דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב: לנשים זה עולה פחות? 

מאת    [ 13/03/2013 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 3576 פעמים ]

קל (לגברים) להיות ציניים לגבי יכולות הנהיגה של נשים, אבל העובדות בשטח מצביעות על מציאות אחרת לחלוטין: מכל חמש תאונות דרכים, רק באחת מהן תהיה מעורבת אישה. ביחס לתאונות דרכים קטלניות, האחוז קטן עוד יותר, ונע רק סביב ה-10%. מהי ההשפעה של כל אלה על רכישת ביטוח רכב על ידי בנות המין היפה?

על הזהירות שבנשים

לפני שנדבר על ביטוח רכב לנשים, ראוי לחדד עוד יותר את המאפיינים המיוחסים להן בנהיגה. מעבר לסטטיסטיקות הנוגעות לתאונות דרכים, הרי שהאמונה היא שנשים נוהגות ללא "אגו". הן נשארות שלוות נפש גם מול נהגים שעוקפים אותן, למשל, ולא מנסות להגיע למהירויות מרשימות עם הרכב. הדבר מקטין את הסיכוי לתאונת דרכים, ולשמירה על הרכב.

על אותו עיקרון, יש מספר לא מבוטל של נשים אשר שומרות על הרכב שלהן בצורה מרשימה, ומקפידות על תחזוקה שלו. נשים צורכות אלכוהול בכמויות קטנות יותר מאשר גברים, וגם נוהגות לרוב בשעות היום. גם אלה משפיעים, בסופו של דבר, על הביטוח- פשוט מכיוון שהם מקטינים את הסיכויים להפעיל אותו.

המאפיינים של ביטוח רכב לנשים

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שהגדרות הפוליסות השונות זהות, לא משנה מי מתיישב מאחורי ההגה. ביטוח חובה מחייב כל נהג בישראל, ונועד להעניק פיצויים עבור פגיעות גוף במקרה של תאונה. ביטוח מקיף מבטח את המכונית בפני פגיעות פיזיות, בעוד ביטוח צד ג' נוגע לפגיעות פיזיות בצד אחר בתאונת דרכים.

נשים, אם כך, נוהגות בצורה עדינה יותר. הדבר בא לידי ביטוי בפוליסות ביטוח רכב המוצעות להן- או לפחות מבחינת המחיר שלהן. על פי ההערכות, מחיר כל אחד מסוגי הביטוח שהוזכרו נמוך ב-5-10% עבור נשים. כאשר מתבוננים על הסכום השנתי הנדרש עבור הביטוחים, מבינים כי אחוזים אלה עשויים להיות מתורגמים למאות שקלים בשנה, אם לא יותר.

מי זכאית לקבל הנחה?

יחד עם כל אלה, הרי שקבלת ההנחה עבור נשים בפוליסות ביטוח רכב מותנית בקיום של מספר תנאים, כשהמרכזי שבהם הוא הוכחה שהמבוטחת אכן הנהגת היחידה, או לכל הפחות העיקרית, ברכב המבוטח. ואגב, לאחרונה הוחלט כי גם נשים צעירות, אשר העבר שלהן על הכביש נקי מכל רכב, יהיו זכאיות להנחה מסוג זה.

נקודה חשובה נוספת היא שרבים סבורים שביכולת האישה לקבל אפילו הנחות גדולות יותר מאלה המוצעות. גם אם קשה למצוא לכך הוכחות אמפיריות, הרי שנהוג לחשוב שנשים אשר מתמקחות אל מול חברות הביטוח השונות, ומדגישות את העובדה שלא ביצעו תביעות ביטוח בשנים האחרונות, למשל, יכולות לקבל ביטוח בתנאים שלא היו מוצעים לגברים.

שירותים משלימים לנשים

ציינו קודם לכן כי אין הבדל בהגדרה המעשית של פוליסת ביטוח רכב עבור נשים וגברים כאחד. ועדיין, יש לתת את הדעת על כך שחברות הביטוח השונות בהחלט רשאיות להציע שלל שירותים נוספים עבור נשים הרוכשות ביטוח רכב. יכולים להיות אלה כרטיסי הנחה לתדלוקים, תלושים לרכישת מוצרים שונים וכן שירותים סטנדרטיים יותר: שירות תיקון תקרים בגלגל, העברת הטסט השנתי, לקיחת הרכב לטיפולים במוסך וכן הלאה.

כך מקבלים ביטוח מוזל

עבור נשים המעוניינות לרכוש ביטוח רכב בתעריף מוזל, לא תמיד מספיק לציין שהן אכן נשים. בתחום הביטוח ניתן למצוא פערי מחירים עצומים בין חברות הביטוח השונות, בקרב נשים וגברים כאחד. רצוי מאד שכל אישה אשר מעוניינת לרכוש ביטוח תבצע השוואת מחירים מקיפה אל מול החברות השונות, ותבחר, בסופו של יום, בפוליסה המשתלמת והמתאימה ביותר לצרכים שלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב