דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול עם הפעוטות או מבצע אנטבה למתחילים או אימי הגנראלית 

מאת    [ 10/02/2008 ]

מילים במאמר: 917   [ נצפה 3772 פעמים ]



כשראיתי את הסרט "אנטבה" נראה לי מסובך למדי המבצע, הפעילות ,אבל כשהפכתי לאם בפעם הראשונה הבנתי שאנטבה קטן עליי.

מבצע טיול/חופשה עם תינוק מחייב את המארגנים למיומנות צבאית של גנרל
ראשית שלב המודיעין- בירור אצל החברה של שלומית, אצל השכנה מקומה ג ואחרים לאן כדאי לנסוע עם הפעוט.לדעת לקרוא את החומר הפרסומי, למיין את המידע ולהבין שכאשר כתוב "מתאים לילדים" זה לא תמיד מתייחס לכאלו שאורכם פחות ממטר.
להלן פירוט נספח המודיעין ובלי לגלות יותר מדי סודות צבאיים- הרי עבודת איסוף הנתונים ושלב המחשב מעידה כי פעוטות בעיקר בשלב הזחילה ,והקרטוע נוטים להיתקל בסלעים באזורים הרריים, לפיכך טראק בפירנאים או פיקניק ביער בן שמן , מומלצים רק לאחר גיל הזחילה.
בעניין בחירת יעד התקיפה- יש להתחשב בגילו של הדרדס ורצונותיו. אין חובה לאומית להראות לפעוטה בת שלש את מוזיאון ישראל .ילדים צעירים נהנים מטבע, מרחבים, ירוק, להאכיל יונים, להשיט סירה באגם, ואם פוגשים סוס זו בכלל חוויה כמו מפגש עם חייזר.
יעדים מועדפים על דרדסים- כל מה שירוק (מרחבי דשא,)וכחול (מים) ורטוב (שוב פעם מים) ואפשר להתלכלך (חול) שיש בו בעלי חיים (כן, נמלים על ממרח השוקולד נכללות בהגדרה), גני חיות,וכן הלאה.

שלב שני בעבודת התכנון, העברת האחריות מהמודיעין לאגף המבצעים- תכנון טיול לפרטיו כולל כל הנספחים הלוגיסטיים המתבקשים.

לוח זמנים ?קצין המבצעים (להלן קמב"ץ) מורה על התארגנות בעוד מועד, יציאה בשעת בוקר מוקדמת יחסית , ותוואי נסיעה המותאם לעומסי הכבישים ,שכן יציאה לחרמון בשעה 9.00 בבוקרו של שבת תביא אותנו עד מחלף פולג עם יתר עם ישראל .
כמו כן מנחה קצין המבצעים על הפסקת פיפי (או החלפת טיטול) בהתאם ללוח ההרטבה המקובל אצל הדרדס.
קצין המבצעים מודיע כי הפסקות יש לערוך לא רק בהתאם למצוקת שלפוחית השתן, אלא לצרכי תחזוקה אחרים, רענון רגלי האב, ושחרור הפעוט מכסא הבטיחות לצרכי חקירת תא שטח חדש. את ההפסקות , רצוי לתכנן מראש בהתאם למסלול, ואטרקציות לצידו.
קצין המבצעים מורה כי יש להתאים את סדר היום שלכם, לסדר היום של הדרדס, גם אם התינוק הפרטי שלכם גמיש מאד, ישן בכל מקום, נרדם מתעורר- לא בוכה-לא צריך אוכל, אבל היות ומרבית החיילים צועדים על קיבתם , יש צורך להיות גמיש מול צרכיהם, ולתכנן טיול עם מרווחי זמן רחבים, עצירות מרובות ונסיעות קצרות.

קצין התחזוקה מודיע כי יש להיערך מראש ללינה ביעד זר בהתאם לפק"ל הבא:
ארגון מקום לינה מראש, לא לסמוך על גורם ההפתעה. בלינה לא ברורה יש לוודא במקביל קיומם של אמצעי לינה הולמי פעוטות בנקודת היעד הנבחר.
אמצעי לינה אלו יכללו מיטת תינוק, כילה במקרה הצורך ומזג האוויר, קירבה לחוף ים או ברכה באם מדובר בכפר נופש. יש לוודא כי המקום ערוך לקליטת הפלוגה המסתערת ומצויד בכיסאות תינוק .
לינה מועדפת במקרה של תינוקות וילדים היא לינה בצימרים, כפרי נופש, בתים מושכרים בהם הדרדס על נספחיו שוהה באותו תא שטח למשך מספר ימים, את הטיולים הקצרים בסביבה יעשה מנקודה אחת.
ניידות יתר של פעוטות, לינה מדי לילה במלון אחר ,עלולה להקשות על המבצע, ולגרום לאי נוחות רבה למפקדיו.

יש להכין מראש תיקים נפרדים , אחד המיועד ללינת לילה ,אשר ימתין בבגאז' של המכונית עד ההגעה לנקודת הלינה. השני לשימוש שוטף במהלך היום. כמו כן הוא מציע במבצעים מסובכים הקשורים למשפחות מורכבות (הורים+ פעוט +תינוק) לחשוב על אפשרויות הפרדת כוחות ותיקים נוספת.


תיק שני ,כאמור לעיל, יהיה בתוך המכונית בהישג ידו של הנווט. בתיק יש לכלול :
טיטולים+ שקית ניילון לתוצרת מובחרת.
מגבונים+ משחה לישבן.
מוצצים ,כמות נדרשת יותר מהמקובל בשגרת התרגול הביתי-שכן יש לאלו נטייה להעלם במהלך טיולים, גם כאלו הקשורים בסרט וקליפס אל התינוק, מוצאים את דרכם לארץ המוצצים האבודים בעיתוי קרבי.
בקבוקים, פורמולה, אוכל מרוסק מוכר וחביב על הדרדס,אין זה הזמן לבדוק מוצרים חדשים בשוק. מים חמים בתרמוס. בהתאם לציר ההתקדמות ניתן גם להיעזר בשירותיהם של מקומיים ולקבל כוס מים חמים.קיימת גם אפשרות לנוע עם מבודד חום, המאפשר התרחקות מהמכונית ושמירת חום הבקבוק.

מומלץ להשתמש ב קופסה המחולקת ל3 מדורים (כמו כל דבר צה"לי אחר) בה ניתן להניח מראש את הכמות המדויקת של תחליף החלב.
אפשרות חלופית נוחה היא החיבור לציצי, באם זו השיטה המקובלת באופן שוטף.
באם מדובר בכוח משולב מדרדס א ?תינוק ודרדס ב- ילד צעיר, הרי הנחייתו של קצין התחזוקה לנפק לדרדס ב' מימיה עם קשית שתאפשר לגימת נוזלים (מים /מיץ פטל /) ללא הרטבה מסיבית של הסביבה.

מומלץ לקחת אתכם ביגוד נוסף (לספגטי ברוטב עגבניות יש נטייה להיות מלכלך גם בטיול).

קצין הרכב מיידע על האמצעים המתבקשים לניידות:
טיולון,מנשא גב- בהתאם לציר ההתקדמות . ניתן לקחת אחד מהם או את כולם.לתשומת לב המפקדים בשטח- קצין הרכב מאזכר כי כאשר בתוואי התנועה הטיולית נעים 1 הורה+ 1 פעוט+ 1 תרמיל המכיל את כל הציוד הנדרש להתרחקות מהמכונית- הרי אחד מכולם יצטרך להיות על הגב, או התינוק או התרמיל.

קצין הבטיחות של הטיול מודיע:
על הרכב להיות ממוגן בכיסא בטיחות הולם לדרדס.
יש לוודא נעילה של דלתות הרכב לאחר כניסת הנוסעים.

קצין הרפואה מורה כי יש להיערך לפק"ל תרופות מקובל- אמצעי מינימום הם תרופה נוזלית ובנרות להורדת חום, טיפות אוזניים, משחה נגד עקיצות, ערכת עזרה ראשונה , תרופות המקובלות במגזר המשפחתי.כמו כן באם מדובר בדרדס רגיש להקאה, יש להיערך בהתאם (שקיות הקאה, מטליות לחות, לימון פרוס).

קצינת החינוך מוסיפה כי יש לדאוג מראש במכונית למלאי של משחקים, צעצועים וקלטות שמע. היא ממליצה שלא להביא משחקים המורכבים מחלקים ,לאלו יש נטיית העלמות במושב האחורי. כמו כן קצינת החינוך מציעה שחלק מהצעצועים יהיו צעצועים חדשים או "מחודשים"(אלו שהוחבאו בעליית הגג לתקופת צינון מקובלת ).
הצעה נוספת היא לקחת את הצעצועים ש"פג תוקפם" מתוך הנחה שאלו עשויים ללכת לאיבוד במהלך הטיול (כן, הצפצפה שדוד רונן הביא ,נכללת במסגרת הצעצועים שצריכים כבר ללכת לאיבוד).
היא מתריעה בזו כי ערכת הבידור צריכה לכלול את הדובי/בובה/ארנב אליו הצאצא רגיל בחיי היום יום. שנת לילה במקום זר ללא הדובי האישי משולה לטירון ללא רובה.


אחרי כל זה, אני לא יכולה להחליף את גבי אשכנזי?


יונית
©


יועצת טיולים, כותבת ספרים ומאמרים .
http://www.yonitour.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב