דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עומד מאחורי הומאופתיה? 

מאת    [ 24/03/2013 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2108 פעמים ]

רבות אנו שומעים אודות הומאופתיה, אך האם אנחנו כלל יודעים מה המשמעות של שיטה זו? האם אנחנו מבינים מספיק על מנת לאשר או לפסול את השימוש בה?

 

הומאופתיה יא שיטה שלרוב משוייכת לזרם הרפואה האלטרנטיבית. עם זאת, בניגוד לרפואה מזרחית כמו למשל הרפואה סינית והרפואה ההודית, ההומאופתיה היא למעשה שיטה די חדשה. ההומאופתיה הומצאה  בערך לפני מאתיים חמישים שנה האדם שאחראי על פיתוחה הוא אחד בשם סמואל האנמן. הוא טוען כי הרעיון להומאופתיה עלה בו  לאחר תרגומו את החיבור הרפואי של הרופא והכימאי הסקוטי- וילאם קאלן.

 

לפי שיטת ה הומאופתיה ניתן לרפא מחלות באמצעות חומרים מדוללים במים או באלכוהול. החומר המדולל הוא למעשה אותו חומר שאחראי על חילול המחלה. לפי תיאור זה ניתן להבין כי העקרון שפועל בהומאופתיה, או לפחות זה המצהירים עליו, הוא ריפוי של דומה באמצעות  דומה. איך האנמן הגיע לרעיון זה? לדבריו, חשב על כך לאחר שהטיל ספק במנגנון הקשר המרפא של החומר כינין את המלריה. כחלק מכך האנמן  טעם חתיכה מקליפת עץ הצ'ינצה, אותו עץ עצמו שממנו הופק הכינין כחומר שמטרתו לרפא בעיות גסטרואנתרולוגיות. לאחר שטעם מהצ'ינצ'ה שם לב שנוצרו אצלו תסמינים דומים אך במידה מוחלשת באופן המאפיין מלריה.

 

בתום ניסויו האישי, האנמן הסיק (ויש שיאמרו באופן גורף ומופרז) כי יש חשיבות רבה בשימוש בחומר הגורם לתסמיני מחלה באופן פרדוקסלי למען ריפוייה.  על מנת שהחומר בו משתמשים יהיה מרפא ולא מזיק עליו להיות במצב מוחלש. כך שהחומר ישאיר את חותמו על התמיסה- הרמדי-  אך לא יהיה נוכח בה. לפי האנמן, בתהליך דילול החומר,  יותר חותמו ויתעוררו כוחות רפואיים- כמו התבטאות הרוח בחומר. עקרון הדילול פועל לפי נוסחא שהמציא לאור ניסויו הרבים, ואפילו כיום הומאופתיים רבים משתמשים בה במטרה לקבוע מהו הרכב החומר בתוך הרמדי.

 

הומאופתים רבים גורסים כי שיטת טיפול זו יכולה לרפא מחלות רבות ולשכך סימפטומים רבים כמו למשל תסמינים גסטרואנתרולוגיים, דלקת גרון שנוטה לחזור באורח כרוני, ו כאבי ראש כרוניים. כמובן שלצד כך, ישנה ביקורת רבה כלפי הומאופתיה. רופאים רבים מתנגדים אליה, ודוחים מכל וכל את עקרון הדילול. הם טוענים כי חומר אינו יכול להשפיע על התפתחות מחלה ואף לרפא איתה במידה והוא נעדר ממנו בצורה משמעותית. ההומאופתיים ממשיכים לאחוז בגרסתם, ולצערנו,  רוב המחקרים בנושא אינם מראים כי הומאופתיה יעילה מעבר לאפקט פלסבו. ולצד כך, מטופלים רבים טוענים שההומאופתיה שיפרה את איכות חייהם.

 

היי לכולם. אני סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה ומתעניינת בנושאים של אומנות, פילוסופיה ורפואה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב