דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לניהול זמן בעבודה מהבית 

מאת    [ 07/02/2008 ]

מילים במאמר: 1081   [ נצפה 4059 פעמים ]

ניהול זמן הינו נושא חשוב מאוד לעובדים מהבית, ובייחוד לאמהות שעובדות מהבית. את רוצה שהעסק הביתי שלך יהיה הצלחה, אבל את לא רוצה לזנוח את הנושאים האחרים שבאחריותך בבית.. במיוחד לא הטיפול בילדים. מאמר זה נותן מספר טיפים איך לנהל את הזמן בעבודה בעסק ביתי.

"איך את מצליחה לעשות זאת?!" - אם היה לי שקל עבור על פעם ששמעתי את המשפט הזה, הייתי יכולה לפרוש מהעסק הביתי שלי כבר מזמן.

להיות קצת יותר רצינית, ניהול זמן הוא נושא חשוב מאוד לנשים ואמהות עובדות. את רוצה שהעסק הביתי שלך יהיה מוצלח, אבל את לא רוצה להזניח את המחויבויות האחרות שלך בבית ובמיוחד את הילדים. הלו הם הסיבה שבגללה החלטת לעבוד מהבית.

בזמן שאת בוודאי כבר עושה כמה מהדברים הברורים מעליו כמו 'שנת אחה"צ' והליכה מוקדמת לישון, אני מקווה שיש לך עוד מספר רעיונות שתוכלי לממש תוך שימוש בחלק מהטיפים הבאים לניהול זמן בעבודה בעסק ביתי ובמהלך הטיפול בילדיך.

ניהול זמן בעסק הביתי שלך

הגדירי מראש מטרה ברורה בעבודה במחשב אונליין

בכל פעם שאת ניגשת למחשב שלך, הגדירי לעצמך בצורה ברורה את המטרה. מומלץ להחזיק מחברת ליד המחשב שבה רשומות כל המטרות והמשימות שלך. הכל רשום במקום אחד.
זה עוזר לשמור אותך מ'בדיקת אמיילים' ללא תכלית, או מגלישה סתמית באינטרנט.
דעי מה את צריכה לעשות, רשמי זאת, עשי זאת, והמשיכי בביצוע הפעילויות האחרות ברשימה.

הוציאי החוצה עבודות שאת יכולה לתת לאחרים לעשות. אפשר לשקול לקיחת עוזר/ת וירטואלי אם יש לך הרבה פעילות אדמיניסטרטיבית. או שלמי לילדים שלך לעשות משימות ופעילויות שמתאימים לגילם.
הוצאות כאלו יכולות להיות מוכרות במס, מומלץ לבדוק עם הרואה חשבון שלך.

נתחי את הפעילויות שלך

חשבי על הפעילויות שבטיפולך בעסק שלך, וחשבי אם פעילויות אלו מתגמלות אותך כראוי. הרבה נשים שעובדות מהבית מצטרפות לכל מיני פעילויות דרך האינטרנט, או באמצעות פגישות שמוכחות לאחר זמן כלא אפקטיביות או צורכות זמן רב לא מחזירות את השקעת הזמן.
לדוגמא - פרסום דרך רשימות ואתרים שונים חינמיים, החלפת לינקים עם אתרים אחרים Traffic exchange, ועוד. שאלי נשים שנמצאות במקום שאליו את רוצה להגיע בעסק שלך, איך הן מנהלות את הזמן שלן בנושאים אלו ואחרים.
אם משהו הוא בחינם, זה לא אומר שצריך להשקיע בו הרבה זמן. זמן == כסף.

ההשקעה הכי טובה של 100 ש"ח בעסק שלך

ההשקעה יכולה להיות הכסף שתשלמי עבור סייעת שתבוא ותשחק עם הילדים למספר שעות. מדהים מה את יכולה להספיק לעשות באותן שעות. כמו כן, הילדים יתעייפו מהמשחקים איתה, וילכו לישון ביתר קלות. זהו רעיון שבו כולם מרוויחים.

חשבי על עקרון פס הייצור

במילים אחרות, אחדי מספר פעילויות ביחד. אל תבדקי את האמייל שלך במהלך כל היום, בדקי אותו פעמיים עד 3 פעמים ביום (לכל היותר) ועני על האמיילים באותו זמן.
כאשר את רוצה לשנות משהו באתר שלך, או במשהו אחר, רשמי אותם ברשימה עד שמצטברים מספר דברים ביחד ברשימה, רק אז בצעי אותם באותו זמן. כשילד אחד מבקש שתספרי לי סיפור, אספי את כל הילדים ביחד וספרי להם ביחד. באותה צורה טפלי בנושא האוכל, נשנושים, או ביצוע מטלות אחרות - רכזי אותם ביחד ככל האפשר.

השתמשי בטכנולוגיה

השיגי מחשב נייד (laptop) ורשת אלחוטית אם אפשרי. זה יאפשר לך להיות אונליין ליד הילדים. את יכולה לשבת במרפסת או בחדר הילדים ולעבוד עם האתר שלך בעוד ילדיך משחקים. או שאת יכולה להוריד אותם אצל חברים ולקפוץ לבית קפה השכונתי (המצויד ברשת אלחוטית) ולעבוד משם.

השתמשי במענה אוטומטי באמייל, ברשימות אמייל ומשאבים אחרים להפוך את העסק ליותר אוטומטי. אם את מוצאת את עצמך עונה לאותה שאלה שוב ושוב באמיילים או בצורה אחרת, הוסיפי עמודים רלוונטיים לאתר שלך או שתדאגי לבניית קורס/הדרכה אלקטרונית באינטרנט שעונה על השאלות והבעיות. בצורה כזאת את יכולה להפנות את כל לקוחותייך והארגון שלך למקומות אלו.

ניהול זמן לעבודות הבית

קניות והכנת האוכל בצורה פשוטה יותר

זה לא אומר שאת תוציאי יותר כסף בחנויות לאוכל שלא טוב עבורכם. אלא הכיני ארוחות פשוטות יותר שאפילו ילדיך יכולים לעזור לך בהכנתם. השתמשי בסיר לחץ או סיר טוב אחר. אספי מתכונים שצורכים מעט יותר מרכיבים וזמן הכנה סביר (ולא ארוך).

התרגלי להכנת רשימת קניות מסודרת, דבר שיחסוך לך הרבה זמן בקניות, ומצב שלא תתקעי בבית ללא מוצרים, ותצטרכי לבזבז זמן יקר בקניות משלימות שעולות גם יותר כסף. תלי את רשימת הקניות על המקרר, כך שניתן למחוק את מה שנקנה כבר.

חנכי את ילדיך לעזור בעבודות הבית - כמו סידור החדרים שלהם, שאיבת אבק, ועוד.

טיפים כלליים לניהול זמן

זיהוי פעילויות מבזבזות זמן בסדר היום שלך

זה שונה מאחת לאחת. אולי זה הטלוויזיה, אולי שיחות טלפוניות עם חברות באמצע היום. אולי זוהי פעילות אחרת שנראית חשובה לכאורה, אך אינה כזאת באמת, לדוגמא הכנסת הודעות לפורומים שונים באינטרנט. מה שזה לא יהיה, זהי את הפעילות והפסיקי אותה אם אפשרי, או שלטי בה ונהלי אותה.

השתמשי במענה הקולי שלך, והתקשרי חזרה לאנשים בזמן נוח יותר.
חשבי לבד עם צפייה בטלוויזיה באופרת סבון, או תוכנית אירוח כלשהי מוסיפה ערך לחייך, או רק מבזבזת את זמנך היקר.

הפכי את שעון ומודד הזמנים לידיד הטוב ביותר שלך

לשעון יש הרבה מאוד שימושים. את יכולה לכוון אותו כך שיראה לילדיך מתי את פנויה עבורם. לילדים קטנים יש בעיה בהבנת מימד הזמן, ושעון יכול להראות להם בדיוק מתי את זמינה עבורם, וכך יעצור אותם מלנדנד לך באופן שיטתי.

השעון גם שומר אותך בכיוון, ועוזר לך לסיים משימות במהירות גדולה יותר. השתמשי בו כשאת קוראת אמיילים, מנקה את הבית, ובכל מועד שאת רוצה לסיים משהו מהר יותר.

עבודה עם שגרת עבודה

הפעלת שגרה בביצוע מטלות הבית יכולה לעזור לאמהות בניהול זמן. כאשר יש שגרה טובה, את יכולה לעשות פעולות ללא מחשבה והם תמיד לוקחות פחות זמן בצורה זאת.
שמרי את שיגרת העבודה כתובה עד שתזכרי אותה בעל פה.
השתמשי ביומן אישי / לוח שנה או לוח שנה אלקטרוני, מה שהכי עובד עבורך.
דאגי לכך שכל בני הבית ידעו את לוח הזמנים הבסיסי שלך, כך שיתאמו עצמם סביב הלו"ז שלך.

הציבי גבולות

אין אדם שיכול לעשות את כל הפעולות. הזמן שלך והאנרגיות שלך חשובים מאוד ואת חייבת להיות חזקה ולהציב גבולות איך את משתמשת בהם. אל תתחייבי לדברים שאת לא יכולה לבצע בצורה סבירה והגיונית.

דאגי למספיק זמן מנוחה עבורך.
למדי להגיד לא.
התעלמי מאנשים שליליים שאוהבים ל"קטר" כל הזמן.

עקרון האבנים הגדולות

כמו שצריך להכניס לצנצנת אבנים גדולות, חצץ, חול ומים, כך צריך להכניס גם לסדר היום שלנו - דברים הכי חשובים שאינם ברי הזזה (אבנים גדולות) קודם, משימות חשובות שניתן לשלוט במועד שלהן (חצץ) לאחר מכן, משימות שניתנות לביצוע ללא תאום עם אחרים (חול) לאחר מכן, ומשימות שניתן לבצע בזמן שאנחנו פחות יעילים (מים) בסוף.

כהורים אנו עובדים כל הזמן על ניהול הזמן שלנו, אך עם יצירתיות ושגרה טובה, אנו יכולים להגיע לעסק משגשג וחיים מאוזנים.

הכתבה נכתבה בידי אורנה בר-עוז
אורנה וניר בר-עוז - בעלי עסק ביתי מצליח בשיווק הרשתי, המאמנים (קוצ'ינג) וחונכים להצלחה בתחום.
למידע נוסף לפתיחת העסק הביתי שלך בתחום השיווק הרשתי, גשו לאתר http://www.ornir.com
אורנה וניר בר-עוז
בעלי עסק ביתי מצליח בשיווק הרשתי, המאמנים (קוצ'ינג) וחונכים להצלחה בתחום.
http://www.ornir.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב