דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא הגדלת נפגעים בצד השני, אלא שינוי מדיניות יוביל להפסקת ירי הקסאמים 

מאת    [ 08/02/2008 ]

מילים במאמר: 290   [ נצפה 1894 פעמים ]

שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע היום (7.2.08) במהלך ביקור בצאלים כי אם יימשך ירי הקסאמים מעזה, "נגביר עוד את הפעילות שלנו ואת הפגיעות בצד השני עד שנביא פתרון לירי הקסאם".

אמנם נכון שחיסול גורמי טרור ופגיעה במעבדות נפץ ברצועת עזה הן פעולות לגיטימיות של הגנה-עצמית, אך יש לשאול האם "הגברת הפגיעות בצד השני" היא הנוסחה שתביא לפיתרון ירי הקסאמים? הרי במלחמת לבנון השנייה ההערכות לגבי מספר ההרוגים מקרב החיזבאללה נעו בין 500 ל-700 ועדיין המלחמה לא נגמרה בניצחון. גם באינתיפאדות ספגו הפלסטינים מספר אבידות רב יותר ועדיין הם ממשיכים במערכה האלימה נגד ישראל בכל מישור אפשרי.

את הסיבה המרכזית להתמשכות הטרור ניתן למרבה הצער למצוא דווקא בדבריה של שרת החוץ לבני שהודיעה, בתום מפגש עם הגנרל האמריקני וויליאם פרייז'ר, ש"הדרך להקמת מדינה פלשתינית עוברת דרך הבטחת ביטחון ישראל". כאשר שרת החוץ של מדינת ישראל מבטיחה לפלשתינאים מדינה עצמאית לאחר שנים ארוכות של טרור, הודעה שבאה ביום בו משוגרות 17 רקטות קסאם לעבר ישראל, הם מבינים שדווקא הטרור הוא זה שמוביל אותם להישגים מדיניים. תובנה זו יוצרת הצדקה למחיר ההרוגים: הם לא מתו לשווא, אלא למען השגת מדינה פלסטינאית.

על מנת לעצור את הטרור יש לשלב פעילות בשני מישורים מרכזיים: הבטחוני והמדיני. במישור הבטחוני, יש לייצר ניצחון מוחלט בשטח על ארגוני הטרור ולעקרם מן השורש. פעילות בכיוון זה נעשתה בשנת 2002 במבצע "חומת מגן" שבה חזר צה"ל למרכזי הערים שכם ורמאללה, פעילות שהקטינה במאות אחוזים את מספר ההרוגים והפיגועים נגד ישראל.

המישור השני הוא המדיני: על הפלסטינים להבין שפעילות הטרור לא תוביל למדינה פלסטינית. את החלום הזה יש לגנוז אחת ולתמיד. רק כאשר הפלסטינים יבינו שפעילות הטרור איננה נושאת עמה פירות מדיניים, הם יתחילו לראות בנפגעים מהצד שלהם "קורבנות שווא".

למרבה הצער, הדיבורים על פעילות בהיקף מצומצם בעזה ועל הגדלת מספר הנפגעים, בשילוב הדיבורים והמו"מ למדינה פלסטינית, מחטיאים את המטרה.
מוסד מחקר עצמאי ללא כוונת רווח, הפעיל משנת 1976 ועוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר יומם של מדינת ישראל והעם היהודי.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב