בחירת משרד פרסום היא משימה חשובה לכל בית עסק וחברה שמנהלים את השיווק בתפישה שנתית מול הגדרת מטרות ויעדים. משרד הפרסום שנבחר לנהל את התקציב לאורך השנה ישפיע בסופו של דבר על שורת הרווח של החברה בסיום אותה שנה.
ישנם לא מעט משרדי פרסום וכדי לבחור עם מי מהם לעבוד יש מספר רב של פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון, כאן מפורטים שלושה מהפרמטרים הכלליים שיסייעו לך בתהליך הבדיקה:
פרמטר ראשון - גודל התקציב
היקף תקציב הפרסום של החברה תוחם את גבולות הפעילויות השיווקיות שניתן להפיק לאורך השנה. יש הבדל גדול בין ניהול תקציב של מותג כמו בזק לניהול תקציב פרסום של גלידריה קטנה בירושלים ומן הסתם גם דרכי השיווק יהיו שונות לחלוטין ובוודאי רכש המדיה.
לכן, חשוב בשלב הראשון להבין מה תקציב הפרסום שהעסק שלנו מסוגל להשקיע כדי לקדם את עצמו ולגשת ולבחון משרדי פרסום גדולים, בינוניים או קטנים על פי היקף התקציב. חברת פרסום גדולה לא תטפל בתקציבים קטנים ואם כן זה יהיה כלאחר יד וסוכנות פרסום קטנה לא ערוכה לטפל בתקציבי ענק.
פרמטר שני - סגנון הקריאייטיב
לכל משרד ומשרד יש את הסגנון הייחודי לו. מאחר וחברת הפרסום צריכה לשקף ולייצג נאמנה את האופי של המותג ולהעביר את המסרים שלו בצורה הטובה ביותר חשוב לעבור על תיק העבודות של כל משרדי הפרסום שמתאימים להיקף תקציב הפרסום של העסק ולהתרשם מדרך העברת המסרים, מסגנון העיצוב ומהיצירתיות של העבודות. יש משרדים מתוחכמים ויש ישירים יותר בסגנון, יש חצופים ויש אלגנטיים.
משרד פרסום שאופי העבודה שלו מתאים לאופי הכללי של המותג או העסק יוכל לבטא ולהציג טוב יותר את המותג בפרסומים שלו.
פרמטר שלישי - פתרונות שיווקיים
אף מותג אינו מושלם ולחברות רבות יש חסרונות שונים מול השוק שבו הן פועלות. אחד התפקידים החשובים של אנשי הפרסום הוא לפצח את האתגרים השיווקיים של החברה אותה הם מפרסמים ולהעניק פתרונות חכמים שיבליטו את היתרונות של המותג ויאפשרו לו להצליח ולשפר את ביצועיו השיווקיים מול התחרות הגבוהה בשוק.
בהצלחה עם משרד הפרסום החדש שלך
משרד פרסום - אהוי קריאייטיב