דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות שיגרת העיסויים לספורטאים 

מאת    [ 17/03/2013 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2529 פעמים ]

גופם של הספורטאים עומד בעומסים ובמאמצים, הגדולים בהרבה מגופם של אנשים שלא עוסקים בספורט. ישנה חשיבות גדולה לקבלת עיסוי לא רק לפני תחרות ולאחריה, אלא כעניין שבשגרה. הסיבות לחשיבות שגרת הטיפולים מפורטים להלן.

גופם של ספורטאים, מקצוענים וחובבנים כאחד, הוא כמו מכונית מרוץ. מכונית מרוץ עומדת בלחצים ועומסים גבוהים, והשחיקה שלה גבוהה בהרבה מאשר זו של מכונית משפחתית. כל מי שראה מרוץ מכוניות בימיו, נוכח לדעת כי מכוניות אלו עוברות טיפולים אינטנסיביים לפני המרוץ, במהלכו (החלפת צמיגים) ולאחריו. טיפולים אלו הכרחיים למכונית על מנת להמשיך לתפקד בצורה מיטבית. כך גם גופם של העוסקים בספורט.

גופם של הרצים, רוכבי האופניים, שחיינים ושחקנים במשחקי כדור למיניהם, רגילים לעמוד בעומסים, אך שגרת טיפולים יכולה לעזור להם במניעת פציעות, ואף בשיפור הישגיהם בענף בו הם עוסקים.

ניקח לדוגמא אנשים שרצים ומתכוננים למרוץ מסוים. אנשים אלו, ינהגו בחוכמה אם יצטרפו לקבוצה שאותה מאמן אדם המוסמך לנושא. מאמן זה יבנה להם תוכנית אימונים אשר תיבנה את גופם לעמוד במאמץ של התחרות. יחד עם בנייה מושכלת זו של הכושר שלהם, השרירים בגופם מתחזקים. רוב הספורטאים לא יודעים שיש להקפיד על הארכת השריר, והקפדה על גמישותו, ולא רק על חיזוקו. חיזוק השריר בלבד יכול להוביל לפציעות – התכווצויות חזקות, מתיחות ואף קרעים בשריר. כאן נכנס לתמונה העיסוי. העיסוי משחרר את חומצות החלב שגורמות לשריר להיתפס, אל מחזור הדם, ומשם דרך מערכת השתן – אל מחוץ לגוף. ספורטאי שלא יקפיד על קבלת טיפולים תקופתיים, עלולים להצטבר אצלו חומצות חלב בשריר בכמות כזו,  שעלולה לגרום לפציעה.

העיסוי יכול לעזור לשמור על גמישות השריר ועל אורכו. כאשר שריר מתחזק, הטונוס (מתח) שלו עולה, והגמישות יורדת. העיסוי מרגיע ומקטין את טונוס השריר, ונותן לו לשמור על הגמישות שלו ועל אורכו. קחו לדוגמא בודי בילדר (bodybuilder). לאדם כזה ישנם שרירים חזקים מאוד, אך אם תראו אותו רוקד, תראו שאין לו שום גמישות בגוף, והוא רוקד כמו רובוט. ברגע ששריר הוא גם חזק וגם גמיש, הוא יעיל יותר, ויכול לעמוד במאמצים גדולים יותר – שיפור הביצועים.  

מעבר לכך, ספורטאים ששומרים על שגרת טיפולים קבועה, הסבירות שלהם להיפצע קטנה יותר. כל ספורטאי חושש מפציעה ומהשבתה בשגרת האימונים שלו. ספורטאי שדואג לשגרת טיפולים עוזר לשרירים שלו להשתקם מהר יותר לאחר כל אימון, ובכך מוריד את הסבירות לפציעה. יתרה מזאת – אפילו אם אותו ספורטאי נפצע, יותר קל לו להתגבר על הפציעה מכיוון שהגוף שלו רגיל לקבל טיפולים, והטיפול האינטנסיבי והעמוק לא ייצור "טראומה" נוספת לשריר הפגוע.

במידה והחלטתם לא להיכנס לשגרת טיפולים, אני ממליץ בחום ללכת לטיפול 3 ימים לפני מרוץ/משחק/אירוע, וטיפול נוסף יום-יומיים לאחריו. ובמידה ומזדמנת לכם האפשרות לקבל טיפולים לפני ואחרי אירוע (pre event, post event), נצלו את ההזדמנות. לרוב לפני מרתונים (ת"א, ירושלים, טבריה ומרוץ חיפה), מכללת רידמן מקימה מאהל טיפולים בחינם לכל המשתתפים, ואני ממליץ בחום ללכת ולקבל את הטיפולים.

הגוף שלנו הוא כמו מכונה משוכללת, שאם מאמצים אותה, יש להקפיד ולטפל בה. 

בועז דקל - מטפל רב תחומי עיסוי רקמות עמוקות עיסוי ספורטאים עיסוי שוודי דיקור סיני קניזיו-טייפינג. מתמחה בטיפול בפציעות ספורט http://www.boazdekel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב