דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתם עוזרים לאקרים לתקוף את ישראל ברשת? 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 1929 פעמים ]

המתקפה האחרונה על משתמשי הפייסבוק בשבוע שעבר מוכיחה -  האקרים מקבלים המון עזרה מהגולש הישראלי הממוצע. איך? לחיצה על קישור זדוני בפוסט פייסבוק יכולה להספיק כדי להפוך את המחשב לחייל נאמן בשירות האקרים.

כפי שבטח כבר שמעתם, לפני מספר שבועות פרסמו אקרים מרחבי העולם הודעה על שיתוף פעולה ייחודי שמטרתו – מחיקת ישראל מהמפה. רק שהפעם דווקא לא ממפת העולם אלא דווקא ממפת האינטרנט העולמית, מה שכנראה גורם ליותר בהלה בקרב ציבור הישראלי מאשר האיום האיראני, ועדות לכך היא הסיקור הנרחב בכלי התקשורת שכבר פרסמו הערכות לגבי אילו סוגים של מתקפה אנו צפויים לראות, מי יפגע קודם ומי לא צפוי להיפגע כלל.

סוג המתקפה הנמצאת בשימוש הנפוץ ביותר במקרים כאלו נקראת 'מתקפת מניעת שירות' וההערכה הרווחת היא, שאם האקרים לא מתכננים הפתעות גדולות אנחנו נראה בעיקר מתקפות למניעת שירות בעיקר נגד אתרים גדולים כמו אתרי חדשות או אתרים של בנקים.

על מנת לבצע מתקפת מניעת שירות כאלו האקרים משתמשים בבוטנט - רשתות של מחשבים "זומביים" שתורמים מיכולת החישוב שלהם למתקפה, לרוב מבלי שבעלי המחשבים יודעים על כך. רשתות הבוטנט האלה כוללות בין מאות לאלפי מחשבים שמחכים לפקודה לתקוף ב"יום הדין" את האתר שהאקר רוצה להפיל פשוט על ידי כך שהם יוצרים עומס על האתר כשכל המחשבים מנסים להיכנס אליו בו זמנית.

האם המחשב שלכם הוא חלק מבוטנט?

יתכן ולא תבחינו בכך שהמחשב שלכם הוא חלק מרשת של מחשבים "זומביים". הסיבה העיקרית לכך היא שרוב הזמן הווירוס  הוא במצב "רדום" והוא לא מבצע שום פעולה על המחשב, אבל ישנם כמה סימנים שצריכים להעלות חשד:


    • 1.      מהירות גלישה איטית להחריד – אם המחשב שלכם הוא שותף לתקיפת מניעת שירות או בשליחה של דואר זבל, מהירות הגלישה שלכם תאט מאוד והיא עלולה להגיע לרמה כזו שלא תוכלו לגלוש כמעט בכלל.
    • 2.      המאוורר של המחשב פעיל מאוד, גם כשהמחשב לא בשימוש – זה יכול להיות סימן לכך שישנה תוכנה או פעילות כלשהי שמתרחשת ברקע מבלי ידיעתכם.
    • 3.      המחשב איטי באופן כללי – אם מישהו משתמש ביכולות המעבד של המחשב שלכם מבלי ידיעתכם, לא רק שמהירות הגלישה תפחת, כל המחשב עלול להפוך לאיטי ויתכן שייקח לו זמן רב מהרגיל להעלות תוכנות שמותקנות על המחשב.
    • 4.      הודעות בשמכם ברשתות החברתיות או בחשבון האימייל שלכם -  סימפטום זה בדרך כלל מראה שאחד מהחשבונות שלכם נפרץ ולאו דווקא שנדבקתם בווירוס, אך זה עלול לקרות גם כשמדובר בבוטנט.

התופעות הנ"ל ותופעות אחרות עלולות להופיע עקב שלל סיבות נוספות ולא בהכרח בגלל שהמחשב שלכם הוא חלק מבוטנט, אבל לא מומלץ להתעלם אם אתם מבחינים באחד או יותר מהסימפטומים האלו וכדאי למהר ולבדוק מה הגורם להם ולטפל בהקדם.

אמצעי מניעה – כך כמחשב שלכם לא יהפוך לזומבי:

ברוב המקרים, הסיבה שהמחשב מלכתחילה הפך לזומבי בשירות האקרים היא מכיוון שביקרנו באתר מפוקפק או לחצנו על משהו שלא היינו צריכים ללחוץ עליו. לכן מומלץ לשמור על הכללים הבסיסיים ביותר של אבטחת מידע כדי למנוע מהמחשב שלכם להיות חייל אמיץ בשורות אנונימוס:


    • 1.      לעולם אל תלחצו על לינקים שאינכם יודעים מה מקורם בפייסבוק, ברשתות חברתיות אחרות או בהודעות אימייל – זוהי הדרך הבטוחה להדבקה בווירוסים או בתוכנות זדוניות אחרות.
    • 2.      וודאו שכל החשבונות שלכם מוגנים עם סיסמאות חזקות ואל תשתמשו באותה סיסמא לאתרים שונים. רצוי להחליף סיסמאות מדי פעם.
    • 3.      בנוסף לאתרים וחשבונות מקוונים, יש לנעול גם את המחשב עצמו עם סיסמא.
    • 4.      הקפידו להתקין את עדכוני האבטחה החשובים של מערכת ההפעלה שלכם ואת העדכונים של תוכנות אחרות המותקנות אצלכם על המחשב, כמו אדובי, ג'אווה וכו'.
    • 5.      וודאו שתוכנת האנטי וירוס שלכם בתוקף וודאו שהיא מעודכנת.

זכרו, ההגנה הטובה ביותר מתחילה ממודעות ושכל ישר. כלי הנשק הטוב ביותר שלכם נגד האקרים, עוכרי ישראל או לא, נמצא בין האוזניים שלכם.

רונן מואס הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET-ישראל אותה הקים בשנת 2004. לפני כן עבד כמנהל IT במספר חברות. למד ארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב