דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יריד יקבי בית 2013 בבית הספר וביקב שורק 

מאת    [ 31/03/2013 ]

מילים במאמר: 1354   [ נצפה 2750 פעמים ]

יריד יקבי בית 2013 בבית הספר וביקב שורק

 

כמידי שנה מארח יקב שורק את תלמידיו ובוגריו ומעניק להם במה לחשוף את יינותיהם.

יקב ביתי הוא יקב שמייצר יין להנאה בלבד ומעטים מאוד מהיקבים שמוכרים בקבוקים לציבור הרחב. אלו יינות שנטעמים בחוג המשפחה והחברים הקרובים. ומיוצרים כתחביב או חיידק שקשה מאוד לעזוב אותו. עשיית יין ביקב בוטיק מאחד חברים ובני משפחה שכל אחד לוקח בו תפקיד שקרוב לליבו אם בהתחברות לכרם והבציר  אם בעשיית היין  באופן פעיל, עיצוב התווית ועוד. מה שמאחד את כל אותם עושי יין ביתי הוא האהבה והתשוקה שיש להם בעניים כאשר הם מדברים על  יין. בשנים האחרונות פתח ניר שחם את הכת הזו של עושי היין לציבור הרחב וביריד שנתי ומסורתי המתנהל במקצועיות רבה חושף את הייננים החובבים לציבור הרחב ומאפשר גם לחובבי יין וגם לעיתונאי יין לטעום ולהביע דעה. כאשר מקבלים החלטה כזו ואני מניח שזה בשיתוף פעולה עם היקבים זה עוד שלב בעליית מדרגה בביסוס כוחו של בית הספר ושל יקבי הבוטיק. חשיפתם לציבור מעניקה לגיטמציה לביקורת ולאפשרות ליקבים לפרוץ מעבר לפירגון ההדדי שכל אחד נותן לשני. זו הרי לא חוכמה גדולה לתת לטעום יין לחברים או למשפחה ולקצור מחמאות. מה גם שאני חושב שאותם ייננים חובבים צרכים לקבל ביקורת מקצועית שחפה מנחמדות ייתר. ברור לי שעשיית יין ביקב בוטיק היא תחביב ואפילו תחביב יקר וצריך להיות עדין בביקורת על מנת לא לפגוע בציפור הנפש הזו שמולידה כל שנה עוד ועוד ייננים ואוהבי יין שנכנסים למעגל המבורך הזה אבל מאידך כאשר בית הספר מחליט לחשוף את היינות לציבור אז הביקורת חייבת להיות אמיתית גם אם היא קשה ולא תמיד מפרגנת לפעמים זה מה שמשפר ומעניק את סטירת הלחי שחלק מהאנשים צרכים על מנת לרדת מהאולימפוס ולהבין שהם לא מייצרים את נקטר האלים אלה רק יין .

 

 

יקב זאב: היקב שהכי ריגש .

היקב מייצר כ 1000 בקבוקים בשנה.

זה יקב שאני מכיר כבר שנים ובכל שנה הוא מפתיע אותי. היינות של היקב אלגנטים מאוד ומפתיעים באיכות שלהם. היינות בוגרים ובעלי ייחוד.

טעמתי שני יינות הפעם:

יין לבן: אוהלו לבן 2011 מזן הוויוניה . יין חצי יבש בעל מתיקות נעימה וריחות פריות טרופיים משובחים. אולי זה מזל של מתחילים בייצור יין לבן אבל הוויוניה של זאב הוא יין מהליגה של הגדולים.פשוט נפלא.

 

עלמה 2011: בלנד של קברנה סובניון, קברנה פרנק ופטיט וורדו . 12 חודשים בחבית הענבים נבצרו בכרמי יוסף ( ענבי יקב ברבדו ) יין אדום ארגמני עם שוליים בוהקים, ריחות טובים  של פרי בשל ובפה הטעמים  מתפתחים לאט ומעניקים את האפשרות ליהנות מפרי טוב וחזק לצד חמיצות נפלאה ומאוזנת. אם יקב ברבדו מוכר לכם את הענבים המשובחים הללו אתה זאב צריך למכור להם את היחודיות שלך בעשיית היין מהענבים שלהם. זה ללא ספק יעשה רק טוב ליינות ברבדו.

 

 

 

יקב מבצר עתלית (הוקם ב 2006 )

מייצר כ 1500 בקבוקים. 3 סוגי יינות. קריניאן 2011 ענבים נבצרו בזכרון, שיראז 2011 מכפר יובל ובלנד המבצר 2011 מענבי הקברנה הסובניון הדומיננטים. שיראז  ופטיט וורדו.

את היינות אפשר למצוא בסופר השכונתי בעתלית.

קריניאן 2011: הענבים נבצרו בזכרון מכרם מאוד בוגרת. רבות כבר נאמר על הקריניאן הישראלי ובדרך כלל הוא מוצג באור שלילי כשמדובר בעשייה תעשייתית שלו ביקבים הגדולים אולם כאשר יקבי בוטיק עובדים איתו אז הקריניאן הוא יין משובח. יקב סומק ויקב ויתקין מעניקים לנו כל שנה קריניאן מדהים. כדי להתעסק עם קריניאן צריך הרבה אומץ והבנה. להפתעתי ביקב מבצר עתלית לקחו את הענבים הללו והעניקו לו חממה טובה ומשובחת. היין מורכב מאוד בעל טעים קלאסיים של קריניאן עם הריחות היחודיים והטעמים הדחוסים הנפלאים. יופי של יין. שאפו.

 

 

יקב קיסר ממושב מתן:

מייצרים כ 1000 בקבוקים בסה"כ ( משנת 2013 הענבים יהיו מחלקת המשפחה.

בלנד קיסר:  קברנה מרלו פטיט סירה : 2010

צבע הין אדום חזק, ריחות טובים ונקיים . בפה יש טעמים טובים של פרי 12.8 % אלכוהול שמאפשרים לספקטרום הטעמים לבוא לידי ביטוי וזה עושה רק טוב ליין. הוספת הפטיט סירה בבלנד הזה העניקה ייחודיות ליין ועל זה שאפו.

 

 

 

יקב כרמה: מושב לכיש.

היקב מייצר שני בלנדים.

לכישאי : קברנה, מרלו  פטיט ורדו
וקברנה פרנק

פאולינה- מרלו קברנה פרנק ופטיט ורדו.

צבע היין ארגמן יפה ובוהק. ריחות  של פרי בשל ומוצק. לצערי בשני היינות שטעמתי יש חוסר איזון . החומציות משתלטת ומעיקה ולא מאפשרת לפרי לבוא לידי ביטוי. טעמי החבית באפטר טייסט  לא נעימים ויש הרגשה כי טעמי העץ פגמו באיכות הענב אולי בגלל שזו חבית ישנה או שטופלה בגופרית ייתר.

 

יקב אריאל מקרית 4 ( יינן עמיחי אריאל) : "חכלילי עינים מיין ולבן שנים מחלב"

זו הברכה שיעקב אבינו בירך את בנו יהודה  שעמיחי מצטט כשהוא מטעים את היינות שלו.

קצת בלבלה אותי הברכה שלו כי בפעם הנוספת שמוזכרת חכלילות היין בתנך זה בפן מאוד שלילי: "למי אוי למי אבוי למי מדינים למי שיח למי פצעים חינם למי חכלילות עיניים – למאחרים על היין...".

אז לפעמים צריך להשאיר את הדת מאחור כשמטעימים יין ולא צריך להתפלסף יותר מידי בדיבורים.

אם היין שלך טוב הוא טוב ואם הוא לא טוב גם אלוהים לא יעזור.

 

חכלילי מרלו 2009: צבע היין נקי ובוהק , ריחות של פרי צעיר עם אלכוהול שמעט משתלט באף. בפה היין מאוד צעיר ומאוד תוקפני. רמת חמיצות גובהה שלא מאפשרת לפרי לבוא לידי ביטוי. היין עדיין צעיר לדעתי . עם פוטנציאל התיישנות טוב מאוד.

 

חכלילי מרלו 2007: זה כבר יין מאוד מאוזן עם טעמי פרי טובים. גם ה 2007 עושה רושם שצריך עוד כמה שנים בבקבוק על מנת שיגיע לשיא הראוי וץ אומנם מוכן לשתיה אבל יין שיהיה משובח מאוד עוד כמה שנים.

 

 

יקב ברניקי: מייצר 300 בק

ברניקי בלנד 2011:  קברנה מרלו שיראז ענבים מכפר קיש ומדלתון .

4 חודשי חבית, 12.5% אלכוהול.

חמיצות מאוד  גבוהה שמשתלטת על הפרי שלא מצליח להיפתח ולבוא לידי ביטוי לא באף ולא בפה.

 

יקב שאטו שני: 1000 בק בשנה. כיכר המדינה.

היינן מקבל ענבים מהצפון המרכז והדרום ומחבר ביניהם לפני הביקבוק.

קברנה 2011 : צבע טוב. חמיצות גבוהה מיותרת, פרי קטן, היין לא מאוזן . לדעתי הענבים נבצרו בבציר מוקדם מידי ותיקוני החומצה היו בעייתיים.

 

 

יקב AG  ראש העין 2000 בקבוקים.

AG  פרימיום : בלנד של  80% קברנה סובניון  ומרלו 24 חודש חבית.

צבע ארגמן עמוק, ריחות טובים של פרי בשל, טעמי פרי ריבתיים, רמת חומציות טובה ואיזון טוב.

 

 

יקב בריזמן משפיים: מייצרים כ 1000 בקבוקים.

קברנה סובניון : ענבים ממושב ספסופה שאודי בריזמן הצליח איכשהו להשיג ושאפו על כך.

היין מאוד מאוזן ומאוד עשיר בטעמי פרי בשל. רמת חומציות נעימה מאוד ואחוזי אלכוהול  מדויקים.

 

 

 

 

 

 

יקב ארגוב: היקב המרשים ביותר והמקצועי ביותר.

פטיט סירה 2010: 18 חודש בחבית אמריקאית. 14% אלכוהול. צבע ארגמני נוטה לשחור בוהק ומרשים. ריחות מתוקים של פירות כחולים ושחורים ( אוכמניות ופטל ) המון תבלינים רטובים, יין מאוד בשרני ומאוד מרוכז. בפה יש המון טעמים בשלים של פרי משובח, יין מאוזן מאוד ורענן מאוד

יין אלגנטי מרשים. אפטר טייסט משובח.

 

לסיכום: יש אין ספור יקבים בארץ. לג'אנר יקבי הבית יש את האפשרות להיות מיוחדים וייחודיים. אלה שמחליטים לעשות את היין על פי הספר ומחברת הכיתה אולי יעשו יין טוב אבל לא יין מרגש לא יין יחודי להם עם טביעת האצבע שאני מצפה מיקב ביתי. עוד קברנה עוד מרלו יש מספיק. לכם יש את אפשרות התעוזה והמשחק. מי שעושה חבית או שניים חייב להיות שונה. הקו או האופנה של רמת חומציות גבוהה ביין לא פסחה גם על היקבים הביתיים וחבל . רב היינות הללו לא באמת  אפשר לשתות אותם ואין לכם עדיין את מערך יחסי הציבור של רקאנטי שמוציא לשוק יין עם רמת חומציות גבוהה ועוטף את זה בסיסמאות ריקות מתוכן שחומציות מתאימה לאכול. קשקוש . יין צריך להיות מאוזן בבשלות פרי לאלכוהול וחומציות. עצם העובדה שניר שחם מעניק לכם את האפשרות להטעים קהל מקצועי חייב להיות אצלכם בזיכרון כאשר אתם עושים את היין. התינוק הזה שלכם חשוף במערומיו לביקורת כזו או אחרת. גם של חובבי יין וגם של אנשי מקצוע. ההזדמנות הזו להיות חשוף לביקורת נותנת לכם את האפשרות לשמוע חוות דעת בגובה העניים ולא משוחדת של בני משפחה וחברים. קחו את הביקורת הזו אתכם ותחשבו עליה .

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב