דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברו הטוב של האדם - סוסים ואנשים 

מאת    [ 02/04/2013 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 3665 פעמים ]

אמנם בעבר הלא רחוק היה הסוס אמצעי תחבורה עיקרי וחשוב, ולעיתים אפילו סמל סטטוס שהעיד על מעמד רם. היום, לעומת זאת, משמשת החיה הנפלאה הזו בעיקר כאמצעי לממש תחביב אהוב, או בתחרויות מפוארות.

הסוסים כחיות טיפוליות

עם כל זאת, לא אנשים רבים יודעים כי הסוסים הם גם אמצעי חשוב ומיוחד לטיפול באנשים – וזאת עוד מקדמת דנא. בהפוך בעל החיים האצילי הזה מאמצעי תחבורה לחיית בית, הפכו רבות מחוות סוסים בצפון, בדרום ובמרכז לחוות טיפוליות בעזרת בעלי חיים בכלל ובפרט בסוסים. אותם מטפלים גורסים כי עם סוסים ניתן לטפל בבעיות רגשיות אצל ילדים (בעיקר, אך לא רק), בעיות גופניות מוטוריות ועוד. הטענה הזו אינה מומצאת וחסרת שחר – סקרים ומחקרים רבים מעידים על שיפור ניכר אצל ילדים עם בעיות רגשיות, מנטליות או פיזיות, לעיתים אפילו עד להחלמה מלאה.

חוות סוסים במרכז הפכו למשל לחוות ייעודיות אשר מטפלות בבעיות ספציפיות בילדים. אחרות, מספקות חוויית רכיבה חד פעמית, או מאפשרות למי שמעוניין בכך ללמוד רכיבה על סוסים באופן מקצועי, אפילו עד כדי כך שהתחביב של רבים מהרוכבים הופך למקצוע.

רכיבה על סוסים בצפון הפרוע 

חוות סוסים בצפון - לעומת חוות סוסים במרכז – הן שונות כמעט לחלוטין. חוות הסוסים הללו התחילו את דרכן במרבים מהמקרים כחלק מחוות חקלאיות וחוות לגידול חיות בית וחצר. כיום, הפכו רבות מהן לבתי ספר מקצועיים ללימוד רכיבה על סוסים – בצורה מקצועית וגם בצורה חובבנית. אנשי הצפון, מהבחינה הזו, נחשבים בעיני רבים מתושבי האזור כבוקרים של מדינת ישראל – המקבילים של דומיהם במערב ארצות הברית.

בחוות סוסים בצפון עדיין מסתייעים בבעלי החיים היעילים הללו ככלי תחבורה לשם רעיית עדרי הבקר והצאן, כבימים עברו. מכיוון שהתעבורה באדמות הטרשים ובאיזורים ההרריים של הצפון היא קשה וכמעט בלתי אפשרית עם כלי רכב כאלה ואחרים, מעדיפים רבים מהבוקרים בחוות שבצפון הארץ להשתמש באמצעי התחבורה הותיק, המסורתי והחשוב: הסוס.

עם כל זאת, ובדומה לחוות סוסים במרכז, ישנם מרכזים רבים ברחבי צפון הארץ שבהם הוסבו חוות הסוסים לחוות ללימוד רכיבה, ולמרכזים לרכיבה טיפולית בסוסים. החיה הנדירה הזו (שדרך אגב הופכת יותר ויותר נדירה במחוזותינו, ובייחוד בגרסתה ה"פראית") נחשבת פעמים רבות כחברו הטוב ביותר של האדם. רגישותה ויכולתה לחוש היטב מול מי היא עומדת – בין אם מדובר באדם בוגר ובין אם זהו ילד קטן – היא שהפכה אותה לחיה אהובה כל כך. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב