דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלטת להתחיל בהליכי פירוד - האם כבר הכנת צוואה? 

מאת    [ 09/04/2013 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 3360 פעמים ]

הליך הגירושין הינו הליך מורכב, טעון ברגשות, ולעיתים מלווה בלא מעט כעסים, פחדים וחששות מן הצפוי לבוא. מכיוון שהליך הגירושין משפיע באופן כזה או אחר על כל אחד מבני הזוג, ומכיוון שהליך הגירושין דן במספר סוגיות מורכבות, הן ברמה הרגשית והן ברמה הכלכלית, מחויבים כל אחד מבני הזוג להיעזר בשירותיהם המקצועיים של עורכי דין המתמחים בניהול תיקי גירושין ודיני משפחה, וכל זאת על מנת לשמור על מלוא זכויותיהם וחובותיהם של כל אחד מהצדדים.

במידה וגם אתם החלטתם להתחיל בהליכי פירוד, ובמידה וגם בליבכם גמלה ההחלטה לפתוח בהליך גירושין, זה הזמן לאמץ מספר טיפים ועצות שניתנו על ידי עורכי דין מתחום דיני המשפחה:

  1. היערכו בהתאם- הליך הגירושין דורש מכם תכנון מדוקדק שיאפשר לכם ליהנות מעמל ידיכם לאורך השנים. הקפידו להשיג את כל המסמכים הנדרשים לצרכי הוכחת תביעתכם. כבר בשלב ההתלבטות הראשונית בנוגע לפתיחת הליך גירושין כן או לאו, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום.
  2. בניית אסטרטגיית גירושין- עורך דין המתמחה בניהול תיקי גירושין, יבחן יחד איתכם את כל הפרטים הקיימים בסיפור האישי שלכם בנוגע לרצונכם לפתוח בהליכי פירוד. בשלב זה מומלץ להניח בצד את המטען הרגשי שכלם, ולהעניק לעורך הדין את האפשרות להוביל יחד איתכם את בניית אסטרטגיית הגירושין שלכם.
  3. עריכת צוואה- על פי חוק, במידה ואתם עדיין נשואים (גם על הנייר), בן/ת הזוג זכאים לרשת מחצית מכל רכושכם. במידה ואתם עומדים לפתוח בהליכי פירוד, ההמלצה הטובה ביותר היא: לערוך צוואה על פי חוק, ובאמצעותה לצוות את רכושכם למי שאתם רוצים להוריש את רכושכם. עריכת צוואה בשלב מקדים תאפשר לכם להיערך בהתאם לכל מקרה שלא יבוא.

ברגע בו קבעתם פגישה עם עורך דין לענייני גירושין ודיני משפחה, הקפידו להצטייד במסמכים הבאים לקראת הפגישה הראשונה עימו: 12 תלושי שכר אחרונים שלכם ושל בן/ת זוגכם, הוצאות תחזוקת הבית (טלפון, חשמל, ארנונה וכו), צילום תעודות זהות + דרכון שלך ושל בן/ת זוגך, חוזה רכישת דירה או חוזה שכירות, דפי חשבון המפרטים את מצב העובר ושב, תכניות חיסכון, מניות וכו, מסמכי רישוי רכב, פירוט מדויק של היקף החובות שלכם במידה וקיים, דין וחשבון על נכסים וזכויות אחרות שלכם ועוד.

עידית רונן      עורכת דין ומגשרת       סניף קריית מוצקין: גושן 31, טל: 077-2060225       נייד: 050-3762093         zaronlaw@gmail.com        iditro_L@smile.net.il ילידת 1975, נשואה ואם לשניים, בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה (LL.B). התמחתה במשרד החיפאי הוותיק של עורכי הדין הדסי את וינטר, והוסמכה כעורכת  דין בשנת 1999. בוגרת קורס הכשרת מגשרים מטעם לשכת עורכי הדין. במשך השנים עסקה עורכת דין רונן במגוון נושאים בתחום האזרחי, תחילה כעורכת דין שכירה והחל משנת 2003 כעורכת דין עצמאית. עו"ד עידית רונן מתמחה בדיני משפחה ודיני מקרקעין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב