דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה ופחמימות 

מאת    [ 06/04/2013 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 4861 פעמים ]

אחד מהמרשמים הראשונים אודות דיאטות ללא פחמימות היה בשנת 1860 כאשר ויליאם בנטינג התבקש לרדת במשקל והחליט לכתוב "מכתב על צריכת בשר"=דיאטת בשרים, שמטרתה להימנע מעמילנים וסוכרים לחלוטין. בנטינג איבד כ- 45 ליברות בדיאטה הבשר, טוסט יבש, ביצים רכות וכמה משקאות ביום. לכן, דיאטת בנטינג הפכה שיטה מאוד ידוע אז במאה ה -19, שקודמה גם לירידה במשקל ואיזון במחלת הסוכרת.

יותר ממאה שנים אחרי זה, דיאטות המוגבלות בפחמימות זכו לפופולריות רבה, במיוחד במקרה של דיאטת אטקינס, שיצא בשנת 1972, הודות לדוקטור רוברט אטקינס. בעוד שהדיאטה שלו היא לא דיאטה של אפס פחמימות, זה להוריד את צריכת פחמימות לרמה קטוגנית בשלבים הראשוניים שלה (20 גרם ביום באינדוקציה; עלייה שבועית ואילך), המאפשר לחסידיו לנצל את מנגנון שריפת השומן הינו תהליך  הקטוזיס. לפי דברי אטקינס, גישה תזונתית זה היא יעילה יותר לירידה במשקל מאשר "דיאטה עתירה פחמימות" דלת שומן, למרות שתמיד הייתה הרבה מחלוקת ומחלוקת רבה בקרב מומחי בריאות הנוגעים להגבלת פחמימות דרסטי.


מזונות שאינם מכילים פחמימות
מזונות שאינם מכילים פחמימות כוללים: בשר: בקר, חזיר, בשר צבי, וכו'. מאכלי ים: טונה, פורל, דג סול, סרדינים, הרינג צדפות, וכו'. ביצים. גבינות: צ'דר, גבינת עיזים, גאודה, גבינה כחולה, וכו'. שומנים: חמאה, שמנת, חלב, שומן, מח, וכו'.


מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות
על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה.

דיאטה ללא פחמימות (דיאטה ללא פחמימות) אינה כוללת צריכה תזונתית של פחמימות כל שהן. כמו כן השומן משמש כמקור לאנרגיה עיקרי יחד עם החלבון. דיאטה ללא פחמימות הינה דיאטה קטוגנית (ketogenic), שאומרה לגרום לגוף להיכנס למצב של קטוזיס, כלומר המרת שומן הגוף לגופי קטונים ולהשתמש בהם כדי לתדלק את הגוף כולו ועד 95% מהמוח. 5% הנותרים עדיין פועלים על גלוקוז=סוכר אשר מסופקים כראוי ע"י המרת חלבון מהמזון דרך תהליך גלוקונאוגנזה או ע"י המרת גליצרול מפירוק חומצות השומן.   

 

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, מומחה לתזונה רפואית ודיאטה מהירה (דיאטת הרזיה וחיטוב הגוף לגברים ונשים). כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב