דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת צרעות - עבודה למקצוענים 

מאת    [ 09/04/2013 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 1621 פעמים ]

 

 

הדברת צרעות הינה הדברה מיוחדת במינה ואינה אפשרית לשימוש אישי בלבד, אין לנסות להדביר את הצרעות בביתכם לבד ואפילו לא לכסות את אזור קן הצרעות שבביתכם.

עליכם להשאיר את הדברת הצרעות למומחים ולא להשתמש באופן כימי על קן הצרעות ולהשאיר זאת למומחי ההדברה השונים.

כדי להימנע מסכנות ציבוריות, עליכם לבצע את הדברת הצרעות באופן מיידי לאחר המקרה ולא להשאיר את המקום אפילו לשנייה ללא הדברה של איש מקצוע.

 

כיצד בעצם משתמשים בהדברת צרעות?

 

השיטה הראשונה היא שיטה שמתבצעת על ידי ריסוס והוא הפיתרון הפופולארי ביותר להדברה, לרוב, אנשים מוציאים את התרסיס הנמצא בארון ומבצעים את הריסוס וחושבים שהצרה נגמרה.

אך זה אינה השיטה הנכונה, זה קצת מסובך עוד יותר להשתמש בריסוס על קן הצרעות, אינכם יכולים להשתמש בריסוס זה ללא מידע ואף תוכלו להרגיז את הצרעות באופן מפתה ולהתחיל במתקפה על המרסס.

איך בעצם מונעים את צרה זו? עליכם להשתמש במדביר עם הכשרה מקצועית וציוד מגן איכותי מקיף עם מכשיר אמיתי ואיכותי לריסוס הקן ובכך תסיימו את הדרך לריסוס קן הצרעות באופן מקצועי.

הדברת צרעות נחשבות בעיקר כמזיקים הכי גרועים שקיימים, צרעה גדולה פי 3 מדבורים ומעבר לכך, פי חמישה מנמלים וחוזקה גבוהה יותר משני העמים השונים שממנה התפתחה.

העקיצה של צרעה יכולה לסכן את חייו של האדם במקרים של אלרגיה, בעיות לארס, מס' עקיצות גבוה וכדומה, בזמן של עקיצת צרעה עליכם לפנות למשאב ביה''ח הקרוב ביותר לביתכם, על מנת להוציא את הארס בזמן הקצר ביותר.

קן של צרעות מתקיים במקומות בוציים ונסתרים, בעיקר בעליות גג וקורות עץ בוציות במחסנים, מעבר לזה בקן של צרעה יכול להכיל מעל 30 צרעות ומעל 200 זחלי צרעות.

בארצינו יש שני סוגים של צרעות, הצרעה הראשונה והיותר מסוכנת היא הצרעה הגרמנית והשנייה הפחות מסוכנת אך עדיין קטלנית היא הצרעה המזרחית.

הקן נוצר על ידי מלכת קן הצרעות שבעצם מכינה ומייסדת את כל הקן כולל הצרעות והזחלים, הקן עשוי מרסיסי עץ בוציים שבדרך כלל נוצר באביב.

גודלה של המלכה היא בין 3 ל4 ס''מ ושבעצם גודלה של צרעה רגילה היא בין 1 ל2 ס''מ, צבעיה של הצרעה הם שחור וחום בעיקר עם עירבוב של קווים ופסים צהובים.

הצרעה ניזונה בעיקר מחרקים קטנים יותר ופירות, אך מעבר לזה, היא אוספת צוף של פרחים גם כן, אך הצרעה נמשכת בעיקר לריח של בשר ובעזרת זה אפשר לבצע את ההדברת הפיתיון.

בעזרת פיתיון של הבשר, הצרעה נמשכת לניחוח הבשר ומעבירה את הבשר לתוך הקן, בתוך הבשר ישנו האפשרות לשים רעל נגד צרעות ובכך לחסל את כל הקן.

בזמן ההדברה, עליכם להסתכל היטב כי המלכה אינה בורחת מאזור קן הצרעות על מנת לא לחזור ולהקים מחדש את קן הצרעות שלה, שזה עניין עיקרי של זמן.

כדי לפתור את בעיית קן הצרעות, עליכם לפנות למדביר שירסס חומר מתאים שיגרום למוות לכל הצרעות שבקן ושלא יגרום צרות שונות, פשוט מאוד וקל מאוד זה לפנות למדביר עם הכשרה מקצועית על מנת שיגרום לבעיה להפטר.

 

השיטה השנייה היא הדברה באמצעות פיתיון בשרי לצרעות, אשר כך, תצטרכו להכיל פיתיון של בשר אשר מכיל בתוכו רעלנים נגד צרעות, לפזר אותו באזור קן הצרעות בזהירות ולחכות לתנועה.

באופן רב, הצרעות נמשכות לריח הבשר ונהנות מטעמו היחיד, הצרעות שנמצאו במקום אוכלות רסיס בשר ואת השאר הם מביאות לקן, כך בדיוק הפיתיון של הבשר מרעיל את הצרעות ותוך זמן קצר הצרעות נאכלות עד מוות.

השיטה הזאת מחויבת להתבצע על ידי מדביר עם רישיון עסקי להדברה ועיסוק ברעלים שונים.

 

השיטה האחרונה והעיקרית ביותר היא החדרה לקן הצרעות חומרים כימים רעילים אשר מופעלים בריכוז גבוה, שיגרמו לצרעות באופן תמידי מוות.

עליכם לוודא באופן מושלם ובחובה על ידי מדביר עם הכשרה מקצועית, כי מלכת קן הצרעות מתה גם כן, על-מנת לוודא אי-חזרה למקום קן הצרעות באופן השגחתי ואיכותי.

 

אלה השיטות העיקריות לטיפול בקן צרעות, בכל השיטות חובה שימוש בחומרי מגן איכותיים ומדביר עם הכשרה מקצועית.

במידה וכל זה יעשה נכון, בעיית המזיקים תפטר ואינכם תצטרכו לדאוג מבעיות שונות.

אלעד ג'ובני בעל חברת ההדברה "אלעד הדברות",עובד שנים בתחום ההדברה ומאחוריו רזומה עשיר של מוסדות,מסעדות ובתי ספר. החברה מפעילה אתר אינטרנט בתחום ההדברה הירוקה, באתר יש אפשרות להתיעץ ולקבל מידע חינם בנושא ההדברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב