דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשבור את תקרת הזכוכית - הדרך היחידה היא למעלה - בידול עסקי כמקור לפיתוח עסקי 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 1794 פעמים ]

 כול עסק חיי בתוך עולם תחרותי ושוחק לפעמים יש הזדמנות חדשה ובשנייה האחרונה עסק אחר לוקח את ההזדמנות העסקית הזאת בשני ידיים ומייצר רווחים, אם זה המקרה ואם אתה מרגיש שהעסק שלך צעד אחד אחרי המתחרים ונגרר ולא מוביל אתה חייב לשנות את המיקום שלך בשוק ולכן יעוץ עסקי יכול לתת לך את הדגשים על מנת למקסם את הפוטנציאל של החברה. 

המיקום שלך בשוק הקיים הוא בדיוק איך שהלקוחות הפוטנציאלים רואים אותך. זה בדיוק מה שהם חושבים עליך לעומת דעתם על המתחרים. שמות תואר מגוונים כמו "מבוססים" או "חדשנים", “איכות גבוה" “ולא יקרים", “נוחים" או "מספקים שרות מלא" הם מונחים יחסיים. שהם מתייחסים אליך ואל העסק שלך הם נהפכים לכלי לבידול שלך מהמתחרים.

הרושם של הלקוחות שלך לגבי איך העסק שלך מתפקד לעומת המתחרים יכול לקבוע אם הם יעבדו אתך או לא ולכן חשוב לעשות מחקרי שוק ולהבין מה הלקוחות שלך אוהבים במתחרים. יועץ עסקי יכול להגיד לך האם היתרונות של המתחרים שלך הם תכונות שאתה יכול להטמיע בעסק שלך - באיזה תחומים הלקוחות מאוכזבים ממך - האם אתה יכול לספק ללקוחות את שביעות הרצון שהם מחפשים ?

חשוב לשאול את הלקוחות הקודמים שלך על החוויה שלהם עם המתחרים, יש סיכוי גדול שהם יהיו כנים אתך ויגידו לך מה הם אהבו ומה לא ויתנו לך מעט תובנה שהיא בעלת ערך מוסף שיגרום לך להבין למה הם פשוט בחרו בך.

בדוק כיצד המתחרים שלך מיקמו את עצמם על ידי גלישה באינטרנט, דברים שיווקים כמו דפי אתר שמדברים על המשימות הגדולות של החברה הראייה הרחבה קרי החזון, המידע על השירותים וההטבות שהם נותנים ללקוחות וכדומה.

מחקר שוק יכול להגיד לך אם הלקוחות הפוטנציאלים בכלל מתעניינים במוצר שלך אם לדוגמה אתה מייצר לחם עשיר בקמח לבן אבל הלקוחות שלך מעדיפים לחם דגנים או לחם עם ערכים בריאים יותר אתה פשוט לא תמכור להם. ככול שתבין טוב יותר את הלקוחות העתידים שלך ואיך הם מתייחסים לעסק שלך תוכל לפתח נתח שוק חדש ומיקום נחשק יותר בתחרות על ליבו של הלקוח.

בקש מהלקוחות המרוצים שלך מכתבי המלצה. הצורה בה הם מתארים את העבודה שלך ואת ההטבות שהם קיבלו יכול לתת לך רמזים משמעותיים על מכירה נכונה של המוצר שלך לאחרים. גם שאלון הערכה יכול להיות פתרון מצוין, נסה לשאול, “איך היית מגדיר את השרות שלי למישהו שיכול למצוא בו תועלת". בתהליך המחקר יכול להיות שתגלה שהשרות שלך אינו ממותג או ארוז בצורה שתפנה או תגרה את הלקוחות שלך, פיתוח חבילת שרות טובה יותר יכולה להפוך את המכירה לקלה יותר ואטרקטיבית.

לפעמים רק בידול מחדש של חבילת השרות שלך יכול לייצר שינוי. לדוגמה עסק של איפור יכול לשווק את העסק שלו בצורת "יום אחד של התחדשות" מאשר לאפשר ללקוחות לרכוש 6 שעות מהמאפרת לשנות את המראה שלהם. כשאתה עורך את מחקר השווקים שלך נסה לשאול את הלקוחות הפוטנציאלים שלך כיצד הם מעדיפים את המוצר/השרות שלך והתאם את המוצר שלך להעדפות שלהם.

לפעמים תגיע למסקנה שבחרת בשוק הלא נכון בשביל המוצר שלך, יכול להיות שלתחום או לנישה שבחרת אתה לא מספיק אטרקטיבי והלקוחות לא מוכנים לשלם מה שאתה דורש או שגודל השוק קטן ולא רווחי מספיק. במקרה הזה זה בדיוק הזמן לבדל את עצמך ולפרוץ לשוק חדש לגמרי. לדוגמה חברת פרסום שמגלה שהחברות או הלקוחות שהיא עובדת אתם מעדיפות פרסום אינטרנטי כמקור לצמיחה תשקיע את מרבית מרצה בשוק ההולך וגובר של פרסום באינטרנט כמדיה מובילה כדי לא להיהפך ללא רלוונטית, בתור בעל עסק תמיד שאל את עצמך האם עדיין יש שוק למוצר שלי או שנרדמתי בעמידה.

 

 

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://www.vision-ltd.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב