דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הסיבות להסרת שיער 

מאת    [ 13/03/2013 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 4116 פעמים ]

בדרך כלל שיער צומח בכל הגוף האנושי. שיער יכול להיות גלוי יותר במהלך ואחרי גיל ההתבגרות וגברים נוטים להיות בעלי שיער עבה יותר וגלוי יותר בגוף מאשר נשים. גם לגברים וגם לנשים יש שיער גלוי כגון: בראש, גבות, ריסים, בתי השחי, אזור ערווה, זרועות ורגליים, לגברים יש שיער עבה על הפנים, הבטן, הגב והחזה. שיער בדרך כלל אינו גדל על כפות הידות, השפות, האזורים מסוימים במבנה איברי המין, או בכפות הרגליים.

הסרת שיער - היבטים תרבותיים ומיניים

כל תרבות של חברה האנושית פתחה נורמות חברתיות הנוגעות לקיומו או העדרו של שיער גוף, אשר השתנה מעת אחד למשנהו. סטנדרטים שונים יכולים לחול על זכרים ונקבות. אנשים שיערם חורג מחוץ לסטנדרטים האסתטיים של התרבות עלולים להיתקל בבעיות קבלה חברתיות אמתיות. לדוגמה, לנשים בכמה חברות, חשיפה בציבור של שיער גוף חוץ משיער הראש, ריסים וגבות נחשבים בדרך כלל להיות לא אסתטי, לא רצוי ומביך. בחברות במזרח תיכון, הסרת שיער הגוף הנשי כבר נחשב היגיינה נאותה, המתחייבת ממנהגים המקומיים, במשך מאות שנים.

השחי המגולח של אישה ...

עם הפופולריות גדלה במדינות רבות של שמלות ובגדי ים קצרים יותר במהלך המאה ה -20 ותוצאה של חשיפת חלקי הגוף שבו שיער נמצא בדרך כלל, חלה עלייה בפרקטיקה של הסרת שיער גוף לא רצוי, כגון על רגליים בתי השחי ובמקומות אחרים. בארצות הברית, למשל, הרוב המכריע של נשים באופן קבוע מגלחות את הרגליים ובתי השחי שלהם, ואילו כמחצית גם מגלחות את קווי הביקיני שלהם.

אנשים יכולים גם להסיר חלק או את כל שיער הערווה שלהם מסיבות אסתטיות או מיניות. עם זאת, חלק מנשים בתרבויות מערביות בוחרות שלא להסיר שיער מגופם, בין אם כהעדפה או כאקט של התרסה נגד מה שהם רואים להיות טקס מעיק.

גברים רבים בתרבויות מערביות מגלחים את שיער הפנים שלהם, ולכן רק למיעוט מהגברים יש זקן, בגלל ששיער הפנים נמצא בצמיחה מהירה הוא חייב להיות מגולח מידי יום כדי להשיג מראה נקי מגולח או נטול שיער. יש גברים לגלח את זקנם, כי הם מאוד גסים, גורמים לגירוד וגירוי. יש גברים שמגדלים זקן או שפם מהעת לעת כדי לשנות את המראה שלהם.

יש גברים שמגלחים את ראשם -  כהצהרה אופנתית, כי הם מראים את הראש עדיף על המראה של התקרחות, או כדי להשיג קירור משופר של הגולגולת - במיוחד עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר. מספר קטן בהרבה של נשים מערביות גם מגלחות את ראשם, לעתים קרובות כאופנה או אמירה פוליטית או דתית כמו ביהדות החרדית.

הסרת שיער – תרבותי, דתי.

חלק מהנשים גם מגלחות  את ראשם מסיבות תרבותיות או חברתיות. בודו, מסורת הדורשת  מאלמנות בחלקים מסוימים של החברה לגלח את ראשם כחלק מנידוי. המנהג אל מחוץ לחוק עדיין הוא נתקל לעתים רחוקות בעיקר באזורים כפריים. החברה בכללותה, והממשלה פועלת להפסקת הנוהג של אלמנות מנודות. בנוסף, היא ממשיכה להיות מנהג נפוץ עבור גברים ונשים לגלח את ראשם לפני היציאה לעלייה לרגל.

הסרת שיער לפני טיפולים רפואיים

שיער הגוף של מטופלי ניתוח מוסר לפני הניתוח, הגילוח של שיער נעשה לפעמים כשימוש בניסיונות למיגור כינים (מה שהיה נפוץ בעבר במצריים העתיקה) או למזער ריח גוף בשל הצטברות של הריח שנגרם עקב מייקרו אורגניזמים בשיער. יש אנשים המסירים ריסים חודרניות.

צורות רבות של הסרטן דורשות כימותרפיה, שלעתים קרובות גורמת לנשירת שיער חמורה ובלתי סדירה. מסיבה זו, זה נפוץ אצל חולי סרטן לגלח את ראשם עוד לפני התחלת כימותרפיה.

שינוי מין מזכר לנקבה.

נשים טרנסקסואליות (מזכר לנקבה) לעתים קרובות מחליטות להסיר שיער הפנים  שלהם, בדרך כלל גם על ידי אלקטרוליזה או הסרה בלייזר, או שילוב של שני הליכים, במאמץ לתת מראה טבעי יותר לעצמם בקנה האחד עם הזהות המינית שלהם.

הסרת שיער -  בצבא

תספורת קצוצה או מגולח לחלוטין נפוצה בארגונים צבאיים. בסביבות שדה, חיילים רגישים לנגיעות בכינים, קרציות, ופרעושים. בנוסף שיער קצר הוא גם קשה יותר לאויב לאחוז בקרבות פנים אל פנים, שיער קצר עוזר לחבישת מסיכות גז וקסדות.

הסרת שיער - בספורט

זה מנהג נפוץ עבור רוכבי כביש מקצועיים וחובבנים להסרת שיער ברגל בגלל מספר סיבות: במקרה של פציעות, ניתן לנקות ביעילות רבה יותר את הפצעים והשפשופים. רוכבי אופניים מקצועיים גם מקבלים עיסויי רגליים והיעדר השיער מפחית את החיכוך ומגביר את הנוחות ואת האפקטיביות של הטיפול

מקובל גם לשחיינים מקצועיים לגילוח את השיער מהרגליים שלהם - לא כדי למנוע גרירה עם מים מלהאט אותם כמקובל לחשוב, אלא להסיר שכבה מתה של עור, מתן "תחושה" מוגברת למים. חלק משחקני הכדורגל המקצועיים גם מגלחים  את רגליהם. אחת הסיבות לכך היא  רפואית, במקרה של פריחה בעור ניתן לטפל ביעילות רבה יותר.

 

יניב מזרחי מבעלי האתר: המדריך המושלם להסרת שיער בלייזר - מדריך מקיף הכולל סקירת מכונים, מחירים, המלצות כו'...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב