נספרסו ושימור לקוחות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

נספרסו ושימור לקוחות 

מאת    [ 17/03/2013 ]
מילים במאמר: 471   [ נצפה 3612 פעמים ]

 
 

תוקפו של הפטנט הרשום של נספרסו על הקפסולות פג, ו-3 חברות משנסות מותניים וכלי שיווק על מנת לנגוס נתח שוק משוק אטרקטיבי זה:

עלית, אילנ'ס  וריאלטו.

לפני שהספקנו אפילו לטעום את הקפה ולעמוד על איכותו וטעמיו, ברור לנו, כצרכנים, ששוק זה עובר ברגעים אילו ממש, שינוי מהותי בהיבטים של שימור לקוחות.

אם עד היום יכולנו לרכוש קפסולות מספק אחד בלבד, בין יום נוכל לרכוש מ-4(!) גורמים שונים.

התחרות, בהכרח , תגבר, וזהו זמן מצויין בעבור נספרסו לבחון את תשתית שימור הלקוחות שבנתה, את מידת נאמנות לקוחותיה למותג ובכלל זה את:

יתרונותיה אל מול המתחרים, את התועלות הייחודיות לצרכן, ואת צעדיה לקראת השינוי.

בהיבטים של שימור לקוחות, ובוודאי בהיבטים של נאמנות לקוחות, הנקודות  החשובות לבחינה:

איכות המוצר - עד כמה יתעקשו הלקוחות על המוצר המקורי, האם ה"תואמים" יהוו חלופה טובה מספיק, האם טעמים יקלעו לטעמו של הצרכן.אילו סוגיות שיעמדו לבחינה מיידית כבר בשבועות ההשקה.

ערוצי ההפצה - ניתן לרכוש כיום קפסולות נספרסו בחנויות דגל (מועטות, יחסית), במוקד טלפוני, ובאתר האינטרנט.

התהליך, עד כמה שנספרסו מתאמצים להפכו לידידותי, כרוך באיתור פרטי הלקוח : מס' לקוח, שם, פרטים מזהים, פרטי אמצעי תשלום .

במקרה של הזמנה טלפונית או באינטרנט, המתנה של עד 4 ימי עסקים, החבילה שמגיעה במקרה הטוב לארון החשמל (גם אם הלקוח בבית), ובמקרה הפחות טוב לשכנים..

לעומת זאת, רכישה של קפסולות יחד עם הרכישה השבועית בסופר הקרוב.

מחיר - המחיר של נספרסו, לאור התחרות הקרבה עלה. כן. אתם קוראים נכון.

על מנת לחזק את נאמנות הלקוחות בחרו בנספרסו לייקר את מחיר הקפסולה הבסיסי מ -2.09 ש"ח ל-2.22 ש"ח .

אמנם באחוזים, ייקור סביר, אך במכפלות  של כמויות הקפסולות, התוספת מצטברת.

איך מסבירים זאת במוקד בשירות שלהם? "כבר זמן רב שלא העלינו מחירים..."

ניתן לחשוב על דרכי התמודדות רבות ומגוונות בשימור לקוחות, כהכנה לתחרות קרבה:


    • "הנחת כמות" = מחיר אטרקטיבי ברכישה של כמות קפסולות גדולה, כך שהלקוח ינסה את מוצרי המתחרים במועד רחוק ככל האפשר.
    • הנחה גורפת כהשוואה למחירי המתחרים -כשהנמוך ביותר הוא 1.7 ש"ח לקפסולה של עלית-שטראוס.
    • ייקור גורף, כפי שנהגו נספרסו, שמתבסס על ההנחה שהמותג חזק ויכול "לסחוב על גבו" את התחרות ועדיין להבטיח כמות רכישה דומה אצל הצרכנים.

נספרסו פונה לקהל "מבין קפה", כלומר מכוונת גבוה, יחסית.

די לראות את הקטלוגים המפוארים והמושקעים שהיא מקפידה לשלוח לבתי הצרכנים בשביל להבין מיהו קהל היעד מבחינתה, וככזו, מרשה לעצמה לנקוב במחיר היקר ביותר בשוק.

אך יש משהו קטנטן, שאינו מובן מאליו בעידן הצרכני שלנו - עד כמה הצרכנים עדיין מונחים על ידי מותגים, או, בפשטות: אם איכות המוצר תישאר דומה, האם הצרכן לא יהסס לבחור במותג זול יותר.

ניתן לנקוט כל אחת מהאסטרטגיות  אך רק במבחן המציאות יראה מה קרה לשוק קפסולות הקפה במונחי שימור לקוחות, נאמנות לקוחות, ולא פחות מסקרן, למחירי הקפה בחודשים הקרובים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב