דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עומדים בפני קניית דירה מקבלן? שימו לב 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 1542 פעמים ]

 

 

קניית דירה חדשה מקבלן היא בהחלט אירוע מרגש וללא מעט אנשים, הוא גם בד"כ חד פעמי.

בשנתיים האחרונות חלו שינויים בחוק בכל הקשור לקניית דירה מקבלן בעיקר בחוק המכר דירות,  אולם עדיין נותרו מס' נושאים חשובים, שהרבה אנשים נוטים לא לשים לב אליהם כאשר הם בתהליך קניית דירה יד ראשונה, חדשה מהניילונים.

 אז למה כדאי לשים לב כשמתחילים לחפש דירה אצל קבלנים?

 

1.   הדבר הראשון והחשוב הוא לברר אודות הקבלן והאם יש לו רשיון קבלן מתאים לבניית בניינים ולא לעבודות עפר למשל. כדאי שהקבלן לו אתם הולכים לשלם יהיה בעל מס' רישיון  בתוקף אצל רשם הקבלנים. איך מבררים? פשוט שואלים ומקבלים תשובה.  או שמבררים  במשרדו של רשם הקבלנים.

שימו לב שעניין  סיווג המקצועיות אצל רשם הקבלנים הוא מאוד חשוב כדי לבדוק באיזה  היקף רשאי הקבלן לבנות  ובאילו ענפים יכול הוא לבנות. קבלן עבודות עפר מסווג אחרת ואף מקבל מס' רישום אחר  ואין לו רישיון לבנות בניין למשל.

כל קבלן רשום יציג בגאוה את רשיונו הנכון עבורכם.

רישום קבלן הוא בהתאם לחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות התשכ"ט 1969 ומשרדו של רשם הקבלנים הוא גוף ממשלתי מטעם משרד השיכון אשר אחראי לניהול רישום בהתאם לחוק.

בנוסף, כדאי ומומלץ לבדוק עבודות קודמות של הקבלן ולראות בניינים מאוכלסים שכבר בנה, כדי לעמוד על טיב הבנייה, לדבר עם הדיירים שרכשו אצלו בעבר ולבדוק איתם את  מהות השירות שקיבלו ואם הם מרוצים מאיכות הבנייה ומהדירה אותה קיבלו.

          

2.  נקודה נוספת שיש לשים לב אליה, בבואכם לחתום על הסכם עם קבלן בנייה, היא לשאול   את הקבלן של מי הקרקע. נקודה זו מאוד חשובה עבורכם, וככל הנראה התשובה שתתקבל ייתכן ולא תהיה לכם ברורה ולשם כך תצטרכו  ייעוץ משפטי ממומחה. יחד עם זאת, בכלליות, כדאי שתבינו שיש הבדל מהותי  בין אם הקרקע בבעלות הקבלן או שמא הוא בעל הזכות להשתמש בה, כלומר יש לו זכות חכירה לטווח ארוך. בנוסף, יש לבדוק אם אין על  הקרקע שיעבודים, עיקולים וכד' וניתן לעשות זאת בבדיקה נסח הרישום בטאבו. שוב יש  לציין כי כדאי שעו"ד מטעמכם יעשה זאת עבורכם כי קריאת נסח טאבו היא מיומנות  הנדרשת מעו"ד אשר בקיא בדיני המקרקעין.

דבר נוסף, יש לבדוק האם הקרקע המיועדת לבנייה בבעלות מנהל מקרקעי ישראל הרי שיש לבדוק האם עברה היוון. אם לא, אז ייתכן שתדרשו מאוחר יותר  לשלם דמי היוון, דמי חכירה ודמי הסכמה היכולים להגיע לסכומים גבוהים.

 

3.   נקודה נוספת ואחרונה, היא עניין החתימה על זכרון הדברים. שימו לב, זכרון דברים הוא  הסכם מחייב לכל דבר ופסיקת בית המשפט מאוד ברורה לגבי עניין זה. היה וחתמתם על  זכרון דברים מבלי להתייעץ עם עו"ד לפני ומבלי לערוך את כל הבדיקות המשפטיות ובכלל  זה את נוסח ההסכם הסופי עם הקבלן, הרי שקחו בחשבון שביטול זכרון דברים עלול לעלות   לכם ביוקר.

          

לפני רכישת דירה מקבלן, יש עוד הרבה נקודות לשים לב אליהן ולהתייחס אליהן בכובד ראש, חלקן ניתן לעשות בעצמכם וחלקן דורשות ייעוץ משפטי שלא כדאי לוותר עליו. הקבלן לא מספק לכם את הייעוץ המשפטי אלא בד"כ רק את רישום הזכויות בסופו של תהליך הבנייה, לשם כך רצוי להעזר בעו"ד מטעמכם.

 

אודליה שוהם, עו"ד ומגשרת בכירה, עוסקת למעלה מעשור בייעוץ משפטי בתחום המשפט האזרחי, בעלת ניסיון רב בייצוג בבתי משפט, בתחום חוזי הנדל"ן וחוזים למגזר העסקי. מנהלת פורום חוזים באתר הפורמים המשפטיים.   


אתר הבית: www.odeliashoham.co.il


***האמור ברשימה לעיל אינו ייעוץ משפטי ואינו בא להחליף ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא***




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב