דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגיה- קדחת מערימה של שחת 

מאת    [ 13/03/2013 ]

מילים במאמר: 926   [ נצפה 2553 פעמים ]

אלרגיה- קדחת מערימה של שחת

מהי קדחת השחת?

קדחת השחת, הנקראת באנגלית Hay fever, היא אלרגיה הנפוצה מאוד בקרב ילדים ומבוגרים, אשר משפיעה על רירית האף, העיניים והגרון. קדחת השחת יכולה להופיע כתגובה למספר חומרים כמו אבק, פריחה, נוצות ועוד. התסמינים הנפוצים הם: התעטשויות, נזלת, אף סתום ומגרד, עיניים דומעות, מגרדות ולעיתים מודלקות וכל זאת כתגובה לאלרגן (החומר המעורר את האלרגיה) כאשר הוא נמצא באוויר.
אנשים רבים סובלים מקדחת השחת בעיקר בעונות הפריחה, אך לא מעט אנשים סובלים ממנה באופן כרוני, במיוחד כאשר האלרגן אליו הם רגישים נמצא באופן קבוע באוויר (כמו אבק).
מי שסובל מהאלרגיה הזו נראה ומרגיש מצונן, ולעיתים קרובות חווה גם השפעות נוספות הקשורות אליה כמו עייפות, וכאבי ראש. הרבה אנשים סובלים מתופעות אלו ולא יודעים בכלל שיש קשר בינן לבין האלרגיה.
גם אני, מגיל 20 בערך, התחלתי לסבול מתופעות אלרגיה כרונית. כשהתחלתי להבין יותר בפתרונות טבעיים לבעיות בריאותיות, עשיתי מספר שינויים באורח בחיי והתוצאות לא אחרו לבוא. כיום, כבר כמה שנים טובות שאני כמעט ולא סובלת מתופעות האלרגיה.

גם אתם יכולים! איך?

תזונה:

- תזונה מאוזנת. שמירה על תזונה מאוזנת תמיד תורמת, ועוזרת לגוף להתמודד בצורה טובה יותר עם כל קושי, וכך גם במקרה של אלרגיה. וודאו שהתזונה שלכם מגוונת, ומלאה בכל אבות המזון והוויטמינים מצד אחד, ודלה ככל הניתן במזון מעובד הרווי ברעלים מצד שני.
- הימנעו מצריכת חלב ומוצריו. חלב מגביר ייצור של ריר וליחה בכל דרכי הנשימה, וברקמות הריריות של האף בפרט. באופן כללי, לכל מי שחווה רגישות במערכת הנשימה (כמו אסטמה, ברונכיטיס, סינוסיטיס וכו') עדיף להמעיט עד להימנע לחלוטין מצריכת מוצרי חלב.
- ויטמין C. צריכת ויטמין C על ידי אכילת מזונות המכילים אותו כמו פירות הדר, או תוספי תזונה עשויה לעזור, אבל, חשוב להקפיד ולהתמיד- נטילת כמוסות ויטמין C עם הופעת התסמינים לא תגרום להיעלמותם מידית. מדובר בטיפול מתמיד וקבוע בטרם הופעתם של התסמינים- כך שאם ידוע לכם שמתפתחת לכם אלרגיה בעונה מסוימת כדאי להתחיל ליטול את התוספים, ולאכל הרבה פירות הדר כחודשיים מראש. כתוסף תזונה מומלץ לצרוך כ- 3 כמוסות של 500 מג' ביום.

הפחתת שימוש בתרופות מסוימות:

- תרופות ממשפחת האספירין עשוית להחמיר תופעות של הסימפטומים. תרופות אלו עלולות לגרום להיווצרות פוליפים באף אצל מי שיש לו רגישות לכך. במקרים אלו, עדיף להשתמש בתרופות אחרות למטרת שיכוך כאבים.
- שימוש ייתר בטיפות אף ובתרסיסי אף. טיפות אף ותרסיסי אף הנפוצים ברשתות הפארמים ובתי המרקחת, עשויים לגרום לקרומי הרירית באף לייצר כמות גדולה יותר של נוזלים מה שבסופו של דבר רק יחמיר את הבעיה. מניסיוני האישי אני ממליצה על שימוש בשמנים אתריים כמו ברגמוט בשילוב עם אקליפטוס מזן רדיאטה בלבד כדי להקל על אף סתום ושאר תופעות האלרגיה כמו הגירוד בעיניים.

הרחקת חומרים מעוררי אלרגיה מסביבתכם:
- קרדית האבק היא אחד החומרים מעוררי האלרגיה הנפוצים ביותר. אבק נמצא תמיד באוויר, אבל כדאי לצמצם אותו למינימום. קרדית האבק שוכנת בספות, במזרונים, במצעים, ובשטיחים. כדאי לנקות את כל אלו לעיתים קרובות ובחומרים המתאימים לכך. כשאתם מנקים כדאי להשתמש במסכה על אזור הפה והאף כדי למנוע מן האבק להגיע אל דרכי הנשימה שלכם בזמן הניקיון. בכלל, עדיף שמישהו אחר שאין לו אלרגיה יטפל בניקוי האבק בבית (הרי לכם פטור רשמי...).
- שטיחים. הניקיון עשוי לא להספיק, וכדאי לצמצם את אזורי הרביצה של קרדית האבק למינימום. שטיחים הם אזורים מועדפים על קרדית האבק, בבית עם אלרגיים כרוניים כדאי לצמצם את כמות השטיחים. בכל מקרה, גם אם יש שטיחים בבית לא כדאי שיהיו בסביבת האדם האלרגי, למשל, לוותר על שטיח מתחת ולצד המיטה.
- נוצות. הן נמצאות לעיתים קרובות בכריות, ולעיתים קרובות עוד יותר בשמיכת הפוך. פוך מנוצות אמתיות כרוך באכזריות כלפי האווזים שמהם לקחו אותן, אך גם לא חביב לסובלים מקדחת השחת. רבים מהאנשים האלרגיים רגישים גם לנוצות. כיום יש כריות מדהימות מחומרים מעולים ואנטי אלרגנים, ושמיכות מפוך סינטטי ברמה גבוהה ביותר. תהיו מופתעים איך לאחר כמה ימים הנשימה שלכם בשינה תשתפר פלאים, השינה עצמה תהיה עמוקה יותר, והערנות במהלך היום תלך ותשתפר.
- הימנעות מתכשירים שעליהם מופיע הרכיב "Fragrance". זהו שם קוד לתמציות ריח מלאכותיות אשר נפוצות במוצרי טיפוח שאינם טבעיים כמו קרמים, בשמים, תרסיסי ריח לבית/ רכב/ משרד, נרות ריחניים מלאכותיים, ושמנים למבער או קטורות שאינם טבעיים. אלו הם חומרים שידועים כיוצרי אלרגיות במערכת הנשימה, ומחמירים אלרגיה קיימת. לחומרים אלו לוקח זמן רב לצאת מהגוף ולכן האלרגיה שנוצרה או הוחמרה בגלל החשיפה אליהם עשויה ללוות אותנו לא מעט זמן לאחר הפסקת החשיפה.

עזרה טבעית:

מלבד נושא התזונה, והתוספים יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות:
- לעיניים מגרדות ומודלקות מומלץ להכין חליטה מפרחי קמומיל, או להשתמש בהידרוסול קמומיל (מי קמומיל ארומטיים). את מי החליטה או ההידרוסול ניתן להניח על העיניים בעזרת צמר גפן נקי עד להקלה.
- שתיית תה סרפד. הסרפד ידוע ביכולתו להרגיע את תופעות קדחת השחת. את עלי הסרפד ניתן לרכוש בבתי טבע, לחלוט אותו ולהכין ממנו תה. מי שלא מתחבר לטעמו, כיום יש כמוסות סרפד מוכנות לבליעה.
- שמנים אתרים. מולקולות של שמנים אתרים המגיעים אל מערכת הנשימה מקלים מאוד על תופעות קדחת השחת- החל מאף סתום ועד עיניים מגרדות. שאיפת אדים עם שילוב של שמנים אתרים מתאימים, או במלח הרחה יעזרו מאוד ויקלו על הסבל. כפי שציינתי אקליפטוס מזן רדיאטה בלבד, בשילוב עם ברגמוט הם התחלה טובה. יש לשים לב כי שמנים אתרים הם חומרים מרוכזים מאוד ולא מתאימים לכל גיל ומצב גופני.
בנוסף, אצל חלק מהאנשים לחץ נפשי מתבטא גם הוא, בין השאר, בהתפרצויות של אלרגיות וכדאי למתן אותו למינימום.

הידעת?

למרות ששמה של האלרגיה הזו – "קדחת השחת" עשוי להרתיע במקצת, שמה הומצא בעבר בכדי לתאר את אותה קדחת שממנה היו נוטים לסבול חקלאים בזמן הקציר.

לבריאות!
אורלי תגר
Orly TAGAR

אורלי תגר - Orly TAGAR


TAGAR 


OrlyTAGAR@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב