דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשלון זה לא בלקסיקון - צרור עצות ליעוץ עסקי חכם בשוק משתנה 

מאת    [ 02/04/2013 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 1583 פעמים ]

רובם של בעלי העסקים הקטנים שמו את מבטחם בזמן זה או אחר באיש או במספר אנשים אליהם פנו בזמן משבר כלשהו או בעיה בעסק, זה יכול להיות אינדיבידואל, יו"ר או בן משפחה, בן זוג וכדומה. הסברה אומרת שברוב המקרים בעל העסק יעדיף לסמוך על אדם אחד בלבד והמציאות מוכיחה שרוב העסקים הקטנים והבינוניים יסמכו או על היועץ עסקי שלהם או על פקיד הבנק שלהם.

רוב בעלי העסקים הקטנים פונים לבנק כפתרון ראשון ואחרון בו ימצאו את כול התשובות לבעיות או עצות פיננסיות, אבל המציאות העגומה מוכיחה שזה לא תמיד הגישה הנכונה מכיוון שהבנק כשם שאתה רוצה "לרכוש" הוא גם רוצה "למכור" מוצרים פיננסים בעלי עניין בשבילו. התשובה לשאלה אם ללכת לבנק בשביל עצה פיננסית או לחברת יעוץ עסקי תלויה הרבה פעמים בפקיד בנק או עובד אינדיבידואלי שיצרת איתו יחסי אמון. ישנם פקידי בנק שנמצאים בקשר ישיר עם העסקים להם הם מסייעים ועל הדרך הם מודעים לכול התזרים של העסק ומאפשרים ללקוח להתקשר בכול זמן.

למרות זאת מחנק האשראי שחוו הבנקים הוביל להורדה משמעותית לאשראי שניתן לעסקים מה שפגע "בשרות הלקוחות שלהם". ברמת העיקרון אם הבנק ממליץ לעסק שלך על מוצר פיננסי עדיף לקבל חוות דעת נוספת במקרה הזה בחברת שמתמחה בפיננסים ובייעוץ עסקי ולעשות מעט עבודת מחקר אפילו אם סומכים על פקיד הבנק. תנאי האשראי שהוקשחו בגלל המיתון גרמו להרבה חברות לבחון מחדש את הצרכים הפיננסים שלהם, כיום אם יש לך קשיים פיננסים אתה צריך לחשוב מעט לפני שאתה רץ לבנק.

למרות שחשוב שיהיה לך קשר קבוע עם הבנק אם אתה נמצא בקשיים וחייב כסף חשוב רגע כמה אתה מוכן לחשוף על מנת לקבל את האשראי המיוחל.  אם אתה ניגש לבנק בלי תכנית מפורטת לשפר את תזרים המזומנים שלך זה עלול להביא לאימפקט שלילי על ההלוואות העתידיות שלך.

זה השלב בו נכנסים היועצים העסקים שיכולים לבנות לך תכנית מפורטת כדי לצאת מהברוך ולהתניע צמיחה בעסק על ידי צמצום הוצאות לא מחויבות המציאות. התכנית הזאת תשרת אותך כשתבוא לבנק ואפילו היום אחד מהיועצים יכול לבוא איתך ולהיות הערך המוסף שלך מול פקיד בנק.

משפחה וחברים גם יכולים להיות מקור פופולארי לעצות מועילות וכמו גם בעלי עסקים אחרים יכולים לתרום מהניסיון האישי שלהם. הרבה מאוד בעלי עסקים עושים את הטעות ופונים לבת/בן זוגם בשביל שיגידו להם מה שהם רצו לשמוע לכן חשוב שהעצה תהיה גם פרקטית.

לדוגמה סטארט אפ יכול להרוויח בצורה משמעותית מלינקים עסקיים במיוחד אם העצות אובייקטיביות אבל זה גם יכול להיות מאוד כללי אז אם אתה רוצה קשר קצת יותר אישי עדיף שתפנה לייעוץ עסקי או לבנק.

בסופו של דבר על מנת לתת לעסק שלך את מירב המרכיבים להצליח אתה חייב לשלב מספר מקורות עזרה לדוגמה אם אתה צריך יותר עזרה בפיננסים יכול להיות שהבנק ייתן לך כמה אופציות ומצד שני החשב שלך או היועץ העסקי או חברת הייעוץ העסקי יכולה לעזור לך להחליט מה הכי טוב בשבילך. קבלת ייעוץ ממספר מקומות במקביל תעזור לך לקבל החלטה נכונה ומודעת שתטיס את העסק שלך קדימה.

חשוב לזכור שהחלק הארי של העסקים הקטנים והבינוניים שמהווים נתח אינטגראלי ומחזיקים את שדרת העסקים של ישראל תלויים באשראי כחמצן להמשך ניהולו קיומו ופיתוחו של העסק שלהם ולכן חברת יועץ עסקי שבאה ממקום שהוא פחות אישי ויותר מקצועי בצורה נטולת פניות יכולה לרתום יד ביד את בעל העסק עם תכנית עסקית שתשפר את תזרים המזומנים ותאפשר לו לקבל את האשראי המיוחל. 

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://www.iqfinancy.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב