דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע כדאי לתרגל יוגה צחוק 

מאת    [ 12/03/2013 ]

מילים במאמר: 1108   [ נצפה 1876 פעמים ]

מדוע כדאי לתרגל יוגה צחוק           

 

1. כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים המוכחים מדעית של צחוק, אנחנו צריכים לצחוק ברציפות לפחות במשך 10 עד 15 דקות. ביוגה צחוק אנחנו מתרגלים צחוק לכן, אנחנו יכולים להאריך את צחוקנו כמה שאנחנו רוצים. מצד שני, צחוק טבעי מגיע רק לכמה שניות פה ושם וזה לא מספיק כדי להביא לשינויים פיסיולוגיים וביוכימיים בגוף שלנו.

2. כדי לקבל את היתרונות הבריאותיים של הצחוק, צחוק צריך להיות חזק ולהגיע מהסרעפת. אולי זה לא מקובל מבחינה חברתית לצחוק בקול רם, אבל מועדוני יוגה צחוק מספקים סביבה בטוחה שבה אפשר לצחוק בקול רם ומכל הלב.

3. צחוק טבעי תלוי בהרבה סיבות ותנאים, אבל אין הרבה סיבות שגורמות לנו לצחוק. זה אומר שאנחנו משאירים את הצחוק להזדמנות, זה יכול לקרות ואולי לא. לעומת זאת, במועדון יוגה צחוק אנחנו צוחקים מתוך מחויבות. זו דרך בטוחה לקבל את היתרונות הבריאותיים של הצחוק.

המטרה של יוגה צחוק היא להביא בריאות טובה, שמחה ושלום עולמי באמצעות צחוק. צחוק הוא אוניברסלי, ללא מחסומי שפה ותרבות. מועדוני יוגה צחוק מתפתחים לקהילה עולמית של אנשים בעלי דעות דומות, המאמינים באהבה ללא תנאי, צחוק ואחווה. בכל יום ראשון הראשון של חודש מאי נחגג יום הצחוק הבינלאומי. בשנת 2000, כמעט 10,000 אנשים צחקו יחד בקופנהגן -דנמרק אירוע שנכנס לספר השיאים של גינס.

בהודו יש אלף מועדוני יוגה צחוק שנפגשים בכל בוקר בפארקים ציבוריים. חברי המועדון מדווחים כי הם לא פספסו אף פגישה בחמש שנים. הם אומרים שזה עושה אותם מאושרים, בריאים ומלאי אנרגיה.

הם מלאים באנרגיה חיובית שמקלה על  התמודדות עם לחצים ומונעת  דיכאון. למעשה, ההשפעה של צחוק היא כל כך עמוקה, עד כי מתרגלים רבים טוענים שהם כבר לא זקוקים לתרופות נגד דיכאון.

משתתפים מדווחים על שיפורים בריאותיים משמעותיים. רבים מעידים שיש פחות דלקות בדרכי הנשימה כמו הצטננות ושפעת, בעוד אחרים דיווחו שבעיות כרוניות רפואיות השתפרו או נעלמו. ברור שיוגה צחוק עוזרת לאנשים להיות בריאים יותר.

 

מחקרים קליניים על יוגה צחוק שנערכו באוניברסיטת גרץ באוסטריה, בנגלור (הודו) ובארצות הברית הראו שהצחוק מפחית את רמות הורמוני הדחק (אפינפרין, קורטיזול, וכו ') בדם. הוא מטפח גישה חיובית ואופטימית.

יוגה צחוק בבתי ספר: בהודו, יוגה צחוק מתורגלת בבתי ספר רבים בערי סוראט, ארודה ובנגלור. 10 דקות של צחוק בבוקר.

תרגול קבוע זה הראה שינויים לטובה במצב הרוח ושיפור האווירה לטובה. מורים ותלמידים מאושרים יותר ובעלי השקפה חיובית יותר, תקשורת משופרת, והנוכחות השתפרה. יש גם שיפור בתוצאות האקדמיות.

בחברות ובתאגידים בהודו, דנמרק, ארה"ב ומדינות רבות אחרות מתרגלים יוגה צחוק. יש בזה כוח רב עצמה לשיפור ביצועי צוות במקום העבודה. זה אושר לאחרונה על ידי מחקרים בהודו ובארה"ב שהראו ירידת מתח משמעותית ועלייה גדולה ביכולת של הצוות לבצע את עבודתו לאחר שלושה שבועות של מפגשי צחוק.

יוגה צחוק עם קשישים: יוגה צחוק מתורגלת בקרב קשישים במוסדות בקנדה, ארה"ב, ישראל ואירופה. יש עלייה משמעותית בתוחלת החיים עם שיפור בבריאות.

עקב בעיות הקשורות בגיל, היכולות הקוגניטיביות בקשישים נפגעות כתוצאה משיטיון, סניליות ומחלת אלצהיימר, הם מתקשים להבין הומור. לכן, יוגה צחוק היא הצורה האידיאלית של תרגול שגרתי שיכול לעזור להם ליהנות מהיתרונות הבריאותיים המלאים של הצחוק.

מחקרים מדעיים הוכיחו שלצחוק יש השפעה עמוקה על מערכת החיסון שמגדילה את ההישרדות של חולי סרטן.

יוגה צחוק בבתי סוהר: יוגה צחוק מתורגלת בכמה בתי כלא בהודו, אירופה וארה"ב. לצחוק יש השפעה משמעותית על האסירים והאווירה בכלא משתפרת בעקבות הצחוק.

עם הגידול בפשיעה בכל רחבי העולם, בתי הכלא עמוסים באסירים עם רגשות ומחשבות שליליות. יוגה צחוק היא שיטה מצוינת להפגת תחושות של כעס ותסכול. בתי כלא רבים בהודו מצאו שיוגה צחוק היא כלי אפקטיבי לשחרור הרגשות השליליים של האסירים. יש שינוי חיובי בגישה של האסירים, יחסים טובים ופחות אלימות.

 

יוגה צחוק עם נכים ומוגבלים: יוגה צחוק עשתה שינוי גדול בחייהם של אנשים רבים עם מוגבלויות פיסיות ונפשיות בהודו, קנדה, ארה"ב ופורטוגל.

אנשים רבים שבאים למפגשי צחוק בכיסאות גלגלים הראו שיפור עצום במצבם הגופני ובבריאותם הנפשית.

יוגה צחוק גם מתורגלת בבתי ספר לעיוורים רבים ולילדים חירשים ואילמים היא עוזרת להם להתמודד עם הקשיים וליצור גישה חיובית יותר, שעוזרת להם לשפר את רווחתם.

חמש היתרונות של יוגה צחוק

אחד הגורמים המניעים אנשים להצטרף למועדוני יוגה צחוק הוא האמונה ביתרונות הבריאותיים הרבים, ומה שהם יקבלו וכיצד היא תועיל לחייהם.

1. היתרונות הבריאותיים

היתרונות הבריאותיים של צחוק: 1. לאנשים שאינם חולים ורוצים להישאר בריאים. 2. לחולים, יוגה צחוק עוזר להחלים מהר יותר. אנשים באים באופן קבוע למועדוני הצחוק כי זה עוזר להם לשמור על כושר. היא מחזקת את המערכת החיסונית. יוגה צחוק היא אימון אירובי טוב ורק 10 דקות של צחוק שוות ל 30 דקות במכשיר החתירה. זה מגביר את זרימת הדם ומרפה את השרירים. זה גם עוזר לטיפול בדיכאון, מפחית לחץ דם, מפחית סימפטומים של אלרגיות, אסטמה, דלקת פרקים ומסייע במחלות כרוניות כמו סרטן. היום לחץ ומתח הם הרוצחים מספר אחד, ויותר מ 70-80 אחוזים מהמחלות הם תוצאה של לחץ. יוגה צחוק היא פעילות גופנית שגרתית אשר מפחיתה מתח פיזי, נפשי ורגשי ומביאה לאיזון רגשי. אנשים יכולים להרגיש את היתרונות מהטיפול הראשון.

2. חיים אישיים

מצבי הרוח שלך קובעים את איכות החיים שלך. ליוגה צחוק יש את הכוח לשנות את מצב הרוח שלך בתוך דקות על ידי שחרור אנדורפינים. אם מצב הרוח שלך הוא טוב, אתה מרגיש טוב ותישאר עליז לאורך היום. יוגה צחוק עוזרת גם לפתח את חוש הומור שלך. תמיד יהיה לך פרצוף מחייך, תפיסה חיובית על החיים ומעט מאוד מחשבות שליליות.

3. חיי העסקים

יוגה צחוק היא חסכונית ביותר, זוהי טכניקה מוכחת מדעית העוזרת להפחית את הלחץ במקום העבודה. המוח צריך 25% יותר חמצן מאשר איברים אחרים בגוף לתפקוד אופטימלי. יוגה צחוק מגבירה את אספקת החמצן אשר מסייעת בביצועים אופטימליים. האדם מרגיש אנרגטי ורענן לאורך כל היום והוא יכול לעבוד יותר בלי להתעייף.

הצחוק בקבוצה יכול ליצור כוח עבודה טוב וחדור מוטיבציה הכולל מרכיב בניית צוות חזק.

לאלו שעוסקים בשיווק ובמכירות זה משפר את מיומנויות התקשורת ואת הביטחון העצמי. יוגה צחוק היא כלי יעיל מאוד להגדלת טווח הקשב במהלך פגישות ממושכות. כמו כן, כאשר אתה צוחק ומשחק, אתה יותר יצירתי בעסק שלך.

4. חיים חברתיים

איכות החיים ושביעות הרצון מהחיים אינה תלויה בכמה כסף, כוח, מעמד והצלחה יש לך בחיים, אלא היא תלויה במספר החברים הטובים שאיתם יש לנו קשר, אכפתיות ושיתוף. צחוק הוא כלי רב עצמה ליצירת קשר עם אנשים בקלות. אנחנו צריכים הוקרה והכרה למען ההתפתחות הרגשית שלנו. מועדוני צחוק מספקים רשת חברתית עשירה של אנשים שאכפת להם אחד  מהשני. זה מספק תחושה של ביטחון רגשי אשר נוגדת מתח ועוזרת להילחם בדיכאון.

5. צחוק מול אתגרים

בזמנים של קושי, לא קל להישאר רגוע. מי שסופג את המהות של יוגה צחוק ומאפייניה, יכול ללמוד להתמודד עם כל מצב בצורה יעילה מבלי לאבד את קור הרוח. זה שומר על גישה מנטלית חיובית, כך שתוכל להתמודד עם מצבים ולהתמודד עם אנשים שליליים בצורה הרבה יותר טובה מאשר אדם רגיל יכול.

בת שחר 0523409998 http://www.hahohaho.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב