דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אב טיפוס - שלב הכרחי בדרך לפיתוח המוצר 

מאת    [ 21/03/2013 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 1864 פעמים ]


חברות, ממציאים ויזמים שונים חולמים על היום בו יושק המוצר החדש שהגו ויכבוש את השוק המקומי ואולי, אם יאיר להם המזל, אף העולמי. אך בין הרעיון, מוצלח ככל שיהיה, לשיווק ההמוני בפועל עלולים להיעמד  מחסומים רבים, חלקם נובעים מהקושי הכרוך בעיצוב המוצר, התאמתו למשתמש ופיתוחו באופן כללי. הכנת אב טיפוס יכולה לעשות את כל ההבדל בין מחסומים אשר אותם קשה מאוד לעבור לבין מכשול קטן אשר מעבר שלו יביא להצלחה שכולנו חולמים עליה.

החשיבות של בניית אב טיפוס
פיתוח אב טיפוס (prototype) הינו אחד השלבים החשוב ביותר בתהליך פיתוחו של מוצר חדש. הוגה הרעיון ברוב המקרים חושב על פונקציה מסוימת אותה המוצר עתיד לשרת וגם אם במוחו עולה המראה הסופי של המוצר, הרי שפעמים רבות ההבדל בין המחשבה לבין מה שמיוצר בפועל אינו תואם את הציפיות. אב טיפוס ברוב המקרים דומה למוצר המוגמר אך הוא מאפשר למפתחים וצוותי הפיתוח להתנסות בו ולעמוד על המבנה, השמישות ואף העיצוב הסופי שלו. בניית אב טיפוס כוללת ברוב המקרים הכנת מספר מודלים למוצר המוגמר אשר בהם הושמו במתכוון אופציות לשינויים, תוספות וצמצומים כך שהגמישות לשינויים גדולה.

אז מי בעצם  זקוק לאב טיפוס?
למעשה כל חברה רצינית  אשר מתכוונת להשקיע בפיתוח מוצר חדש מבצעת קודם לכן תהליך של פיתוח אב טיפוס, אותו היא מעמידה במספר מבחני שמישות, כדאיות וכיו"ב. פעמים רבות גם ממציאי פטנטים ויזמים שונים, אשר אין באמתחתם את האמצעים הכספיים על מנת לייצר את המוצר בעצמם, זקוקים לאב טיפוס על מנת להציגו בפני חברות יצרניות קיימות ומשקיעים אחרים על מנת שאלו יתמכו פיננסית בפיתוח.

אב טיפוס – חשיבות עיצוב המוצר
מעצבים תעשייתיים יהיו לרוב  אלה אשר מופקדים על חלק ניכר מתהליך פיתוח האב טיפוס. שכן הם רואים את התמונה הכללית, דהיינו, מבנה, תפקוד, שמישות וכל זאת אל מול גיבוש העיצוב והקניית הקונספט המתאים למוצר. לצורך העניין, אין הכרח ליצור אב טיפוס מלא ופונקציונאלי ופעמים רבות אב הטיפוס נשאר בתור מודל דו ממדי (שרטוט) או כישות תלת מימדית בתוכנות מחשב מתקדמות. בחלק מהפעמים מספיקה הכנת מודל שנראה כמו התוצר הסופי אך ללא הטכנולוגיה שמפעילה אותו (כגון עכבר מחשב ללא המנגנונים הטכנולוגיים).

בסופו של דבר, הרעיון המרכזי העומד מאחורי ייצור אב טיפוס הוא היכולת לבחון ולבצע שינויים כך שאין הפתעות לאחר תהליך הייצור והשקת המוצר לשיווק המוני.

רונן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב