דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחי באך ושינוי 

מאת    [ 17/03/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1884 פעמים ]

פרחי באך ושינוי

לאורך חיינו הקצרים ובעיקר בילדות המוקדמת, אנו מאמצים תפיסות על מנת שישמשו אותנו כמצפן במסלולי החיים המהירים, תפיסה יכולה להיות "אני חייב להיות תמיד בסדר" או "אני חייבת לרצות את כל הסובבים אותי"  וגם "אם לא אקרין ביטחון ועוצמה יוכלו אותי בלי מלח" ועוד כהנה וכהנה כיד הדמיון הטובה עלינו. את חלקן של התפיסות אנו מאמצים מדמויות משמעותיות בסביבה הקרובה מאוד אלינו, גם אם הן אינן מוצלחות במיוחד, חלק אחר של התפיסות שלנו, אנו מאמצים מול אירועים משמעותיים שמאלצים אותנו לבחור בדרך התנהגות מסוימת שנתבעת בנו, כמו איך מתמודדים מול אח מוצלח במיוחד, אובדן במשפחה, או פגיעה קשה במיוחד. על החלק שלישי ואחרון שגם הוא משמעותי, אולי בהזדמנות אחרת.

בקיצור, לסך התפיסות שלנו אנחנו קוראים בטעות "אני", "זה האופי שלי", "ככה אני" וזה נכון אבל רק לבנתיים, מכיוון שאני יכול לבחור להשתנות, אני יכול לבחור להתפתח ואני יכול להבחין שתפיסה מסוימת כבר איננה משרתת אותי טוב כמו בעבר, כשהייתי חסר אונים מולה, כמו למשל " אם אהיה חלש לא ידרשו ממני להתאמץ"  או " אני יודע שזה אף פעם לא מצליח לי". הבסיס לשינוי הוא רצון והיכולת להבחין שיש שם משהוא שממש מכביד עלי  והנה אצל השכן שלי זה בכלל לא ככה.

אבל את מה אני אמור לשנות - את המחשבות - אז ככה שזה יותר קשה, כי מה זה בעצם הדבר הזה שגורם לי בכלל לחשוב בצורה כזו מלכתחילה - זו התפיסה שיש לי, לפחות לבנתיים, היא יושבת בכול תא ותא בגוף ולכן ניתן לראות אותה גם ברמה הפיזית, כמו  אדם שפוף, אדם בעל חזה נפוח, טיפוס חולמני ובעל הבית, את כל זה אנחנו יודעים  לזהות במבט אחד קצר, אירוע קטן מיד מפעיל אותה, את התפיסה, ובדרך כלל אני שוב ושוב אפול עליה.

אחת הדרכים החביבות לשנות תפיסות שגויות, היא בעזרת פרחי באך, תמצית פרחי הבאך עובדת על המעטפת האנרגטית שמקיפה אותנו, למעטפת זו יש גישה לאותו תא בודד שהזכרנו קודם וגם לצמתים מרכזיות המקרינות בתוכנו, שימוש נכון בתמצית, יכול להחזיר את הסדר המקורי בתוכנו על כנו ולאזן אותנו על מנת שלא נהייה חרדים מידי, מדוכדכים מידי, שתלטניים מידי, ואפילו חרוצים מידי, תמצית הבאך עוזרת לנו לחזור לאיזון שלנו, היא לא גורמת לנו להיות אדם אחר משופר, אלא להיות יותר מי שאני, להיות מי שאני בפנים, ללא המסכה, ללא התחפושת יותר קרוב לאמת.

   נמרוד בן איש דרך האור – המרכז לרפואה משלימה  בקיבוץ ברעם. 0528313180 www.dereh-haor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב