דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות ההקשבה - שריר שניתן לפתח 

מאת    [ 02/04/2013 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2641 פעמים ]

מי מאיתנו לא חווה את ההרגשה שהגוף כבר אינו יכול להכיל את המטענים שאינם מוצאים דרך לצאת. אנחנו מבינים ומרגישים שאנו זקוקים להקשבה, לאפשרות להוציא החוצה את כל מה שמעיק עלינו ולהשתחרר מהמועקה. אנו מחכים בציפיה רבה להזדמנות לשבת עם חבר/ה כדי לשתף אותם בתסכולים שחווינו בעבודה, בעימותים המעייפים עם הילדים ובקשיים איתם אנו מתמודדים יום יום, שעה שעה.

סוף סוף הרגע המיוחל מגיע! אנו נפגשים עם החבר/ה ומתחילים לדבר: "את לא יכולה לתאר לעצמך איזה עומסים יש לי בעבודה…" מתחילים לשתף, אולם תוך כדי דיבור נשמעת התגובה: "מה קורה בזמן האחרון? גם הבוס שלי מלחיץ אותי בלי סוף ובא אלי בדרישות מוגזמות…"

נשמע מוכר?

לא פעם אנו חשים שלא באמת מקשיבים לנו. לרב לאנשים יש נטיה להגיב מיד, ובמקום להקשיב לנו הם מתחילים לדבר על עצמם...  האסוציאציות רצות בראש והנושא מתחלף, כי גם האחר רוצה שיקשיבו לו והוא לא ער לכך שאינו באמת מקשיב. הרבה פעמים אנשים מעריכים את עצמם כחברים טובים ואומרים ש"כולם באים להתייעץ איתי". אז אילו מיומנויות באמת צריך כדי להיות "מקשיב טוב"?

תעצרו רגע ותזכרו מתי הרגשתם שבאמת מקשיבים לכם, שאתם במרכז, מתי חוויתם שהצד השני מתמסר לכם, מה היה שם? האם שמתם לב, למשל, לשפת הגוף של המקשיב שלכם? האם גילה התעניינות במה שאמרתם, ועד כמה שם אתכם במרכז השיחה?

מיומנויות הקשבה הם כמו שריר שניתן לפתח תוך כדי התנסויות. בפעם הבאה שחבר, ילדכם או בן/ת הזוג שלכם נותן לכם את הכבוד המיוחד של לשתף אתכם, תנשמו עמוק ותנסו להתנתק מעצמכם באותו רגע. תפתחו את האוזניים. חשוב לא לדבר, לשדר הקשבה במבט ובשפת הגוף. עצות כל אחד יכול לתת – הקשבה לא. תחוו את החיבור עם בן השיח שלכם. תזכרו שאתם לא העיקר כאן ושאין צורך להראות עד כמה אתם חכמים, מומחים, בעלי ניסיון, או יודעים מה לעשות בכל סיטואציה. אתם שם כדי להקשיב! 

בסיום השיחה שימו לב איך היה לכם להיות שם עבור האחר, נטולי אגו, ותשמעו איזו חוויה היתה לחברכם כאשר הקשבתם לו, ואיזו משמעות הייתה לכך עבורו. תתאמנו בחוויה זו שוב ושוב וכך תשפרו, בכל התנסות, את יכולת ההקשבה שלכם.

להקשבה אמיתית וכנה יש כוחות ומשמעות גדולים ביותר שנותנים תחושת הקלה.

ההקשבה מחברת בין אנשים. שימו לב איך חייכם משתנים בעקבות כך. תנו לעצמכם מתנה קטנה.

להקשבה אמיתית וכנה יש כוחות ומשמעות גדולה ביותר שנותנת תחושת הקלה. היא מחברת בין אנשים. שימו לב איך חייכם משתנים בעקבות כך. תנו לעצמכם מתנה קטנה.

דיויד לואיס אימון אישי בדרך מיוחדת - מאמן אישי מוסמך מתמחה באימון, ליווי והדרכת הורים ומשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים  מנחה יוגה צחוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב