דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה משפטית - זיופי חתימות ומסמכים 

מאת    [ 15/03/2013 ]

מילים במאמר: 312   [ נצפה 3329 פעמים ]

צביקה וחיים הם שני אחים, שהיו מסוכסכים ביניהם במשך תקופה ארוכה, שהביאה לנתק של כעשר שנים. כמה חודשים אחרי שאביהם נפטר, הם נפגשו בבית המשפט. כל אחד מהם הגיע עם צוואה חתומה בכתב ידו של אביהם, וטען שהצוואה שבידו היא האמיתית. היות והיה שוני בין שתי הצוואות, ברור שאחת מהן הייתה מזויפת. השופטים שהתכנסו בבית המשפט, היו צריכים להכריע איזו מן הצוואות היא המקורית, ונזקקו לעזרתו של גרפולוג משפטי, המתמחה בהשוואת כתבי יד וחתימות ובזיהוי זיופים.

מקרה זה הוא רק דוגמא אחת לחשיבות ונחיצות הגרפולוגיה המשפטית, תחום חשוב, שבו נעזרים גופים פרטיים, ציבוריים וממשלתיים במקרים שבהם יש חשד לזיופי מסמכים.

חוות דעת גרפולוגיתמתקבלת בישראל על ידי בית המשפט כחוות דעת של מומחה לכל עניין ודבר. בגרפולוגיה משפטיתנעזרים שופטים רבים בתיקים שבהם צריך להתחקות אחרי האמת. גרפולוגיה משפטית מאפשרת למעשה לקבל תמונת מצב של מה שקרה באמת במעמד חתימת וכתיבת המסמך, וגם משקפת את המצב הנפשי והרגשי של החותם. 

תחת מיקרוסקופ

גרפולוגיה משפטית נחשבת לתת תחום של גרפולוגיה והיא  מתמחה בזיהוי זיופים. בפועל היא נשענת על בדיקה מקיפה ודקדקנית של מרכיבי כתב היד כמו לחץ הכתב, שטף הדיו על הדף, אלמנטים גרפיים,  או כל אפיון אחר של הכתב. לצורך ביצוע בדיקות אלה הגרפולוג המשפטינעזר בכלים מיוחדים כמו מיקרוסקופ, תאורה אופטית, צילומי מעבדה מיוחדים, תוכנות מחשב לעיבוד תמונה, רזולוציה, וכדומה.

תוצאות ניתוח כתב היד מובילות לזיהוי הכותב או המזייף, זיהוי הטכניקה בה זייף, זיהוי חתימה וגם האם הכתיבה נעשתה תחת  איומים, מצבי לחץ, חרדה,  ומה היה מצבו הנפשי של הכותב בעת הכתיבה. אין ספק שלתוצאות אלה יש השפעה מכרעת בהכרעת גזר הדין.

 יחי ההבדל הקטן

אם לרגע נדמה שגרפולוגיה משפטית מזכירה או נראית זהה לתחום השוואת מסמכים הרי שזוהי טעות נפוצה. בעוד שגרפולוגיה משפטית חוקרת את כתב היד ואת החתימות, הרי שמומחים בהשוואת מסמכים בודקים את אמינות המסמך על פי פרמטרים כמו: סוג הנייר, סוג הדיו, גיל הדיו, סוג ההדפסה ועוד.

 

אודות:


מרדכי שרם הוא מומחה גרפולוגיה משפטית ומשמש כעד מומחה בבתי משפט בנושא זיופי חתימות ומסמכים. מרדכי הוא מומחה פענוח ציורי ילדים, נותן שירותי ייעוץ ארגוני ותעסוקתי,ייעוץ בנושאי גיוס ומיון עובדים, ואף עורך ניתוחים וייעוצים אישיים, זוגיים ומשפחתיים.


http://shrem-graphology.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב