דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימושים של משאבות ואקום בתעשייה הקלה 

מאת    [ 10/04/2013 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 4635 פעמים ]

תפקיד המשאבה

משאבת ואקום הינה משאבה שמייצרת ריק בחלל מסויים. המשאבה הזו פועלת בצורה של יניקה באופן הנבדל ממשאבות שונות בכך שהיא שואבת לתוך חלל המובנה בתוכה או המיועד לשאיבה אליו ויוצרת מצב שלואקום כמעט מוחלט בחלל, ממנו היא שואבת או יונקת את אויר או החומר. למשאבות מסוג זה יש שימוש רב בתעשיות רבות. בין אם זו תעשיית ההיי טק או תעשיית המשק.

בהיי טק

ישנם כמה שימושים של משאבות ואקום בתעשייה הקלה כגון תעשיית ההיי טק, הדוגמא המובהקת היא יצירת חללים נקיים. בכל משרד היי טק היום יש חוות שרתים עם מחשבים שעובדים ללא הפסק. לחדר כזה תשודך משאבת ואקום על מנת לנסות ולצמצם עד כמה שניתן את המצאות האבק בחדר ושמירה על ניקיונו. במקומות אחרים בהיי טק ניתן למצוא שימושים של משאבות ואקום בתעשייה הקלה ברחבי המשרדים בהם מפתחים שבבים לדוגמא. שם תנאי העבודה מכתיבים שמירה על הגיינה גבוהה של החדר, לשם כך נבנים חדרים מיוחדים, סטרילים ובעלי משאבות מיוחדות, אשר יונקות החוצה אוויר לא נקי. העובדים לבושים בחליפות מיגון מלאות ועובדים עם כפפות ומשקפי מגן לרוב.החברה המובילה בייצור משאבות ואקום היא ATLAS COPCO

בקהילת המדע

לדוגמא בתעשייה המדעית ניתן למצוא גם כן. משאבות הואקום משמשות ליניקה של חומרים והורדה של טמפרטורת הרתיחה של חומרים מסוימים. זאת על מנת לשמר חומרים אחרם בתוך אותה התערובת, שללא המשאבה היו מתמוססים ונעלמים. בנוסף בכל מעבדה ניתן למצוא חללי עבודה קטנים בהם מבצעים עירוב חומרים וניסויים נקיים. ניסויים אלו מתבצעים באמצעות כפפות גומי המותקנות על מעין אקווריום ובתוכו מונחים אבזרי הניסוי, משאבת וואקום יונקת את החלל הקטן הזה ומאפשרת ניסוי נקי מהשפעות סביבתיות הנמצאות ברחבי המעבדה.

במשק

במשק החי ברחבי הקיבוצים ניתן למצוא שימוש נוסף למשאבות אלו כמו ברפתות למשל. משאבות ואקום יונקות את החלב מהפרות. במערך מורכב ביותר של משאבות ופסי שאיבה ברפתות המודרניות, ניתן לראות שימוש במשאבות מסוג זה. המשאבות יונקות בצורה מדוייקת את החלב מעטיני הפרות ואף ניתנות לחיבור למכשירי מדידה, אשר מפעילים מערך שלם המתפקד כפס נע בשאיבת החלב מן הפרה. במשקים מסוגים אחרים משתמשים בהן להרמה עדינה של ביצי תרנגולות והעברתן לקרטונים למשל או בכלל הנעת הביצים בעדינות ברחבי מפעלי האריזה. לעיתים ניתן למצוא משאבות אלו במקומות נוספים ברחבי המשקים רק צריך לחפש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב