דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השטת יאכטות: מה חשוב לדעת לפני שמתחילים? 

מאת    [ 31/03/2013 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3401 פעמים ]

עבור רבים, השטה של יאכטה היא התגשמות של חלום, לא פחות. כלי תחבורה זה, המקושר אצלנו לרוב לפאר ולהדר, נחשב ליוקרתי ביותר, ודומה כי רק ברי המזל זוכים לעלות עליו. זה רחוק מלהיות מדויק: יש המעוניינים להשיט יאכטה באינספור מצבים אחרים, לעיתים אפילו באופן תדיר. לאילו דברים עליהם לדאוג כדי שההשטה תיעשה על פי החוק?

סוגיית הביטוח

כאשר אנחנו מדברים על כלי תחבורה ימיים, הרי שממש כמו על פני היבשה- נדרשים לפני הנסיעה שני דברים עיקריים: הראשון הוא ביטוח, והשני רישיון. ביטוח ליאכטה, אם כך, מתייחס לכלי שיט זה, כמו גם לסירות מנוע, למפרשיות וכן הלאה. הוא יכלול, ברמה הכללית, שתי פוליסות עיקריות: הראשון, ביטוח צד ג', ניתן כנגד פגיעות אפשריות בצד שלישי. האחר, ביטוח מקיף, יתייחס בעיקר לנזקים אשר נגרמים לכלי התחבורה עצמו, או אפילו לאדם המשיט אותו.

בדומה לסוגים אחרים של ביטוח ימי, גם כאן ניתן להבחין בין מספר מצבים עיקריים שיביאו למימוש הפוליסה. בין השאר, מימוש של הפוליסה עשוי להתבצע עקב הצפה, שריפה, פגיעה פיזית או אפילו טביעה, חלילה. כמובן שככל שהפוליסה רחבה יותר, כך מספר המצבים אליהם היא מתייחסת רחב יותר.

המטען ושירותים חשובים אחרים

נקודה חשובה נוספת היא שלא ניתן להוציא מהמשוואה גם את המטען שנמצא על גבי היאכטה, שניזוק גם הוא לא פעם. כך, פוליסות רבות מעניקות פיצוי כספי על כל אובדן או פגיעה של חלק מהציוד אשר נמצא על גבי היאכטה. כמו כן, ייתכנו בהחלט שירותים נוספים, דוגמת מוקד חירום או חילוץ ייעודי, המגיע עד ללב הים. האחרון מסייע במקרים דוגמת תקלה טכנית או התרוקנות מיכל הדלק של היאכטה, ויכול אף להציל חיים.

יאכטה מצריכה רישיון

אם כך, ראינו כי לצורך השטת יאכטה דרוש ביטוח. הנקודה המרכזית השניה נוגעת לאדם שלוקח את ההגה לידיים, תרתי משמע, ולאחריות שחלה עליו. בים אין תמרורים, ולא רמזורים. כל זה עלול להביא לכך שאנשים חסרי ניסיון וידע מתאים, פשוט יסכנו את החיים שלהם ושל אחרים. עקב כך, הוחלט עם השנים להתנות השטה של יאכטה, כמו גם כלי תחבורה ימיים אחרים, בהוצאת רישיון מתאים.

כך, הרי שלמעט סוגים נדירים של יאכטות, הרי שכמעט בכל המקרים ההשטה תצריך רישיון סקיפרים, אותו מעניק משרד התחבורה רק לאחר מעבר של מבחנים עיוניים ומעשיים. הדרך לצלוח את אלה, כמעט תמיד, היא באמצעות מעבר של קורס מתאים בנושא, האורך לרוב מספר שבועות או חודשים.

בנוסף על כך, יש להדגיש שלכל אחד מסוגי כלי התחבורה הימיים תנאים שונים לקבלת הרישיון. ברור כי ככל שכלי התחבורה מאסיבי יותר, וכאשר הוא כולל, למשל, מנוע בעל יותר כוחות סוס- כך יידרש רישיון מקיף יותר. ככל שצוברים יותר שעות שיט בים, כך גדלים הסיכויים לשדרג, עם השנים, את רישיון ההשטה הימי. 

עדי ארזי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב