דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 דברים שאפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה 

מאת    [ 27/03/2013 ]

מילים במאמר: 737   [ נצפה 1803 פעמים ]

לא נכתוב לך שצריך מסמך קורות חיים איכותי – זה כבר בטח ברור לך, לא נכתוב לך שקורות החיים צריכים לשקף את היכולות שלך עבור התפקיד אותו אתה מבקש לעשות (ושכדאי לך להחזיק מספר גרסאות של קורות חיים לפי התפקידים אותם אתה רוצה), לא נכתוב לך על החשיבות של הכנה לפני ראיון העבודה, ועל איך ומתי להגיע אליו, במאמר הזה נתייחס לעשרה דברים שכל אחד יכול לעשות בתקופת חיפוש עבודה:


1. לקרא ספרים
כמעט תמיד אנחנו מתלוננים שאין לנו מספיק זמן לקרא, אז עכשיו יש לך מספיק. אולי לא בחרת את זה אבל אפשר בהחלט לנצל את הזמן שהתפנה לטובת קריאת ספר טוב. בהתחלה זה יהיה קשה, יהיו לך המון סיבות ותירוצים למה לא לקרא ספר, אבל ברגע שתתחיל לא תוכל להפסיק.

2. לקרא באנגלית
רובנו לא כל כך טובים בשפה האנגלית, הזמן שהתפנה יכול לאפשר לך להתאמן על האנגלית שלך, האפשרות הכי זמינה היא פשוט למצוא אתר אינטרנט או שניים בנושאים שמעניינים אותך או בנושאים שקשורים למקצוע שלך ולקרא כל יום קצת (וקצת יותר), כשמגיעה מילה לא ברורה תוכל לפנות לממשק התרגום של גוגל שיעזור לך לתרגם מילה או פיסקה.

3. פעילות גופנית
אפשר לכתוב כל כך הרבה על פעילות גופנית, אם לא עשית אותה מזמן אז הגיע הזמן להתחיל (ובאופן הדרגתי). ההצעה שלנו היא למצוא משהו אליו אתה מתחבר כמו: ריצה (שמאוד פופולרית היום) או הליכה או אפילו שחייה, אולי מנוי בחדר כושר (אבל זה בהחלט לא חובה) ולהתחיל לעשות קצת כל יום. היתרונות של פעילות גופנית גדולים ורבים ויתרמו לך באספקטים מגוונים כולל בחיפוש העבודה שלך.

4. חוג
אם יש לך את האפשרות להשקיע כמה מאות שקלים, ויש לך חוג או הכשרה שרצית לעשות אבל לא היה לך הזמן לכך, עכשיו יש לך – תמצא את המקום והזמן ותרשם. מעבר ללמידה עצמה בהיבט החברתי תמצא חברים חדשים בעלי תחומי עניין דומים לשלך, בחוג נוצרים קשרים חברתיים חדשים שיכולים לעזור לך.

5. טיולים
עוד דבר שתמיד אנחנו שואלים את עצמנו למה אנחנו לא עושים יותר – טיולים. טייל באיזורים שקרובים אליך הביתה, טייל באיזורים שרחוקים יותר – במגבלת הכסף שאותו אתה יכול להוציא תמצא את הטיולים המתאימים וצא לטיול.טיול רגלי מחבר אותך לעצמך ולארץ, לחברים ולמקומות. טיול אחד או שניים בחודש הוא פעילות מדהימה (ויחד עם העובדה שאתה מתחזק בימים בהם אתה עושה כושר, אז בכלל).

6. אופניים
זוג אופניים הם חופש, חופש לנוע באיזור גדול יחסית תוך שיפור הכושר הגופני, במסגרת טיול קצר או ארוך, ללא עלויות ובכיף גדול. למי שאוהב את השטח, אופני שטח יהיו מצויינים ויאפשרו לך לרכוב בכל זמן ומקום, מי שיותר בעניין של מהירות, אופני הכביש יהיו בול בשבילו. אגב, אופניים יד שניה הם דבר זול יחסית, עלות זוג אופניים יד שניה יכול להיות 35-40 אחוז מעלות זוג חדש – אז זה גם לא חייב להיות יקר.

7. להתחבר לעצמך – יוגה
לקח לי זמן להגיע ליוגה, חשבתי שזה לא בשבילי עד שהתנסתי. יש כל מיני סוגי תרגולים של יוגה שמתאימים לכל מיני אנשים. מקובל מאוד בתחום לאפשר שעור ניסיון. אז גם אם יש לך ספק אתה יכול פשוט להתנסות, מצא את סטודיו היוגה הקרוב לביתך וקבע לעצמך שעור ניסיון, אני יכול להמליץ על אשטנגה יוגה בהוד השרון (למי שגר באיזור) או פשוט לחפש אחרים בגוגל או בפייסבוק.

8. שנת צהריים
עוד פעילות חשובה מאוד (נכון שזה לא נשמע כמו פעילות), מנוחה חשובה לגוף ולנפש. מהניסיון שלי בעניין מדובר על חצי שעה של שנת צהריים איכותית ולא יותר (אחרת מקבלים את האפקט ההפוך) כדי לנוח ולטעון מצברים להמשך היום. לא חייבים שנת צהריים כל יום, אבל זה בהחלט משהו שעוזר.

9. חברים ומשפחה
תשומת הלב לחברים ולמשפחה שלך יורדת בזמן עבודה, עכשיו כשיש לך קצת יותר זמן אתה יכול להשקיע בהם קצת יותר, נכון שיכול להיות שאתה מרגיש קצת פחות טוב עם עצמך בימים אלו (לא אם אתה לוקח כמה מההמלצות שלנו ומיישם אותן) אבל המשפחה שלך והחברים שלך יכולים לעזור וישמחו לחדש ולרענן את הקשר.

10. התנדבות
ומלצה אחרונה לפעילות שניתן לעשות בזמן חיפוש עבודה היא התנדבות, להחזיר לקהילה בה אתה חי, יש המון אפשרויות, מד"א, משמר אזרחי, התנדבות בבתי חולים ועוד ועוד. עמותות כמו "התנדבות בישראל" יכולות לעזור ולכוון אותך למקום שהכי מתאים ללוח הזמנים ולמיקום הגיאוגרפי שלך. התנדבות ועזרה לזולת מתגמלת ומחייה ותעזור לך לשמור על חיוניות וחיים.

 

לסיכום נרצה רק להוסיף שהזמן שהתפנה לך עכשיו צריך להיות מחולק לתהליך חיפוש העבודה שלך, לעצמך ולסביבה שלך. זוהי תקופה בה אתה יכול להתפתח, לנוח מעט ולצבור כוחות לעתיד, בהצלחה בחיפוש העבודה ושתהיה לך תקופה קצרה, מהנה ויעילה.

נכתב על ידי צוות אתר "מובטל" דרושים, מספק לוח דרושים עשיר ואיכותי לשימוש חופשי של מחפשי העבודה בישראל. האתר מרכז הצעות עבודה מגוונות בתחומים שונים.


כתובת האתר: www.Muvtal.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב