלסטיות וכן הלאה, וזאת לצד שורה של תרגילים לשיפור היציבות, הקלת כאבים ועוד. במקרים החמורים יותר, ניתן להחליף את מפרק הברך כולו בניתוח ייעודי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב