דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיות יסוד שהן התשתית השיווקית של העסק - אסטרטגיה ראשונה 

מאת    [ 10/04/2013 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1708 פעמים ]

האם בחרת לפתח את העסק שלך בעזרת עיצוב לוגו, הפקת כרטיסי ביקור, הקמת אתר אינטרנט ופתיחת דף אוהדים בפייסבוק?

תהליכי תכנון וחשיבה אסטרטגית, דרכי הפעולה שאותם יש לנקוט, הם איטיים, לא מוחשיים ומניבים פירות רק בטווח זמן מאוחר יותר, בהשוואה לחומרים שיווקיים אותם אפשר "לממש" ולהציג בגאווה לפי חוץ. אולם, יש לפנות זמן לטובת התהליכים האיטיים והחשובים, פיתוח אסטרטגיה עסקית.

עסקים רבים אינם משיגים את היעדים הכספיים שלהם ונאבקים לשרוד כלכלית מידי חודש בחודש. ואז הם אומרים, "אני לא יודע לשווק", "לא הולך לי בשיווק", "השיווק לא עובד"... האמת היא, שאם תבנה תשתית שיווקית יציבה, תגלה שרבים מ"קשיי השיווק" שלך נעלמים באורח פלא, ותוכל להמשיך להתפתח ולהתרחב מקצועית בקלות רבה יותר.

הדרך לבניית התשתית הזו היא לתכנן ולקבל החלטות שיווקיות מושכלות, ואז לבנות את הפעילות השיווקית שלך סביב ההחלטות הללו. על הפעילות השיווקית לחזק ולתמוך בהחלטות האסטרטגיות הראשוניות שקיבלת ולא לסתור אותן.

מודל עסקי

הטעות הנפוצה היא שמיד חושבים על פרסום, פלאיירים, פייסבוק ובקיצור - פעולות שיווק. הפעולה הנכונה היא לחשוב ולבחור מודל עסקי שמתאים ספציפית לעסק שלך ולמשאבים שעומדים לרשותך.

מה זה מודל עסקי?

מודל עסקי מתאר את האופן בו חברה מסחרית מניבה הכנסות ורווחים ומייצרת ערך לעסק. המודל העסקי מתאר תהליך בו נמכר מוצר או מוענק שירות תמורת תשלום. תהליך זה הוא "מנגנון יצירת ההכנסות". המודל העסקי הוא האסטרטגיה העסקית על פיה פועל העסק, הוא לב ליבו של הרעיון העסקי.

מודל עסקי הוא התמצית הוא הנוסחה של הרעיון העסקי.

תפקידו של המודל העסקי הוא להראות לך את הדרך שבה אתה הולך להכניס כסף לחשבון הבנק שלך. חשוב לזכור שזו בעצם "השורה התחתונה" של כל עסק שהוא אינו עמותה או מלכ"ר. אחרי שהגדרת כמה כסף ברצונך להרוויח, השיווק צריך לענות על השאלה: איך בכוונתך להצליח להשיג את המטרה הזו בפועל?

רעיון עסקי הוא דרך להרוויח כסף. כדי להבין מה הרעיון העסקי של העסק שלך, אתה צריך לתת תשובה לשאלה: מה אתה הולך לעשות? מה הרעיון שלך? מה אתה באמת מציע לעולם?

המודל העסקי הוא מונח מקצועי לשאלה מאוד פשוטה: מאיפה יבוא הכסף בעסק הזה? זה הכול. כל מה שאתה צריך לשאול את עצמך זה: איך אתה עומד להרוויח מהרעיונות שלך, מהכישרונות שלך, מהידע שלך, מהמקצוע שלך? כסף!

כדי להתחיל להפעיל את הגלגלים ולאמץ חשיבה עסקית, יש לגשת למלאה ולתת מענה בכתב לשתי השאלות הבאות:


    • מה הרעיון העסקי שלך?
    • מה המודל העסקי שלך?

עליך להגדיר את המודל העסקי גם עבור הערוצים העסקיים השונים שאתה מפעיל: כיצד לדוגמא בכוונתך להרוויח מאתר האינטרנט שהקמת? רמז, "יש לי אתר תדמיתי או שיווקי", אינה התשובה הנכונה.

לאחר מכן יש לבנות את כל התהליכים הנדרשים להפעלה מיטבית של המודל שהגדרת, בכדי שתוכל להפיק ממנו את מלוא פוטנציאל ההכנסות שהוא מגלם.

שלום לכם הגולשים, כאן יוסף קאלימי  שמחתי לכתוב לכם. רבותי, רוצים אתר? מה, אין לכם אתר??? http://www.ykl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב