דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו חיתוך ב CNC ? ומהם יתרונותיו 

מאת    [ 27/03/2013 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2444 פעמים ]

מהו חיתוך ב CNC - ומהם יתרונותיו

 

פנה אלי חבר לפני מספר ימים וביקש את עצתי לגבי קו מוצרים אשר הוא מתכנן לעצב ולבצע, מפגישה שהוא ערך עם בעל מקצוע מתחום עיצוב ופיתוח מוצרים, אשר הציע לו פתרון של יעול והורדת העלויות ע"י שימוש בתהליך חיתוך מתקדם ב CNC, הדבר עניין אותי והתחלתי לחקור את הנושא לעומק, ומצאתי שהוא לא רק נושא מעניין אלא נושא שלא מוכר מספיק בארץ, וכי לא נעשה בו שימוש מספיק בתחומים רבים, כפי שבמדינות אחרות כמו איטליה למשל.

 

אז מהו בכלל המושג CNC ?, הפירוש המילולי הוא computer numerical control, אנחנו כבר שמים לב לשימוש במילה computer  ז"א אנחנו עוברים למצב שבו העבודה המבוצעת היא למעשה עבודתו של המחשב.

 

המושג CNC מכיל בתוכו עולם שלם של שיטות ייצור מתקדמות הנשענות על הפעלת מכונות בעזרת מחשב. למעשה אנחנו רואים שישנה עליה דרמטית בביקוש העבודה למפעילי CNC, בעלי מפעלים אשר מייצרים בכמויות גדולות מצאו את השימוש ב CNC  כיעיל, דהיינו מפעיל מכונה אחד יכול לייצר כמויות השוות לעשרה פועלים העושים את העבודה בצורה ידנית.

 

בעשור האחרון מכונות ה- CNC למיניהן נעשו נפוצות ומספר רב של מפעלים ובתי מלאכה מפעילים אותם באופן קבוע, אך ישראל עדיין מפגרת בצורה משמעותית אחרי מדינות ארופאיות רבות כגון גרמניה, שם ה CNC נמצא כבר שנים רבות בשימוש כמעט בכל תחום תעשייתי אפשרי.

 

אז מדוע לא כולם עובדים לשימוש ב CNC?

אם אכן שימוש במכונות CNC  נמצא כיעיל וזול מדוע לא כל בתי המלאכה, כגון נגריות, בתי מלאכה המעצבים מוצרים מפרספקס למשל לא עברו כבר לשימוש ב CNC?, התשובה היא בעלות המכונה, הרכישה הראשונית של מכונת ה  CNC היא לרוב יקרה, דרוש הון התחלתי יחסית גבוה כדי לרכוש מכונה איכותית אשר לרוב מיוצר בגרמניה או באיטליה.

מנגד המכונה מחזירה את עצמה לאחר שימוש של שנתיים, בתי עסק רבים הנמצאים בתקופה של מיתון בשנים האחרונות נמנעים מביצוע רכישות יקרות, וכך נמנעים משכלול בית העסק שלהם והכנסה של טכנולוגיות חדשות אשר יכולים לשפר את יעילות התפוקה והורדת כמות העובדים.

בנוסף יש לראות את היתרון בשימוש ב CNC   והוא בתוצר המוגמר, איכות התוצר שונה לגמרי מעבודת יד של פועל שמיצר, אשר הביצוע שלו תלוי בעייפות אותה הוא חווה, שכן בעבודת יד לא ניתן לשמור על איכות אחידה, למכונת ה CNC  אין שעות עבודה, היא לא זקוקה להפסקות וההספק שלה הוא אחיד ובעל איכות אחידה.

לבסוף לאחר בדיקת תחרות בין יצרני קו המוצרים המבוקשים קיבלנואת  הצעת המחיר מבעל במפעל אשר מבצע את העבודה באמצעות מכונות CNC , ובכך גם קיבלנו מוצר איכותי ומדויק וגם במחיר מצוין.

יהב שמר, כותב מאמרים ותוכן, מנהל אתרים.


חיתוך ב CNC


פרספקס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב