דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבדלים בין יעוץ לאימון אישי - היכן מונח האינטרס הנכון לעסק שלך 

מאת    [ 22/03/2013 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 1497 פעמים ]

רוב העסקים צריכים עזרה באיזה שלב בחיי הארגון במישור העסקי. מאמנים עסקיים יכולים להיות גורם מסייע בתיקון בעיות ובנוסף יכולים להטמיע שיטות אפקטיביות על מנת לשפר את העסק. שמדובר על מקור הפרנסה שלך, על העסק שלך אתה זקוק לאדם עם ניסיון רב שאפשר לסמוך עליו ושיכול להבטיח תוצאות טובות וחיוביות לעסק שלך.

ברגע שהבעיות מצטברות יש לעסק או הישות אפשרות לפנות לשני גורמים או ישויות: מאמן עסקי או יועץ עסקי. הבה ונביט איך שני הישויות מתפקדות לפני שנתאר את השוני בהם.

מאמנים עסקיים

מטרתו של מאמן עסקי היא לייצר ולהניע שינוי חיובי בעבודת הארגון ובעובדיו ולפיכך זה מאוד עוזר לקבוע מטרות שמתאימות למיצוי הפוטנציאל בצורה הטובה ביותר בארגון.

המטרה העיקרית של המאמן העסקי הוא לעזור לעסקים חולים או תקועים לצאת מהמצב הנתון שלהם לעתיד בריא ורווחי יותר.

גם המאמן העסקי וגם הבעלים של הארגון עובדים כקבוצה מגובשת ומתמקדים במטרה העיקרית שהיא להתניע את העסק לפעולה בכול תחום בו הוא מתעכב או נתקל במחסומים שמונעים את ההתקדמות שלו וזאת על מנת למשוך חוג לקוחות נוסף שיגרום לחברה לצלוח.

המטרה העיקרית של המאמן העסקי היא לקדם גידול מתמשך בחברה תוך כדי פיתוח אישי. המאמן העסקי הוא כלי מעולה לעסקים קטנים ובינוניים והוא מסייע בתחום המכירות, השיווק, הניהול ובבניית הצוות המקצוע.

 הוא גורם שמניע את האנשים שעובדים בארגון לנקוט דרך פעולה שתעזור להם לתרום לעצמם מה שבסיכום הכללי ישפיע בצורה חיובית על הארגון ועל ההצלחה שלו. מכיוון שיש מרחק מינורי בין הצלחה לכישלון בהרבה מאוד עסקים מאמן עסקי יכול לייצר אצל העובדים רצון לעשייה ומוטיבציה ומשם הם יוכלו לרתום את היכולות שלהם להצלחת החברה.

אימון יכול להמשך תקופת זמן מוגדרת על בסיס חוזה. זה תלוי במטרות ובזמן המיועד שהוקצב על מנת להשיג את התוצאות הרצויות. לאחר שנרקמה התכנית המאמן יכול אפילו לתקשר עם עובדי הארגון דרך הטלפון על מנת לפקח על ההתקדמות במקום לבקר באופן רציף בחברה בפועל.

יועץ עסקי

       ·          תפקיד היועץ העסקי הוא לתת עצות ולעבוד עם אינדיבידואלים או עם החברה כקבוצה אחת מגובשת. מטרתו היא למצוא פתרונות כוללים, לבנות תשתיות ולייעץ בפן הפיננסי.

       ·          היועץ העסקי יוצר תכנית שיווקית בד בבד עם בניית תשתית פיננסית כמו קביעת תזרים המזומנים, גבולות התקציב תמחור ועוד. היועץ העסקי נותן בידי העובדים את כול הכלים המקצועיים למטרת קידום העסק.

       ·          היועץ העסקי בניגוד למקבילה שלו המאמן העסקי אינו כלי מניע לפעולה אלא האיש שיוצר את התכנית הכלכלית לארגון ונותן כלים ניהולים פיננסים ומקצועיים וכן ליווי בכול שלב עד השגת התוצאה הרצויה. הייעוץ העסקי יכול גם לשלב אימון עסקי במכלול הזה על מנת שהאינדיבידואל או העסק יישם את הכלים המקצועיים בפועל אבל זה אינה כאמור מטרתו העיקרית.

       ·          מכיוון שיש להם ניסיון רב בעבודה עם הרבה חברות היועצים העסקיים יכולים למצוא בקלות פתרונות לבעיות שצצות בארגון ופה מתבסס עיקר כוחם. 

ההבדלים המהותיים בין אימון עסקי לייעוץ עסקי.

במבט ראשון נראה שמאמנים עסקיים ויועצים עסקיים עושים בעצם אותו דבר אבל ישנם פקטורים מסוימים שמפרידים בין שניהם.

לדוגמה:

מצד אחד יש את היועץ העסקי שתפקידו לבנות תכנית עסקית ראויה. היועץ מבחינתו נותן לו את הכלים להצליח ולפעול אבל למרות כול זה האינדיבידואל לא מיישם את זה בפועל ולכן נדרש אלמנט שיניע אותו לפעולה וכן נכנס לתמונה מאמן עסקי שיגרום לו לקחת את כול היכולות שאצורות בו ויבצע אותם הלכה למעשה. 

למה הדבר דומה בעצם. בוא ניקח בחשבון שלאדם אין את סט היכולות או הידע אבל יש לו את האמביציה לפעולה או יפעל בנושא, לדוגמה ירים טלפון כדי לייצר עוד מסה של לקוחות אבל מכיוון שאין לו את הידע הנדרש הוא ייכשל במשימה. למרות כול הרצון הטוב המקצועיות משחקת תפקיד ופה נדרשת הכוונה של היועץ העסקי.

מצד שני נתקל בצד השני של המטבע בו לאדם אחר יש את כול היכולות על מנת לשכנע את האדם מצדו השני של הקו לקנות את המוצר או השרות אותו הוא משווק אבל יש לו מחסום מסוים שמונע ממנו לפעול ופה זה בדיוק הקרקע הפורייה למאמן העסקי.

לא משנה אם אתה פרילנסר או בעל עסק שמעסיק מספר עובדים, אתם נאלצים להתמודד עם אתגרים יום יומיים בזמן שאתם מנסים להשאיר את הראש מעל המים ולפענח את הבעיות שלכם על מנת למצוא פתרונות כדי להשאיר את העסקים שלכם רווחיים.

היחסים של האינדיבידואל עם המאמן העסקי או היועץ העסקי מבוססים בראש ובראשונה על אמון, כבוד והבנה.  גם חשאיות היא אלמנט חשוב, הם מכבדים את הדיסקרטיות של הלקוח על ידי כך שהם לא משחררים שום מידע פנימי לאחרים ושומרים על חיסיון לקוחותיהם.

בשורה התחתונה על מנת להחליט אם אתה צריך מאמן עסקי או יועץ עסקי, איש העסקים או בעל העסק צריך לעשות רשימה של הדרישות והערכים של הארגון ולבחור בהתאם לדרישות הללו.

 

 

 

 

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:    http://www.iqfinancy.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב