דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעות כלליות נלוות לטיפול בנשירת שיער 

מאת    [ 14/11/2005 ]

מילים במאמר: 1133   [ נצפה 4616 פעמים ]

הקדמה:
נשירת שיער, בגישה הסינית המסורתית, נובעת על רקע חולשה של האנרגיה בכליות או בריאות או בשניהם. שני מסלולים אלו אחראים על שיער הראש של כל אחד מאתנו. חולשת אותם מסלולים יכולה להיות ראשונית או משנית. לעיתים נשירה בגין חולשת הכליות מלווה גם בחולשת הטחול. במקרים הללו שכיח למצוא קרקפת שמנונית וזאת בנוסף לתופעות גופניות אחרות. במצבים של עודף חום, עור הקרקפת מתכלה מהר והשכבה העליונה מתה (שכבת האפידרמיס), מהר מן הרגיל. אזי אנו נראה ריבוי קשקשים. במקרים של יובש טהור, הקשקשים יהיו יבשים ובמקרים של מעורבות הטחול, הקשקשים יהיו שמנוניים.

מרבית המקרים בהם הנשירה פעילה, קיים סבל של רגישות בקרקפת, בין במגע עדין ובין ללא שום מגע פיזי. רגישות זו נובעת מהפחתה הולכת ומתעצמת של אנרגיה ודם. כאשר עוצמת הכאב עזה, נאלצים רבים מהם ליטול משכך כאבים. התירוץ השכיח הוא, כאב ראש טורדני ועד לכאב המשבית כל פעילות שהיא. אין מי שיקשר בין שתי הפתולוגיות של אותו הראש - אובדן השיער וכאבי הראש. הרפואה המערבית מפרידה לחלוטין בין שני המצבים הללו ואינה מודעת כלל לסיבה האמיתית.

עם הזמן, אנשים אלו נוהגים להתלונן בפני הרופאים או בסתר, בפני הקרובים ביותר בלבד, על ירידה בזיכרון ובכושר הריכוז. התופעות מתחילות בהדרגה כך שהרבה זמן קודם לתשומת הלב, קיימים כבר תופעות נלוות. הצעירים שלומדים, מוצאים את עצמם עם יכולת לימודית הולכת ויורדת. כושר הריכוז פוחת והדבר ניכר במיוחד בירידה בציונים. גם ירידה זו הדרגתית כך שחולף זמן רב עד אשר מצליחים הנפגעים לאתר את הנזק ולעמוד חסרי אונים מול השוקת השבורה. התכשירים המועטים בעלי היכולת לעזור במצב זה מועטים ולא ברור עד כמה הם אכן יעילים בטיפול ובמניעה. נוטלים Q10 , מוסיפים מגנזיום, שמרי-בירה המכילים גם זרחן וגם כולין, אחרים מנסים את הגינקו בילובה. מהניסיון ההשפעה לא תמיד ברורה.

הטיפול בהיבט מקומי וכללי:

באופן מקומי, הטיפול פועל על עור הקרקפת. משפר את אספקת הדם והאנרגיה למקום. פועל נגד רדיקלים חופשיים ומחטא את פני השטח. כיצד נשיג את כל אלו? הטיפול ניתן בעזרת מכשיר הביו-תהודה, המפנה שדות אלקטרו-מגנטים פתולוגיים. כך אנו מסייעים לגוף להיפטר ממכלול עשיר של שדות לא בריאים. הדבר מאפשר לנו לפנות את האנרגיה הנותרת וזו הנוספת, למקומות הנדרשים. בכך ההשפעה המקומית פועלת גם על הגוף כולו. נוסף על כך, לפי הגישה הסינית, הגולגולת מהווה מיקרו-אקופונקטורה של כל הגוף, בדומה לאוזן ועוד אזורים שכאלו. כך שמעשית ההשפעה היא על הגוף כולו מבחינה גופנית ונפשית. חסימות רבות בזרימת האנרגיה והדם משתחררים תוך כדי הטיפול והדבר ניכר בנינוחות של המטופלים במהלך הטיפול ולאחריו. תופעות גופניות שונות מתמתנות ובמהלך הזמן גם נעלמות משנית לטיפול הזה. השפעה חיובית זו כה ברורה לנו עד אשר איננו נוהגים לדבר על כך. הנפש עצמה מתעדנת, "פינות חדות" משנות את אופיין ומתעגלות. רבדים עמוקים של תסכול, פחדים, שנאות ושאר רגשות, נחשפים בשליטה ותוך כדי התמתנות התופעות ועד כדי היעלמותם. בעיות גופניות שונות, כולל ישנות ביותר, נחשפות ועולות אך כאמור, תוך כדי שליטה ובקרה של הטיפול. במהלך הטיפול אותן תופעות משניות נעלמות. לא בהכרח שאנו מצליחים בטיפול זה להעלים את כל הבעיות, אך מניסיון, רובן נעלמות או מתמתנות ועד לדרגה שאינה בעייתית במיוחד. מצב בו כל אחד יכול להתמודד עם הנותר, בכוחות עצמו או בעזרת בעל מקצוע.

הטיפול באוזון, מחדיר אנרגיה רבה אל תוך הגוף. האוזון חודר בקלות את העור, נקשר אל נשא החמצן - המוגלובין ובכך מגיע עם כלי- הדם המשורגים כמעט לכל תא בגוף ובודאי אלו של הקרקפת עצמה. כושר החדירה הניכר של האוזון מאפשר לו להגיע גם למקומות בהן כבר קיימת ירידה באספקת הדם. האוזון פועל כאמור כנגד רדיקלים חופשיים, המזיקים לכל חלקה טובה בגוף, במידה והגוף לא הצליח להיפטר מהם. פינוי זה של רדיקלים חופשיים מונע נזק הולך ומתרחב של המוח וחלקי גוף אחרים. נוסף על כך, האוזון הנו המחטא הטבעי הטוב ביותר המוכר. בכך מסייע האוזון בחיטוי, פינוי מזהמים למיניהם, תוך סיוע למערכת החיסון. יותר אנרגיה המגיעה לתאים, משפרת את פעילת התאים, מאריכה את חייהם, מביאה לחלוקה מסודרת ומאפשרת לגוף להתחדש כנדרש. שוב איננו נמצאים במצב שבו ההרס התאי עולה על קצב היצירה. אנו שבים לאיזון הטבעי של יצירה-בנייה, הריסה-תמותה (קטבוליזם ואנאבוליזם ).

הטיפול בלייזר מתווסף לשתי דרכי הטיפול הקודמות. קרני הלייזר מחדירים פוטונים אל הקרקפת, התאים זוכים לריבוי פוטונים לצורך התקשורת הבין-תאית והתאים עצמם סופחים את הפוטונים לתקשורת של ה-DNA עצמו. מה שנוצר בפועל, שיפור כלל התהליכים המתרחשים בתוך התא עצמו ובין תא למשנהו. שוב אין אנרכיה והסדר שב לתקנו עם יעילות מרבית.

כל הנאמר עד כה מוביל אותנו להבנה העמוקה יותר של השפעת הטיפול בנשירת שיער על המצב הכללי שלנו. מקומית, אנו חווים ירידה עד כדי הפסקת נשירת השיער. ( אין דבר כזה שבו השערות לא נושרות, מפני שחייבת להיות התחדשות ). השמנוניות החולנית מתחלפת בעור עם פני שטח חלקים ומעט שמנוניים כנדרש. השיער עצמו מקבל חיות וניתן לראות את ההבדל הניכר של השיער הקודם, בו הוא בקושי חי ועל כן נשר. הברק של השיער מצביע על חיוניותו. ריבוי הקשקשים הקודם מפסיק להציק כמעט לגמרי ועד לחלוף התופעה. לא מן הנמנע כי צבע השיער גם הוא והפך ליותר כהה, ובמיוחד כאשר מדובר בצעירים ששיער ראשם הכסיף טרם עת. הכאבים והסבל הקודם פוחתים ונעלמים בהמשך.

למיטב הבנתי, ההשפעה החשובה ביותר של טיפול זה היא בכך, שכושר הריכוז, יכולת החשיבה והזיכרון משתפרים. הדבר ניכר במיוחד בסטודנטים שלומדים. הם לפתע מבחינים כי הציונים עלו, יכולת הלימוד התגברה, יותר בהירות בהבנת הנלמד וזיכרון טוב יותר לטווח הקצר והארוך. השכחה עליה הרבו להתלונן היותר מבוגרים, שוב אינה בולטת כמקודם ואף יכולה להיעלם. הכאבים שהציקו קודם לכן פגו כלא היו ובלא סיוע של משכך כאבים. אין צורך ליטול חומרים כימיים אל תוך הגוף, נמנעים מלעבור בירורים מתישים, גופנית ונפשית, של כאבי ראש. מעשית מה שנעשה כאן גובל בחידוש נעורים. אנו מחזירים את הגוף למצב של התחדשות במובן הפיזי ובמובן האינטלקטואלי. וזה פשוט מדהים לחוות עם המטופלים את השינוי שהתחולל בהם.

מן הסתם, בעתיד הרחוק יותר, ייערכו בדיקות מעמיקות בהן ינסו ללמוד מה ואיך כל זה מתרחש. ישנה הגברה של אספקת דם ואנרגיה לכל הקרקפת וגם חלקית לגוף כולו. התקשורת הבין-תאית משתפרת, התאחיזה התאית מתחזקת, חילוף החומרים בכל תא ותא חוזר לנורמה, המערכת ההורמונלית שבה לפעולתה הנורמלית ואיברי המטרה מסוגלים להגיב וזאת בגין ההתחדשות שעברו. מערכת ההולכה העצבית מעבירה את המסרים במהירות הנורמלית והמוח קולט ופולט כמצופה ממוח צעיר ובריא. השרירים, העור והתת-עור מתחדשים. זקיקי השיער מקבלים חיות משלהם ובפועל אנו רק נהנים מהתוצאות. משיפור מקומי של השיער, של עור הקרקפת וכל יתר הסבל המשני שהוזכר וכל אחד מהם הוא עולם של ברכה במקרים שהטיפול צלח, או קללה לאלו שהטיפול נכשל או שלא פנו לעזרה.

לסיכום:

לפי הבנתי, כאשר אני מטפל בבעיה מסוימת, היא רק קצה הקרחון של מה שבאמת מתחולל בגוף. בטיפול נכון אנו בעצם פועלים על מכלול בעיות. דומה הדבר לחוק הכלים השלובים, בו אנו מטפלים בממצא פעוט ולכאורה חסר חשיבות ובפועל אנו משפיעים על פרמטרים רבים הקשורים אליו. ההצלחה הטיפולית פועלת על השיער, עור הקרקפת, אספקת הדם חיצונית ולמוח עצמו, חיטוי מקומי, שיפעול המערכת החיסונית, שחרור ממזיקים חיצוניים ופנימיים והעיקר, התחדשות והשגת בריאות גופנית ונפשית.

הערה:

לא ברור וטרם נבדקה דרך טיפולית זו בחולים אונקולוגים המטופלים בתרופות כימיות ובהקרנות. נבצר ממני מלגזור גזירה שווה בין חולים אונקולוגים לבין יתר הציבור הבריא, הלוקה בבעיות שיער בלבד. ברור שהנושא מעניין ופתוח למחקר קליני.
החיים הם המתנה היקרה ביותר שניתנה לנו על פני כדור הארץ. הבה נשמור על עצמנו ועל סביבתנו. אם נאהב את עצמנו, נוכל לאהוב את הזולת, את בעלי החיים ואת היקום ונעריך את המתנה שאלוהים נתן לנו בחסדו. אנחנו המיקרוקוסמוס בתוך הקוסמוס נדאג לעצמנו והיקום ישיב לנו בתמורה.

הקליניקה ברח' לוי אשכול 50 דירה 3א', שיכון ל', תל אביב. טל' 03-6996937
כתובת האתר: http://www.moshe.org.il
אי-מייל: moshes50@zahav.net.il

שלכם באהבה
משה שטרנפלד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב