דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אייפון קילר או תעלול שיווקי? השקת הגלקסי S4 במבחן שיח הגולשים 

מאת    [ 27/03/2013 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3333 פעמים ]

סקירה אנליטית

השקת סמסונג גלקסי S4 לאחרונה בניו-יורק זכתה לסיקור תקשורתי נרחב, ועוררה תגובות מעורבות ברשת. מרבית שיח הגולשים מתרכז כרגע בטוקבקים, ופחות בפורומים המקצועיים. הסיבה פשוטה- מעטים הישראלים שכבר ניסו בעצמם את מכשיר הדגל החדש של סמסונג. רוב הגולשים ניזונים עדיין מהמידע שבאמצעי התקשורת, וגם מחוויותיהם הקודמות עם הסמארטפונים של סמסונג, או של אפל המתחרה המרה.

בהקשר להשקת הסמארטפון החדש, הסנטימנט הדומיננטי הוא השלילי (53%). הוא מגיע בעיקר מכיוונם של מעריצי אפל, אך גם מכיוונם של מי שלא התרשמו יתר על המידה מהחידושים שמציע הגלקסי 4S, כמו מסך הנגלל ע"י מבט, מד דופק ועוד. בנוסף, גולשים רבים ציינו לרעה את מידותיו הגדולות.

הסנטימנט החיובי (35%) מקורו בעיקר במעריצי הגרסאות הקודמות של הגלקסי, שפיתחו נאמנות למותג ולמערכת ההפעלה שלו, אנדרואיד מבית גוגל. קבוצה נוספת של אוהדי המכשיר החדש היא בעלי מכשירי אייפון שאינם מרוצים מהם, והתרשמו לטובה מהחידושים של הגלקסי.

הסנטימנט הנייטרלי מייצג את מי שהתייחס להשקה, אך לא הביע עמדה נחרצת. ביניהם היו מי שטענו שהגלקסי החדש יתרום להורדת מחירי הגלקסי 2 ו-3, וגם מי שטענו שההתגוששות בין מעריצי האייפון למעריצי הגלקסי טיפשית ומיותרת.

התפלגות הדעות החיוביות בנוגע להשקה. 

65% ממצדדי הגלקסי 4S טענו כי החידושים שבו מהווים פריצת דרך טכנולוגית אמיתית לעומת הקיים בשוק, אך לא הזכירו מאפיין מסוים שהרשים אותם. הסיבה לכך היא, ללא ספק, העובדה שטרם התנסו במכשיר החדש, וחוות דעתם עליו מבוססת אך ורק על הכיסוי התקשורתי. מעטים בהרבה (16% בסה"כ) ציינו מאפיינים מסוימים, כמו האינטראקטיביות ללא מגע, הוספת מצלמה נוספת ומהירות המעבדים, המהווים מבחינתם יתרון. 8% ציינו במיוחד את עיצובו המרשים.

8% אחרים ציינו כי מחירו של המכשיר, העומד בארה"ב כעת על כ-$1,350, אינו גבוה לעומת יתרונותיו, וכי מחירי הסמארטפונים מבית סמסונג נמוכים באופן עקבי מאלה של אפל (והתמורה הכספית אף טובה יותר).

התפלגות הדעות שליליות בנוגע להשקה 

דעותיהם של מי שהתייחסו בשלילה להשקה היו מגוונות יותר. הדעה הדומיננטית ביותר (29% מכלל הדעות השליליות) היא כי אין במוצר חדשנות טכנולוגית אמיתית, או אפילו שיפור משמעותי לעומת ביצועי הדגמים הקודמים של גלקסי. השקת המכשיר החדש, טענו, היא טריק שיווקי שנועד להוציא כספים נוספים מחובבי הגאדג'טים, ולראיה האירוע הגרנדיוזי בניו-יורק.

דעה דומיננטית נוספת (27%) עסקה בתכונותיו החיצוניות של המכשיר. המסך, שהוא הגדול ביותר בתולדות שוק הסמארטפונים, נראה לחלק ניכר מהגולשים כגדול באופן מוגזם.

אם לפני 10 שנים הייתה השאיפה לייצר טלפון נייד מה שיותר קומפקטי, סמסונג הלכה לכיוון ההפוך, ויצרה מכשיר שלא נכנס לכיס הג'ינס.

14% מהדעות השליליות טענו כי החידושים שמציג המכשיר, כמו חיישני בריאות ומסך ללא מגע, יהיו מיותרים לרוב המשתמשים, שעיקר האינטראקציה שלהם עם הסמארטפון היא צילום, גלישה ושליחת הודעות. 12% נוספים ציינו כי מערכת ההפעלה אינה אמינה (איטית וחשופה לווירוסים), וכי מגבלותיה מונעות בעצם מחידושי החומרה להתבטא.

10% נוספים התייחסו לאיכות ה"ברזלים", או יותר נכון, הפלסטיקים- רבים הלינו על כך שגוף הטלפון החיצוני בנוי על טהרת הפלסטיקה, ועל הגימור הזול למראה. מעט יחסית התייחסו למחירו של המכשיר, שעדיין אינו ננקב בשקלים.

ומה זה עשה ליריבות בין המחנות? 

58% מתגובות הגולשים שנדגמו ציינו כי הם מעדיפים את הגלקסי לעומת האייפון, ו-42% ציינו ההיפך. הוויכוח על הבדלי האיכות בפריט שכבר מזמן אינו סמל סטטוס, ניצת כל אימת שמושק מכשיר חדש מבית אחת הענקיות.

מרבית הגולשים שהזכירו את שני המותגים בתגובתם הביעו נאמנות לא מנומקת למותג החביב עליהם. ניכר כי גולשים רבים הגיבו מתוך "אגו", וניסו לפאר את המכשיר שרכשו, ובכך- את החלטתם הנבונה. עם זאת, במדגם בלטה תופעת בעלי האייפון הרוצים להחליף את מכשירם בגלקסי החדש, או שהחליפו אייפון בגלקסי בעבר וכעת הם משתייכים בגאווה למחנה הקוריאני. 

אלעד אמיר elad@spythenet.com http://www.SpyTheNet.co.il אלעד אמיר (B.Sc E.E., MBA) הנו מנכ"ל SpyTheNet, המפתחת מנוע לחיפוש וניתוח תכנים, לרבות תכן גולשים, באינטרנט, לטובת ניטור מותג באירגונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב